Kozmik fon radyasyonu nedir?

Mr.Physics 18 Temmuz 2015
    kozmik ışıma da denilen evrenin ilk oluştuğu ve daha küçük olduğu milyonlarca yıl önce aydınlık olmasını sağlayan ışıma.
    Kenan Aydinli 19 Temmuz 2015
    büyük patlama sırasında meydana gelen evre
    mimiuzay 19 Temmuz 2015
    büyük patlama sırasında meydana gelen evrenin ilk oluşumundaki dalgalar
    mimiuzay 19 Temmuz 2015
    Hala bu ışıma devam ediyor mu?
    Mr.Physics 19 Temmuz 2015
    Mehmet Ali 19 Temmuz 2015
    Büyük patlamadan 380 bin yıl sonra evren atomların oluşabileceği sıcaklığa inmişti ve raadyasyon oluşturabilecek parçalar ortaya çıkmıştı. işte bu noktadan sonra bu radyasyon evrenin her noktasına yayıldı. şu an elde etmiş olduğumuz radyasyon verileri 13,7 milyar yıl öncesinden gelmektedir. Bilim adamları bu verilerle evrenin ilk oluşumunun haritasını dahi oluşturmuşlardır ve bu ışıma büyük patlama teorisine en büyük kanıt olarak gösterilmektedir.
    Mehmet Ali 19 Temmuz 2015
    Teşekkürler.
    Mr.Physics 20 Temmuz 2015
    Kenan, Mehmet yanlış; mimiuzay doğru. Big bang patlamasından arta kalan kozmik mikrodalga arka plan fon ışıması bu. 380 bin yılında olan "ilk görülür ışıklar", fon ışıması görülmez.
    alper çadıroğlu 22 Temmuz 2015
    Bu ışınlar uzayda hareket ediyor halen. Fakat, neden bizi geçip gittikten sonra yine devam ettiği soru işareti tabii. Tekrar tekrar yansıyıp, bize dönüyorlar gibi bir durum var.
    Ali Uçar 23 Temmuz 2015
    Tv deki beyaz karıncalar varya tam olarak o o işte :) Rastlantı sonucu bulunmuştur.
    Cem Taşdemir 24 Temmuz 2015
    çok az bir kısmı kalmıştır ve halen vücudumuzdan geçiyorlar Ali Uçar'ın belirttiği gibi ve bilim adamları senelerdir o parçacığı yakalamaya çalışıyorlar kütlesiz olduğu için ve neredeyse hiç bir şeyle etkileşime geçmediği için bekleyiş sürüyor.
    mimiuzay 25 Temmuz 2015
    sayın Alper çadıroğlu yanlış; ben doğruyum:) Fon ışıması da ışıktır. Radyo dalgalarından tutun gama ışınlarına kadar aslında hepsi fotonlardan oluşmaktadır sadece dalgaboyları farklıdır. bizim gözümüz sadece küçük bir dalgaboyundaki aralığı görebildiği için diğer dalgaboyundaki ışımaları göremeyiz. Big bangten 380 bin yıl sonrasına kadar hiçbir ışıma yoktu çünkü atom ve atomaltı parçacıklar daha oluşmamıştı yani bilgiyi taşıyabilecek hiç bir şey yoktu. Bu ışınlar bize evrenin en uzak noktasından yani 13 milyar ışık yılı uzaktan geliyor.
    Mehmet Ali 26 Temmuz 2015
    sayın Alper çadıroğlu yanlış; ben doğruyum:) Fon ışıması da ışıktır. Radyo dalgalarından tutun gama ışınlarına kadar aslında hepsi fotonlardan oluşmaktadır sadece dalgaboyları farklıdır. bizim gözümüz sadece küçük bir dalgaboyu aralığını görebildiği için diğer dalgaboyundaki ışımaları göremeyiz. Big bangten 380 bin yıl sonrasına kadar hiçbir ışıma yoktu çünkü atom ve atomaltı parçacıklar daha oluşmamıştı yani radyasyon oluşturabilecek hiç bir şey yoktu. Bu ışınlar bize evrenin en uzak noktasından yani 13 milyar ışık yılı uzaktan geliyor.
    Mehmet Ali 27 Temmuz 2015
    Mimiuzay ise sanırım nötrinolardan bahsediyor. O tamamen ayrı bir konu. Alper Uçar'ın sorusuna ise şöyle cevap verebiliriz. Evrenin ne kadar büyük olduğunu henüz bilmiyoruz. Bu antik ışınlar evrenin bize görülebilir en uzak noktası olan 13 milyar ışık yılı öteden geliyor. Bu noktanın ötesinden gelen radyasyon henüz bize ulaşabilmiş değil.
    Mehmet Ali 27 Temmuz 2015
    Sayın Mehmet bey hatalı bilgi aktarmıssınız.Kozmik fon radyasyonu büyük patlamanın en büyük kanıtı yani "fosili" dir ve bigbang den bu yana yayılan, yayılıp genişledikçe ısı degeri sürekli azalan bir radyasyondur. Büyük patlamada evrenin sıcaklıgı 100 milyar kelvin değerinde idi ve bu noktada radyasyon başladı ve her geçen dakika ısı degeri azaldı.Tüm süreç film kareleri olarak adlandırılmıştır,

1. Film karesi big bangin hemen sonrasıdır.sıcaklık 100 milyar kelvindir.
    2. Film karesinde sıcaklık 30 milyar kelvine,
    3. Film karesinde 10 milyar kelvine,
    4.film karesinde 3 milyar kelvine
    5.Film karesinde 1 milyar kelvine (en önemli aşamadır.bu aşamada sıcaklık döteryum cekirdeklerinin artık parcalanamayacagı bir noktaya düşer ve temel elementler bu aşamada oluşur.bigbang dan bu asamaya kadar geçen toplam süre 3 dakika 46 saniyedir.)

Yani radyasyonun olusması için atom yada atom altı parçaçıkların olusması gerekmiyor. Atom ve atom altı parcacıklar uygun sıcaklık degerı yakalanana kadar olusmadı.
    Tüm bilgilerim okudugum kaynaklardan öğrendiğimdir. Elbette bende hatalı olabilirim o nedenle kesin odur budur şeklinde yorum yapmıyorum.varsa yanlısım düzeltin lütfen ama benim bildiğim budur.Saygılar