• 0

    1)Türkiyede bu kadar çok arabaya ihtiyac varmıdır ? 2)Kırmızı,sarı,yeşil ışıklar yerine alt geçit üst geçit yapılsaydı ne değişirdi? 3)Yurt dışına yolladığımız öğrencilerin ileride Türkiye ye ne gibi katkısı olacaktır? 4)Türkiye de bu kadar ingilizce öğrenme çabası niye var? 5)Türk insanı gerçekten Türkçe mi konuşuyor?

    Kabuto 17 Ağustos 2015
  • 0
    Kendimce yazacağım eleştiriye açığım
    Yusuf Özcan 18 Ağustos 2015
  • 0
    1)İhtiyaç kesinlikle yok, zaten toplu taşıma araçları dışındaki her aracı kesinlikle lüks görüyorum.Vergilerden şikayetçiyiz ama
    Yusuf Özcan 18 Ağustos 2015
  • 0
    Kendimce cevaplayacak olursam
    Yusuf Özcan 18 Ağustos 2015
  • 0
    Kendimce cevaplayacak olursam.1)İhtiyaç yok , lüks var. 2)Mümkün olan yerlerde zaten yapılıyor ama bu alt yapı her yere uygulanabilecek bir yapı değil.(bir yerde dönüşler yada yol ayrımları olmalı ) 3)Bilimsel gelişmeleri yakından takip edip bunu Türkiye'de ilk elden hayata geçirmeleri güzel bir katkı örneği. 4)Buna mecburuz artık,çünkü burda kurup kullandığın çoğu sistem alt yapısı İngilizce.Teknolojik olarak dışa bağımlı bir ülke olduğumuz için dışardan satın aldığın sistemlerin bakım ve onarımının yapılabilmesi için ana firma ile iletişimde kalman gerekiyor.İşte burda İngilizce devreye giriyor.( bu sadece küçük bir örnek) 5)Sorunun ucu çok açık,bunu pas geçmek istiyorum. Not:Eleştiriye acayip açığım
    Yusuf Özcan 18 Ağustos 2015
  • 0
    bende kendimce yanıtlayım 1:arabaya kesinlikle bu kadar ihtiyaç yok 2:altgeçit üstgeçit şimdiden sonra yapılsa da birşey farketmez insanlar hoyratca arabaya petrole alıştı 3:yurtdışına çıkan öğrenciler Türkiye de bilim gelişmediği sürece ülkemize pek bir katkıda bulunamaz 4: dil öğrenme çabamız aslında güzel bu bizi evrensel kılar 5:Türk insanı gün geçtikçe yabancı mandalığına özeniyor böylelikle gerçek Türkçeden gün geçtikçe uzaklaşıyoruz.
    kardelen yılmaz 18 Ağustos 2015
  • 0
    1) Bence gerek yoktur fakat ülkemiz insanının benimle aynı fikirde olmadığı belli. İnsanlar birşeyleri ihtiyaçları olduğu için değil, sahip olma dürtüsüyle yaptıklarını düşünüyorum. İnsanımız rahatına fazlasıyla düşkünd
    ufuk yılmaz 19 Ağustos 2015
  • 0
    1) Bence gerek yoktur fakat ülkemiz insanının benimle aynı fikirde olmadığı belli. İnsanlar birşeyleri ihtiyaçları olduğu için değil, sahip olma dürtüsüyle yaptıklarını düşünüyorum. İnsanımız rahatına fazlasıyla düşkündür: mesela; sabahtan akşama kadar kahvehanelerde çay-sigara içip, okey oynayabilir: aynı şekilde toplu taşıma araçlarını kullanmaktansa kendi araçlarına binip rahat bir şekilde istedikleri yere diledikleri zamanda ulaşabilmeyi isterler. bunu yaparken de trafiğin sıkışmasına sebep olduklarını, araçlarından çıkan CO2'yi hiç düşünmezler. Önemli olan sadece ve sadece kendi rahatları ve özgürlükleridir!
    ufuk yılmaz 19 Ağustos 2015
  • 0
    1) Bence gerek yoktur fakat ülkemiz insanının benimle aynı fikirde olmadığı belli. İnsanlar birşeyleri ihtiyaçları olduğu için değil, sahip olma dürtüsüyle yaptıklarını düşünüyorum. İnsanımız rahatına fazlasıyla düşkündür: mesela; sabahtan akşama kadar kahvehanelerde çay-sigara içip, okey oynayabilir: aynı şekilde toplu taşıma araçlarını kullanmaktansa kendi araçlarına binip rahat bir şekilde istedikleri yere diledikleri zamanda ulaşabilmeyi isterler. bunu yaparken de trafiğin sıkışmasına sebep olduklarını, araçlarından çıkan CO2'yi hiç düşünmezler. Önemli olan sadece ve sadece kendi rahatları ve özgürlükleridir!
    ufuk yılmaz 19 Ağustos 2015
  • 0
    4- Bir dil bir insan demişler Hele de o dil tüm dünyanın konuştuğu ortak dilse! İngilizce öğrenme çabası var çünkü ancak bu şekilde dünyayla iletişim kurabilir fikir alışverişi yapabilir yeni şeyler öğrenebiliriz. Konu ingilizce değil bence, dünyada en yaygın hangi dil konuşuluyorsa o dili öğrenme çabası oluşuyor. İngilizceden önce de dünyada yaygın olduğu için herkes Fransızca öğrenmeye çalışıyordu.
    -K 19 Ağustos 2015
  • 0
    Herkese sorularıma zaman ayırıp cevap verdiği için teşekkür ederim.
    Kabuto 20 Ağustos 2015
  • 0
    Benimde bazı cevaplarım oldu.
    Kabuto 20 Ağustos 2015
  • 0
    Benim de bazı cevaplarım oldu.1)Araba firmalarına belli bir üretim sınırı konulmadığı sürece insanlara ihtiyac varmış gibi göstermeye devam edeceklerdir.2)Küresel bir oyun olduğunu düşünüyorum. 1 araba kırmızı ışıkta beklerken 10kuruş yaksın 10 araba 1 tl 100 araba 10 tl 1000 araba 100 tl 10000 araba 1000 tl 100000 araba 10000tl eder. Yani para.3)Şuan ki nesil'in hiç bir katkısı olmayacaktır. O çünkü orada istediği bir yaşam tarzına gitmiştir. Gitmeden öncede buna empoze edilmiştir. Orada bilim öğrendiğini sanacak ve onların kültürlerine katkı sağlıyacaktır.4)1953 den bu yana İngilizce dayatması yapılıyor. Anadolu=Anatolia liselerinin ortaya çıkmasının bir nedeni var. Bir lisan bir insan iki lisan iki insan gibi sloganlarla empoze ediliyor. İngiliz kültür mühendislerinin bizlere açmış olduğu bir savaştır. Amerikan ingiliz ekolu özenti gençleri günümüzde görmek çok kolay. Türkçe giderse Türkiye silinir. Ve bilim için İngilizce yeterli bir değildir. Yeni araştırmalara göre 80binyıllık bir Tarihe geçmişe sahip olduğumuzu düşünürsek. Türklerin Bilimi Batılılara öğreten ırklar olduğu aşikardır. Ve Batılı bizden öğrendiği bu bilimi bize karşı kullanmaktadır. Tunusun bugün Fransızca konuşması gibi Türkiye ye de ingilizce dayatılıyor. Uyanalım!5)Türk insanı Türkçe konuştuğunu sanıyor. 100 yıl önceki bir Türkçe yazıyı okuyup anlayamıyacak kadar seviyesi düştü. Datça=Reşadiye Üniversite=Evrenkent Turizm=gezim Türkçeye sahip çıkmazsak kültürlerimize sahip çıkmazsak. İşimiz bitmiştir!!
    Kabuto 20 Ağustos 2015
  • 0

    1.insan fazlalığından dolayı .ulaşım dert ve dolmuş taxi otobüs hali ile fazla araç oluyor (bunların yanında şirket araçlarını saymıyorum bile sen düşün :) )metro agı ortada yetmiyor ve insanlar işine şuraya buraya giderken daha çabuk hızlı ve rahat gitmek için tercih edebiliyor . lüx ihtiyacında katkısı var tabi maddi durumu iyi ise birden fazla araç olabilir bir ailede.2.atl ve üst geçit yapsan nafile alt geçiti her yerde yapamıyorsun zaten . trafik ışıklarına uyan yok alternatif her şey kuralları düzeltmeyecektir önce kafaları düzeltmek gerek :) . 3.giden arkadaşların düşüncesine bağlı :) 4.ingilizce artık evrensel bir dil bir iş hayatyından örnek verirsek bir çok meslek vs de döküman ihtiyacını karşılamak için şart örneğin bilgisayar IT sektöründe çalışıyorsan bilmen lazım çünkü tr döküman az ve yetersiz 5. ishak beyin dediği gibi konuştuğumuzu zannediyoruz.
    dd 24 Ağustos 2015
Yorum yazabilmek için üye girişi yapmanız gerekmektedir.

Giriş Yap