atomun etrafında dönen veya bir bulut olan elektron neden bir anten gibi ışıma yapmaz.

oktay eldem 28 Kasım 2011
    bohr postülaları...
    Cüneyt Karaer 29 Kasım 2011
    bunun neden bir "postüla" olduğunu soruyordum aslında.
    hidrojen atomu (ve diğer atomlar) gerçekten tam olarak notr müdür. hiçmi dışarı bir em sızıntısı yok?
    oktay eldem 01 Aralık 2011
    bunun nedenı nötr lükten degıl baskadır. ıvmelı hareket eden her türlü yük ışıma yapar. fizik bilimi bunu gözlemlemiş ve ışıma olayını fizikçiler formulüze etmiştir. fakat dairesel hareket eden yük mutlak hız sabit iken vektörel hız x ve y koordinatında değişkendir bu da ivmeli harekettir dolayısıyla dairesel harekettede yükün ışıma yapması beklenerek zamanla elektronun çekirdeğe düşmesi beklenmiştir ama elektron ne ışıma yapar nede belli enerji seviyesinin altına inerek kesiksiz renk spektrum ışıma yapar. fizik kanun yazdığı için elektron buna uymaz gözlenen fiziksel hareket formulüze edilir. dairesel ivmeli hareket ısıma yapmıyorsa bunun formülü olmaz sözel olarak dairesel hareket ivmelide olsa ışıma yapmaz denir.
    Cüneyt Karaer 01 Aralık 2011
    gerçekler öyledir ve acıdır diyorsunuz :)
    fakat bende maxwell 'e güveniyorum (maxwell geçersiz oluyorsa bilemiyecam) şöyleki,
    olayı statik elektrik alan formulüne göre değerlendiriyorum ( E=k.q/r^2 )
    atoma yeterince yakından baktığımızda; elektron çekirdeğin solunda ise bir alan değeri, sağında ise başka bir değeri ölçeriz (dipol alanı). İşte benim merak ettiğim konu bu, herhangi bir mesafede ve yönde hiç bir elektrik alanı ölçülemiyor mu? Böyle bir test yapılmış mı? teşekkürler
    oktay eldem 02 Aralık 2011
    Hidrojen atomunun gözlenen kararlılığı, klasik fizik ilkeleriyle bağdaşmıyordu. Çünkü klasik elektromanyetik kurama göre elektron bir spiral çizerek çok kısa bir zanman içinde(saniyenin milyarda biri kadar bir zaman içinde) çekirdek üzerine düşerdi. Hidrojen atomunda elektronun yörüngesi kendi üzerine kapanmış bir tam elektron dalgasına karşılık gelir. Tel bir halkanın titreşimini gözönüne alalım.Titreşimler,oluşan dalga boylarının tam katları olsaydı bu titreşimler sonsuz olarak sürüp giderdi. Eğer halka boyunca kesirli sayıda dalga boyu yerleştirilirse,dalgalar halka üzerinde hareket ederken yok edici girişim oluşacak ve titreşimler giderek sönecektir. Hidrojen atomundaki elektron dalgalarının davranışını bir tel halkanın titreşimlerine benzetirsek şu varsayımı ileri sürebiliriz: yörüngesi bir tam sayı kadar dalga boyu içermek koşuluyla bir elektron, enerji ışımaksızın,bir çekirdek çevresinde sürekli olarak dolanabilir. Bu varsayım, atomu anlamada anahtar rol oynar. Çünkü bu varsayım, elektronun parçacık ve dalga özelliklerini tek bir ifadede birleştiriyor. Elektronun dalga boyu, çekirdek ile elektron arasındaki elektrostatik çekimi dengelemek için gereken yörünge hızından hesaplanmıştır. Bu karşıt özellikleri aynı anda hiçbir zaman gözleyemeyiz; ama bunlar doğada birbirinden ayrılmaz özelliklerdir.
    Cüneyt Karaer 02 Aralık 2011
    Klasik fizik ( o zamana dek bilinen fizik yasalarına) açısından eletronlar ivmelendirilmiş elektrikle yüklü parçacıklar olarak ışıma yaparak saniyenin yüz milyonda biri kadar bir sürede(yol bu kadar) spiral bir hareketle çekirdek üzerine düşmeledir.Doğrudan denendiği başka olgularda başarılı olan elektromanyetik kuram, bu öngörüde başarılı olamadı. Çünkü çekirdekli atımunu yaşadığı bir gerçekti. Bu çelişki şu anlama geliyor: Makroskopik dünyada geçerli olan fizik yasaları, atomal boyutta, yani mikroskopik dünyada geçerli olmamaktadır. İncelenen olayın ölçeği küçüldükçe klasik fizğin geçerliliği de azalıyor ve atom anlaşılmak istenirse kenislikle dalgaların parçacık gibi, parçacıkların da dalgalar gibi davrandığını dikkate almalıyız.
    Cüneyt Karaer 02 Aralık 2011
    vurguladığınız konu "bir elektron, enerji ışımaksızın, bir çekirdek çevresinde sürekli olarak dolanabilir"
    Bu kavramı anladım.
    Fakat bence neden öyle olduğu izah edilemiyor. Çünkü:
    "Hidrojen atomunun gözlenen kararlılığı, klasik fizik ilkeleriyle bağdaşmıyordu"
    ve
    "Elektronun dalga boyu, çekirdek ile elektron arasındaki elektrostatik çekimi dengelemek için gereken yörünge hızından hesaplanmıştır."
    bu iki cümle birbiri ile çelişmiyor mu?
    elektron atomun etrafında dönüyor mu dönmüyor mu?
    (dönüyorsa çekirdeğe düşüyor, dönmüyorsa elektrostatik çekimi kullanarak dalga boyu hesaplanamıyor. tavuk-yumurta meselesi)