sizce evren bir yanılsama yani hologram mıdır ?

mimiuzay 05 Ağustos 2015
    bence evren basit bi insandır
    ibrahim ağırtmış 05 Ağustos 2015
    Sicim teorisine göre evet evren hologrofiktir.
    Oguzhan İbrahimoğlu 05 Ağustos 2015
    Evren madde ve anti maddeden oluşuyor, bazı galaksiler sağa bazıları sola dönüyor ve benzeri zıtlıklar üzerine kurulmuş. Bu zıtlıklar toplanıp birleşince tam bir sıfır oluşuyor. Yani hiç bir şey, evren sıfırsa muhtemelen yanılsamadır.
    Ali Fatih DEMİR 06 Ağustos 2015
    Konuyla ilgili bir yazi: http://evreningercekligi.com/blog
    Vural Arı 06 Ağustos 2015
    Herşey zıttı ile kaimdir.
    James Bond 06 Ağustos 2015
    sıfırı elde etmemiz holograma işaret midir ?
    mimiuzay 06 Ağustos 2015
    Şu anki veriler hologram yapısında olduğunu göstermektedir.
    Emin Oruç 06 Ağustos 2015
    Bu konu hakkında uzun bir süre düşünmüştüm. Öncelikle çıkış noktam zamanda yolculuk oldu. Elde ettiğim düşünsel sonuçlar (her biri düşünce deneylerimin birer sonucuydu) yine bugün pek çok insanın da inandığı üzere evren canlıydı ve bir veri bankasını andırıyordu. Kayıtlara ulaşmaksa insan beynindeki gibi sadece doğru kütüphaneye girmekten geçiyordu. Eğer gerçekten de evren zamanda yolculuğa imkan tanıyorsa bizler belki de bir canlının zihninde onun kütüphanelerinden biriydik. Buna ek olarak pek çok olasılık var tabi. Çok uzatmak istemediğimden kısaca olasılık kuramlarının geçerli olduğu evrende evrenin de bir hologram olma olasılığı bana göre de yüksek bir ihtimaldir. Gerçeklik olgusunun karmaşıklığını da eklersek...
    Kevser Mert 06 Ağustos 2015
    Halogram Evren, yanılsama değildir. evrenin bilgisidir.
    Ali Uçar 06 Ağustos 2015
    Bana kalırsa evren bizim gibi yaşıyan bir canlıdır. Bizler ise evrenin mikro ve nano boyutundaki yaşayan hücreleri atomları ve atom altı parçacıklarıyız. Bizler var oldukça evren de var olacak. Bizler yok oldukça evrende yok olacak. Evrenin genetiğiyle oynıyalım evreni kanser yapalım belki canlılığının kanıtı olur ?
    Kabuto 06 Ağustos 2015
    Bunun için hücreyi gerçek anlamda bilmemi
    Kabuto 08 Ağustos 2015
    Sıfırın elde edilmesi evrenin dualiter bir bilgiler kümesinden(data) oluşmasının bir sonucudur. Evrenimizi oluşturan mantık evreni(Logos) 0-1'den oluşur. Ancak bu evrenin dışında bu logos işe yaramayacak. Çalışmayacaktır. Bunun ardından gelen akla gelen soru ise şudur: Peki, evrenin dışında başak bir mantık evren(ler)i var mıdır? Veyahut evrenler dışında başka konseptler var mıdır? Bunun cevabını bize matematikçiler işaret etmektedirler. Evet, muhtemelen vardır. Kanıtı ise, bulanık mantık(Fuzzy logic) ve irrasyonel sayılardır.
    Emre Kocalar 13 Ağustos 2015
    Geleceği kısa bir an önce hatırlama, rüyada görme olaylarını şahsen tecrübe ettim. Haliyle kafan zamanda yolculuk olaylarına takıldı. Stephan Hawking in zaman yolculuğu hakkındaki tüm düşüncelerini okudum fakat hiçbiri bu olayları uzaktan/yakından açıklayamaz. İnsanın aklına ister istemez "acaba hayatımız matrixte uyutulan insanların gördüğü rüyalar gibi sanal mı" sorusu geliyo. Fakat ben "zaman" diye bir kavramın bile olduğundan şüpheliyim. Sadece "ekvator çizgisi" gibi insanların varsaydığı bir olgu olabilir. Yani an sadece yaşanır, sonrası ve öncesi yoktur, sadece an vardır, biz o anda varızdır. Benim aklım zaman hakkında başka türlü bir kavram düşünemiyor. Haliyle geleceği nasıl bildiğim konusunda bir fikrim yok. Bu kadar kör/bilgisiz olduğumuz bir çağda, bence senin sorduğun bu soruya HİÇ KİMSE mantıklı bir cevap veremez.
    serkan 16 Eylül 2015
    tam benlik bir soru :) bu sorunun diğer şekli "matrixtemi yaşıyoruz" dur. bu konu üzerinde yapılan hiçbir tartışmanın deneysel olarak bir kanıtı olduğunu hiç duymadım ama bence bir hologramda yada matrixte yaşamıyoruz. gerçekten de atomlardan oluşan boşlukta yer kaplayan varlıklarız.
    Emir Buğra KÖKSALAN 19 Eylül 2015
    bir konuya değinmek istiyorum; kuantum fiziğine göre atomu oluşturan parçacıklar iki boyutlu öyleyse biz nasıl üç boyutluyuz bu konu üzerine iki teori ortaya atıldı hologram kuramı ve elon musk kuramı elon musk kuramından bahsetmek istiyorum kısacası bu kurama göre bizler eski zeki medeniyetler tarafından hazırlanmış bilgisayar oyununun kodları olabiliriz şunu düşünün popüler bir oyun gta 5 oyunu oynayan biri oyundaki karakeri yönlendiren kişi o ve 3 boyutlu bir oyun bu duruma göre bizide yönlendz yönetiyoruz iren birilerimi var?
    Can YILMAZ(Thinking) 16 Aralık 2017