Yaşlanmayı geri çevirmek mümkün mü? Hücre yenileme teknolojisi sayesinde yaşlılığın vücudumuzdaki etkilerini silebilir miyiz?

-K 19 Ağustos 2015
    progeria hastalığı halk arasında erken yaşlanma olarak bilinen bu hastalığın tamel nedeni DNA da bulunan ''telomer'' zincirinin kısa oluşundan kaynaklanmaktadır. bilim adamları bu zincir uzatılırsa yaşlanmayı geciktirme ya da hiç yaşlanmayan bedenlere ulaşılabilir mi konusunda zaten araştırma yapıyorlar.
    Esra Akkurt 20 Ağustos 2015
    bunun zamanın ve yaşamayın bir cilvesi oluğunu düşünürsek çok zor. Ancak insan ömrü uzar mı evet uzaya bilir. lakin yaşlanmayı geri çevirmek diğerlerine göre her şeye muhalefet olmaktır ki bu zaman da bu zor...
    Ömer 20 Ağustos 2015
    entropi(düzensizlik artışı) gereği yaşlanma kaçınılmaz sadece telomerleri uzatarak ömrü uzatabiliriz ama sonunda zenon paradoksu gibi milyon yılda sürse yaşlanırız.
    seçilmiş sperm 21 Ağustos 2015
    Evet mümkün. Bununla ilgili yurt dışın da (Batı) da bir çok araştırma yapıldı. Ve bir çok sonuç elde edildi. Telomer DNA'nın ucunda bulunan organik birer zincirdir. Bunu laboratuvar ortamın da uzatmayı başardılar. Hem yaşlanmayı durduruyor hemde biyolojik yaşamı uzatıyor. Ancak belli bir süre için geçerlidir. Süreklilik yoktur. Çünkü DNA da bölünmeler sonucu hatalar birikir. Yaşlanmazsın. Ama çirkinleşirsin çünkü vücudunda değişik değişik tümörler çıkmaya başlar. Tabiri caiz ise Zombie gibi olursun. Kanserli hücrelerle yaşarsın. Kanserli ama genç hücrelerle. Bunun önlenmesi için hataların birikmemesini sağlıyacak bir gen bulmak gerekmekte olabilir. Bu durumla ilgili bir çalışma varmıdır peki ? illaki vardır,ancak ben henüz böyle bir çalışma duymadım.
    Kabuto 23 Ağustos 2015
    Telomerleri uzattığımızı varsaysak bile sürekli bozulan dnalarımız protein üretemez hale gelecek veya kanser hücreye dönüşecekler yani biraz zor. Sürekli ve gelişmiş bir gen tedavisi altında olmamız gerekir. Sonuç olarak mümkün ve zor.
    Görkem Seven 28 Ağustos 2015