yarık deneyleriyle ışığın DALGA modeli deneysel olarak ispatlanmıştır. Fakat aynı deneyde tanecik olduğunu kesin olarak söyleyebileceğimiz elektron veya büyük kütleli atomlar kullanıldığında neden tekrar kesikli ışık kuşakları oluşmuştur.??

Furkan KURBAN 13 Eylül 2015
    Magic :D
    H.D 14 Eylül 2015
    Magic :D
    Furkan KURBAN 14 Eylül 2015
    Bu konuda daha önce çok yazıştık. Bir bakıma özet tekrar olacak: Bence, bana göre, (yani bilimsel değil, varsayımsal bir sonuç): Evrende her şey planct ölçeklerinde özellikleri olan bir dalga denizinde... Buna higgs alanı da diyebilirsiniz. Ya da evrensel kütle çekim dalgaları...Bilemiyorum. Bu dalgalar homojen ve tek düze... Ta ki, enerji alanları ile karşılaşana kadar. O zaman onlara bildiğimiz özellikleri kazandırıyor. _____________________ Şimdi bir dalga kaynağı düşünün. Dalgaların taşıdığı, ittiği yüzen parçacıklar olsun. Her parçacık sizin bir taneciğinizi temsil etsin. Şimdi bu dalganın önüne önce tek delikli bir engel koyun. Parcaçıkların, delikten geçtikten sonra çarpacağı bir perde de bırakacağı izler nasıl olur? Sonra engelinize iki delik açın; parçacıklarınızı ister tek tek ister aynı anda topluca ilk kaynaktan bırakın... Perde de çıkacak olan şekil nasıl olacak ? İşte cevap bence bu. Bu kadar basit aslında... Bir tek şu (taşıyıcı-itici) dalgalar tespit edilemediği için (planct ölçeklerinde olduğundan) yok varsayılıyor.
    Burtay Mutlu 14 Eylül 2015