Atom altı benzerlik

laniakea 07 Ağustos 2015
    içerdiği tüm bilgileri (kütlesi ,spini,yükü)aynı olan iki atom farklıdır diyebilirmiyiz? yani dünyadaki bir protonla mars taki herhangi bir şekilde fark olduğu söylenebilir mi?
    laniakea 07 Ağustos 2015
    çerdiği tüm bilgileri (kütlesi ,spini,yükü)aynı olan iki atom farklıdır diyebilirmiyiz? yani dünyadaki bir protonla mars taki herhangi bir şekilde fark olduğu söylenebilir mi?sözün özü aynı anda iki yerde olduğunu veya sonsuz yerde söyleyebilirmiyiz?yada tek bir atom altı parçacığının yanılsamaları olduğunu
    laniakea 07 Ağustos 2015
    atomlar için ayırt edici özelliklerinden biri proton sayılarıdır (yani çekirdek yükü). iki farklı atomun proton sayısı anı olsa birbirlerinin izotopu olurlar.Atom ve iyonların kimyasal özelliklerii çekirdeklerindeki proton sayısı ve enerji seviyelerindeki elektron sayısı ile ilgilidir. Bu niceliklerden herhangi biri değişecek olursa atom ya da iyonun kimyasal özelliği değişir. İki atomun kimyasal özelliklerinin aynı olabilmesi için hem proton sayısı hem elektron sayısı eşit olmalıdır. parçacıklar sonsuz sayıda ve her yerde olabilir. Ama tüm her şeyi aynı olan iki atomun farklı olacağı kanısına varmamız biraz saçma olur. Bizim klonumuzun bizden farklı olduğunu savunmak gibi bir şey olur bu.
    Serena Özabrahamyan 08 Ağustos 2015
    bahsettiğim olgu proton hatta kuark benzeri foton leptonlar (yada var sa onları oluşturan daha küçük parçacıklar)merak ettiğim şu; içerdiği tüm bilgileri aynı olan bir şeyi nasıl farklı diyebiliyoruz.
    laniakea 08 Ağustos 2015