Dünya'da şifresini bilmiyoruz. evet burada hayat var ama başka yerde de yaşam varsa bizimki gibi mi olmalı ? biz bile canlılığa kesin bir cevap bulamamışken farklı yaşamları keşfetmeyi nasıl öğrenebiliriz farklı canlılığı nasıl tanımlayabiliriz ?

mimiuzay 07 Ağustos 2015
    Dünya'da yaşamın şifresini bilmiyoruz.
    mimiuzay 07 Ağustos 2015
    genetik benzerlik göstermeli mi?
    mimiuzay 07 Ağustos 2015
    peki bu bizden farklı olduğunu düşündüğümüz ve aradığımız canlılık bizden gelişkin yada mikroskobik türde hayat olma olasılığı nedir ?
    mimiuzay 07 Ağustos 2015
    hmm tanrıyı işin içine katmış olsak bile.
    mimiuzay 07 Ağustos 2015
    yani tanrı varsa yalnız olma ihtimalimiz daha mı yüksek ? bence konun tanrıyla ilgisi yok tanrıyı var kabul edenler için evrende yalnız olma ve olmama ihtimali eşittir.eğer yalnızsak tabiki büyük bir yer israfı bence yalnız değiliz ve bu sebepten diğer yaşam türleri nasıldır diye merak ediyorum
    mimiuzay 07 Ağustos 2015
    yalnız olmadığımızı düşünmemin sebebi de tanrının yok olduğunu düşünmem değildir.
    mimiuzay 07 Ağustos 2015
    Canlılığın biyolojik olarak şartları tanımlanmıştır , 11 tane şart sağlanırsa varlık canlı kabul edilir. Yani canlılık tamamen tanımlanmış olmasa bile hakkında çoğu şeyi bilimsel olarak biliyoruz (tanımlanamadı diyemeyiz). Canlılığın tam olarak tanımlanamaması felsefi olarak söylenebilir. Her kişi farklı şeyler söyler hakkında. Sonuç olarak , benim düşüncem Dünya dışındaki varlıkları da canlı olarak tanımlayabilmemiz için biyolojinin canlılık konusunda koyduğu şartlara (hücresel yapı , beslenme , solunum yapma , hareket , üreme , büyüme , etkiye tepki , metabolizma , homeostazi , sindirim ve boşaltım) bakmamız yeterlidir.
    Buğra Bildiri 07 Ağustos 2015
    Akıllı programlarla, kendi kendine öğrenebilen, tamir eden, kopyalayan makineler (özellikle nanitler) geliştiğinde mevcut canlılık tanımı ciddi olarak değişecektir bence. Bu tanımlama 19ncu yy. dan kalma gibi bence... Yanlış değil, doğru ama günümüz için yeterli değil, şartlara ekleme ve esneme gerekiyor. Bu nedenle "canlılığı, en basit düzeyde, birimin çevresinden bilgi alıp, üretip buna göre cevap verebilmesi veya uyum sağlaması olarak" tanımlamanın daha doğru olacağı düşüncesindeyim. Buna daha sonra, varlığını koruma ve geliştirme eklenebilir. Ama bunun doğru (uygun) tanımını bilimciler (biyolog+kimyacı+fizikçi+ matematikçi+programcı) konsensüsüne bırakmalı.
    Burtay Mutlu 07 Ağustos 2015
    evet canlılığa dışarıdan baktığımızda belli yargılara varabiliriz.nasıl bir şeydir sorusunu belli ölçüde cevaplayabiliriz ancak ilk bir araya gelişi ve genetik bilgimizin oluşumu hakkında gerçekliğe kavuşmuş değiliz.buna bağlı olarak netliğe sahip değiliz yani en önemli soru kilit nokta cevaplanmış değil.
    mimiuzay 07 Ağustos 2015