Uzay boşluğu her geçen saniye büyüyor. Peki bu uzay boşluğunun ardında nasıl bir yer var başka bir boyut mu ?

Serkan Kavuncu 19 Temmuz 2015
    evet 9 boyut olduğu varsayılıyor ama hiçbir kanıt yok henüz uc boyuttan fazla olduğu ikinci boyutun üçüncü boyutu yansıttığı ucuncununde dördüncüye bağlı olduğu düşünülüyor.ayrıca dört büyük kuvvetten yer çekiminin diğerlerine göre trilyonlarca kat daha zayıf olmasının sebebininde dördüncü boyutta daha güçlü olduğunu düşünen bilim insanı da var.tüm evrenin kenarı var mı bir şekli var mı henüz bilmiyoruz ama ortaya atılan teoriler var.
    mimiuzay 19 Temmuz 2015
    9 boyut nedir ilk defa böyle bir teori duyuyorum? Teorik olarak evren genişlemeye devam ediyor ama ardında ne olduğuna dair iç bir bilgi yok fakat bazı bilim adamlarına göre uzayın ardında yine uzay var yani uzayın bir noktasından harekete çıkar ve yönünüzü değiştirmeden düz bir şekilde devam ederseniz tekrar başladığınız yere gelirsiniz. Yani eski Nokialardaki yılan oyunu gibi düşünebilirsiniz. Bir noktadan sınırı aşarsanız diğer taraftan çıkıp aynı noktaya gelirsiniz. Tabii ki bunlar hep teori.
    Mehmet Ali 19 Temmuz 2015
    Aslında elimizde bir bilgi var: Zamansız (boyut olarak) uzay nasıl olurdu?
    Burtay Mutlu 19 Temmuz 2015
    11 boyutlu sicim teorisinden suan bulunduğumuz üç boyutu çıkardığımızda göremediğimiz 9 boyuttur.
    mimiuzay 20 Temmuz 2015
    Şu an bu sorunun cevabı yok.
    alper çadıroğlu 22 Temmuz 2015
    O zaman bu sorunun ardında şöylede bir soru geliyor evren genişledikçe orada yıldızlar ya da herhangi bir gök cismi oluşuyo mu?
    Mustafa 23 Temmuz 2015
    Uzayın ötesinde ne var demek, güney kutbunun güneyinde ne var demek gibidir. Bizim tanımladığımız mekan ve zaman (ilk 4 boyut)'ın ötesini bu 4 boyutla ifade etmek anlamsızdır. Kendimizi, bir kürenin üzerinde yürüyen 2 boyutlu bir karınca gibi düşünelim. Bizim için evren böyle. Ötesini tasfir edemiyoruz. Ancak 4 boyuta hakim, 5. boyuttaki bir varlık, aynı bizim zavallı karıncanın küresine baktığımız gibi evrenimize hakim bir gözle bakabilir. Sicim teorisiyle ilgili youtube'daki Türkçe altyazılı videoyu izlemenizi tavsiye ederim.
    Mesut Can 27 Temmuz 2015
    Evreni var olan her şey oluşturur. Bunun dışında hiçbir şeyin olmaması gerekir. Asıl soru şu, evrenin dışı diye bir tanımlama yapılabilinir mi? Hayır yapılamaz. Evrenin dışı denilen bir küme yoktur.