Neden atom altı parçacıklar,elektronlar,ve tüm gökcisimleri birer spine sahiptirler?

Mr.Physics 31 Temmuz 2015
    L:=açısal momentum
    Kamil Kuzu 31 Temmuz 2015
    L:=açısal momentum:=I . w = |r_i> x |p_i> || dL/dt=|v> x |p> + |r> x |F> = |r> x |F> . Yani mometum cisme spin kazandırır. Herhangi bir kuvvetin neticesinde oluşan tork da spinde değişikliğe neden olur. Bu site formül yazmaya elverişli hale gelirse argümanların daha oturaklı olacağını düşünüyorum.
    Kamil Kuzu 31 Temmuz 2015
    Soru sanırım; spin'in ne olduğu değil, "Neden uzaydaki hemen hemen her şeyin bir spini olduğu ?" (Soruyu biraz daha açarak kendi sorumu da eklemiş olayım.) Yani momentumdaki, (kütlexhız)'daki "hız" nereden geliyor? Bize göre sabit duran bir cisme, (vektörel) kütle merkezi hariç herhangi bir noktasından kuvvet uygularsanız, bu enerjinin bir kısmı kuvvetin yönünde hareket (itme) sağlarken, bir kısmıda cisime spin olarak sağlanır. Ve yukarıdaki formüllerde bunu hesaplamaya yarar. Ama bu, sorunun cevabı değil. Uzayda kütle, enerjisini aktarmadığı sürece sonsuza kadar taşır. Spin de de momentumundaki enerjiyi aynı şekilde taşır. Buna karşılık, bir başka nesne ile çarpışması, sürtünmesi durumunda bu enerjiyi aktararak enerji durumunda dolayısıyla, ivmesinde ve spininde değişiklik olabilir. Buraya kadar tamam da... Kuantum alanını da dahil olmak üzere, parçacıkların sürekli çarpıştığı, temas halinde olduklarını, yani kuvvetlerin sürekli değiştiğini biliyoruz. Buna karşılık özellikle atom altı cisimlerde, parçacığın tanımına göre spinler sabit. Niye? Bu sabitliği sağlayan ne? Kısaca niye her şey dönüyor?
    Burtay Mutlu 01 Ağustos 2015
    Aslında Quantum parçacıklarında klasik mekaniğin mantığıyla örtüşen bir spin yok. Hatta "intrinsic spin" diye geçer. Sabitliği sağlayan ise kısaca kuantum mekaniğindeki "discrete" mantığı.
    Kamil Kuzu 02 Ağustos 2015
    14.2. What is the Nature of Spin?
    The best way to characterize spin is as a form of angular momentum. It is,
    however, not the angular momentum associated with the operator L, as the following experiment shows. An electron is prepared in a state of zero linear momentum, i.e., in a state with a constant (space-independent) wave function. As the operators Lx, Ly , and Lz will give zero when acting on it, our existing formalism predicts that if the angular momentum along, say the z direction, is measured, a result of zero will obtain. The actual experiment, however, shows that this is wrong, that the result is 1h/24 It follows that the electron has "intrinsic" angular momentum, not associated with its orbital motion. This angular momentum is called spin, for it was imagined in the early days that if the electron has angular momentum without moving through space, then it must be spinning like a top. We adopt this nomenclature, but not the mechanical model that goes with it, for a consistent mechanical model doesn't exist. sayfa 373, Principles of Quantum Mechanics, Shankar. Benzer bir açıklama büyük bir ihtimalle Gasiorowicz in kitabında da vardır.
    Kamil Kuzu 02 Ağustos 2015
    Cevap sadece İngilizce bilenlere mi? ==================== Elektronun yörüngesel ( çekirdek etrafında) ya da doğrusal hareketinden kaynaklamıyorsa bu açısal momentum (intrinsic spin) , bu enerjinin kaynağı ne ? (Not: Bu konu da daha önce başka bir tartışma da cevap yazmıştım, kendi cevabımı tekrarlamıyorum, soruyu genişletmeye çalışıyorum. Bu konu da eksik bilgim çok.)
    Burtay Mutlu 02 Ağustos 2015
    Parçacıkların sahip olduğu manyetik moment. İngilizce bölüm benim yanıtımı destekleyen bir referans olduğu için Türkçe'ye çevirmeye gerek olmadığını düşündüm.
    Teşekkürler.