Evrende kusursuz küre biçiminde bir şey var mı?

Burak Gökçen 07 Temmuz 2015
    Konuyu fazla araştırmadım ama proton, nötron vs atom altı parçacıklar ya da quarklar kusursuz küre şeklinde midir? Karadelikler kusursuz küre midir?
    Burak Gökçen 07 Temmuz 2015
    Cisimler kütlesi arttıkça küreye dönüşme eğilimleri artar. Bir cisim ne kadar kütleliyse o kadar kusursuz bir küredir. Gezegenlerin yuvarlak olması bu sebepledir, kütleri fazla olduğu için.
    Ancak Pi sayısı yüzünden hiçbir zaman kusursuz bir küre elde edemeyiz diyebiliriz sanırım. Fakat kusursuza yakın küreler olan nötron yıldızlarını gösterebiliriz. Çok çok büyük yıldızlarda yine böyledir.
    Pi sayısı konusunda kesinlikle haklısınız hiç bu şekilde düşünmemiştim. Aslında biraz daha düşününce küreyi geçtim kusursuz bir geometrik şekil veya kusursuz bir doğru bile yok galiba evrende. Gerçekten çok ilginç.
    Burak Gökçen 08 Temmuz 2015
    kusursuz küre ve geometrik şekil vardır. pi sayısının ondalık kısmının matematiksel olarak sonsuz olması sadece bizim hesap yapmamızı zorlaştırır. fakat gerçek hayatta (fizikte) bu sayı gerçekten vardır ve reeldir. tıpkı insan ve tavşan paradoksunun matematiksel olarak sonsuz olup gerçek hayata uyarlanamaması gibi. elmasın karbon atomları da düzenli geometrik dizilimle düzgün altıgen oluşturur.
    aykan yatkın 08 Temmuz 2015
    evrende kusursuz kavramıyla alakalı hiç birşey yoktur. zaten evrenin kendisi kusur sonucu oluşmuştur.
    serdar ar 09 Temmuz 2015