Elektronlar hareket ederken arkalarında bir elektron bulutu yani bir orbital oluşturur.Bu elektron bulutlarının oluşmasının sebebi nedir?Elektron bulutunun yapısında ne vardır?

Mr.Physics 12 Temmuz 2015
    Bu sorunun cevabını belki Mach hızlarıyla ilişkilendirebiliriz. Ses hızını geçen bir uçakta bulut oluşturur. Fakat bu yüksek hızda havadaki molekülleri buharlaştırması kaynaklıdır. O kadar küçük elektron için bu durum gerçekleşebilir mi bilemiyorum. Alternatif bir fikir olabilir sadece.
    OmerBsrgn 14 Temmuz 2015
    Elektronlar hareket ederken arkalarında bulut oluşturmaz. Elektronlar siz onlara bakmadığınız sürece yörüngelerinde bulut tabir edilen biçimde bulunurlar. Baktığınızda bulut elektrona dönüşür ve tek bir noktada ortaya çıkar. İşte elektrona baktığınızda ortaya çıkma ihtimali olan her yer elektron bulutudur. Yani baktığınızda elektron vardır, bakmadığınızda elektron bulutu.
    Mehmet Ali 16 Temmuz 2015
    Bİİinen fizik kanunlarının papucunun dama atıldığı, kuantum fiziğinin egemen olduğu atomaltı parçacıklar dünyasında,atomun yörüngesinde dolanık halde kabul ettiğimiz elektronlar aslında her an her yerdedirler.O anki koşulların ve gözlemlerin etkisiyle en yüksek bulunma olasılığı olan yerleri hesaplayarak,henüz tam olarak kavrayamasak da elektronları atomun çevresinde bir olasılık dalgası/bulutu olarak düşünürüz.Arkadaşın da bahsettiği gibi gözlem ve ölçüm yapldığı zaman sinsi elektronlar süperpozisyon durumundan tek bir olasılık durumuna çökerler böylece onları ölçebiliriz :)
    serhat yurtgüzel 17 Temmuz 2015
    Elektron dediğinizde böyle küçük top gibi bir şey değil. Kuma parmağınızla uzun bir çizik atarsınız ya aynen öyle bir iz bırakıyor bu elektron, kendi dalgasıyla etkileşime girildiğinde örneğin o dalgaya fotonlar yollandığında dalga çöküyor yani görülür oluyor.
    alper çadıroğlu 22 Temmuz 2015
    Elektron bulutu denen şey sahip olduğu yüksek hız sebebiyle elektronun yerinin tam bilinememesinden dolayı muhtemel elektron yeri tahminlerinin yoğunlaştığı alanlardır. Bunlara orbital adı verilir ve elektronların gezim sahası olarak adlandırılır.Elektron bulutundan kasıt budur.
    Hayati 21 Ağustos 2015