Evrime inanmayan var mı ? Varsa neden ?

UktamunRukmanmum 23 Haziran 2015
    Evrime inanmıyorum.Neden mi?Çünkü ispatlandı.Evrim yanlıştır.
    Mr.Physics 23 Haziran 2015
    İspatlandı mı bilmiyorum ama gerçek değil.
    Mr.Physics 23 Haziran 2015
    İspatlandı mı bilmiyorum ama gerçek değil.Zaten dine bakarak da anlaşılabilir.Hz.Adem'in maymun olması biraz saçma gibi geliyor kulağa.
    peki neden inanalımki
    Demet Kabakçı 23 Haziran 2015
    sadece biraz iman olmalı insanda
    Demet Kabakçı 23 Haziran 2015
    Ümit Aydın 24 Haziran 2015
    Hz Adem (a.s) ilk insan ve ilk peygamberdir. Çeşitli ilimlerle donatılmıştır. Kendisine kitap gönderilmiştir. Hayvancılık ve tarımla uğraşmışlardır. Evrimin maymun benzetmesini savunmak hiçbir müslüman kardeşime yakışmaz. 5/MÂİDE-27: (Süleyman Ateş) Onlara iki Âdem oğlunun haberini gerçek olarak oku: Hani her biri birer kurban sunmuşlardı, (kurban) birinden kabul edilmiş, ötekinden kabul edilmemişti. (Kurbanı kabul edilmeyen, kabul edilene): "Seni öldüreceğim" demişti. (O da); "Allâh, sadece korunanlardan kabul eder" dedi. / (Ömer Öngüt) Resulüm! Onlara Âdem-'in iki oğlunun haberini gerçek olarak anlat. Hani ikisi birer kurban takdim etmişlerdi de, birisininki kabul edilmiş, diğerininki kabul edilmemişti. Kabul edilmeyen: “Andolsun ki seni öldüreceğim!” deyince kardeşi şöyle demişti: “Allah ancak takvâ sahiplerinden kabul eder. ”
    Ümit Aydın 24 Haziran 2015
    oguzhan kanat 24 Haziran 2015
    benim inanmama engel olan tek etken bilinç kazanımı nasıl gerçekleşti. tüm yaratıklar gelişmişlik açısından sıralandığı zaman genetik özellikleri birbirinden farklılaşır ama ardısıra gelen iki türün geneteği birbirine çok yakındır. peki biz insanlardan sonra gelen maymunlara genetik olarak yüzde 98 benziyoruz. ama doğada insandan başka gelişen tür yok. yani kırlangıçlar eskiden samandan evini yapardı. şimdi de samandan yapıyor. maymunlar kendilerine binlerce yıldır avlanma aleti yapamadı. zeka ve bilinç bambaşka şeyler. evrim insana kadar adım adım gelmiş. insana geçerken kocaman bi uçurum olmuş. insanlar uzaya çıkıyor, diğer hayvanlar yeni gelen yavrularına ihtiyaç dışında deneyim aktaramıyor. bir maymun cevizi kırmak için taş kullanmayı akıl ediyor. ancak bunu yeni nesile aktaramıyor yeni gelen yavru herşeye baştan başlıyor. insanlar bilgilerini biriktirebiliyor, sorguluyor içgüdüden bağımsız hareket edebiliyor. çok büyük bi uçurum bu ara form varsa bile kanıtı yok.
    aykan yatkın 24 Haziran 2015
    cahiller
    cahiller
    Sapmaz 24 Haziran 2015
    evrim dine karşi degildir veye dinde evrime karşı net ayet yoktur bu sadece evrimci ve dincilerin kendi fikir faşizmi yüzünden çıkardigi din evrim kavgasi gereksiz evrimi gerçek anlamda araştırmadan konuşmak kuranı okumadan dini yalanlamaktan farkı yoktur evrim canlıların gelişiminin ortak bir süreci oldunu sovunur bunun için fosil örnek lerinden tut anne karnında bebegin yüzgeçlerine kadar büssürü kanıtı vardır evrim darwin bıraktığı şekilde değildir geliştirilip daha tutarlı hale gelmiştir.Bilim her şeyin varlını yaratti diye kabul etse hala ateş yakıyo olurduk.Bilimin gelişimi için dogmatizim büyük bir duvardır.Dini inanç kanıtlancak veya yıkılcak bişey degildir evrim zaten allaha inancına ne zarar verebilirki.
    Sapmaz 24 Haziran 2015
    Diyanetin peygamberler tarihinde ve ibnihaldunun çalışmalarında hz ademden bugüne geçen zaman toplasan 10.000 yılı geçmez. kaldı ki insanlı 200.000 yıldan eski. adem ilk insandeğildir.Hepsi mitolojidir bilim değil.
    UktamunRukmanmum 24 Haziran 2015
    Evrim sadece maymundan insana değildir.
    UktamunRukmanmum 24 Haziran 2015
    Eski yunan filozofları, islam alimleri ve yeniçağ bilimadamlarının evrimle ilgili düşünceleri vardır.Fakat kanıtlarıyla ilk sunan Charles Darwindir.
    UktamunRukmanmum 24 Haziran 2015
    evrim vardır ve tanrı nın planı dahilinde gerçekleşmiştir.
    Ali Uçar 24 Haziran 2015
    Bir kere Kuran'ile Evrimi kıyaslamayın ikiside farklı konulardır. Kuran Geneliyle soyut kavramları ele alır Evrim ise bilimsel düşünceden ortaya çıkmıştır. Nesneldir. Bu yüzden soruda sorulduğu gibi birisi inanç olayıdır. Evrim ise kanıt olayı bilim olayı Kuran mantık'a bakarken Evrim nesneye veya nesnel,elle tutulur kanıtlara bakar. Ben ise evrime inanıyorum. Ayrıca Allahada inanıyorum ayrıca Muhammed efendimiz (s.a.v)' de inanıyorum. Her canlı evrim geçirir. Bu ortamı sağlıyan ise yüce yaratıcıdır. Onun isteği üzerine kurulmuş bir düzendir.
    Kabuto 29 Haziran 2015
    Ancak Evrim geçirmenin de bir kuralı vardır. Ara ürün formu olmak zorundadır. Yani geçiş elemanı . Ben önceleri sudaysam karaya geçeceksem eğer benim hem suda hem de karada yaşamamı sağlıyacak organ ve sistemim olması gerekir. Ara ürün formu tam olarak budur. Evrim budur bunun din ile bir olayı yoktur yani :)
    Kabuto 29 Haziran 2015
    Maymun evrimleşmiş adem olmuş
    kaan nuri asar 09 Temmuz 2015
    Evrim kanıtlndı bir balığa zamanla yürüme becerisi kazandırıldı
    kaan nuri asar 10 Temmuz 2015
    Popular science
    kaan nuri asar 10 Temmuz 2015
    Hz. Adem'in maymun olması saçma geliyor ama Hz. Adem ile Hz. Havva'dan doğan çocukların birbirleriyle cinsel ilişkiye girip sağlıklı çocuklar doğrup, onlarında çocuklarının birbirleri ile cinsel ilişkiye girip sağlıklı çocuklar doğurması ve böyle üreye üreye bugünlere kadar geldiğimiz fikri mantıklı geliyor öyle mi? :)
    zihni ates 21 Temmuz 2015
    Hz. Adem'in maymundan evrimleşerek insan olması saçma geliyor ama topraktan yaratılan Hz. Adem ile Hz. Havva'dan doğan çocukların birbirleriyle cinsel ilişkiye girip sağlıklı çocuklar doğrup, onlarında çocuklarının birbirleri ile cinsel ilişkiye girip sağlıklı çocuklar doğurması ve böyle üreye üreye bugünlere kadar geldiğimiz fikri mantıklı geliyor öyle mi? :) Ne kullanıyorsunuz? Ben de ondan istiyorum...
    zihni ates 21 Temmuz 2015
    Böyle bilimsel bir ortamda bile din'i alıntılarla olayın konuşulması şok edici. Evrim gerçektir, kaçınılmazdır, din'i açıklamalar vs. tamamen hurafedir ve gerçeklik dışıdır. Evrim, dinlerin tamamen hurafe olduğunu ispatlayan en okkalı ve sağlam bilimsel gerçeklerdendir. Hemen örnekleyeyim: İslamiyete göre adem, yaklaşık 7000 yıl önce falan yaşamıştır. Yani islamiyete göre ilk insan 7000 yıl önce yaratılmıştır. Evrime ve tüm bilimsel gerçeklere göre ise gerçekler bundan çok ama çok farklıdır. BU kadar basit...
    Görkem Öge 21 Temmuz 2015
    Bilimsel bilgiye ulaşma çabalarının llk aşaması gözlemdir.Doğayı sadece gözlemleyerek bile bir çok bilimsel önseziye ve bir takım bilgilere ulaşılabilinir. İlk çağlarda,antik çağlarda ve bilinen tarih çağlarında bir çok bilim insanı ilk önce gözlemleyerek varmış bir takım kanılara.Ben daha küçük bir çocukken bile çevremdeki hayvanları gözlemlerken çeşitli türler arasındaki yakın ilişki dikkatimi çekmişti.Kafamda hep acaba soruları vardı.Ömrümde ilk defa bir şempanze ile karşılaştığımda hayretle incelemiştim uzun uzun.Vücut yapısı nasıl da insana benziyordu,kulakları,elleri,kolları,sanki insanın karikatürü gibi duruyordu.Şok geçirmiştim.Uzun uzun düşünmüştüm.Bir yandan adem havva masalı,çamurdan yaratılma ve ensest bir ilişki sonunda türeyen insanlık, bir yandan da karşımda duran ve bana oldukça benzeyen canlı türü ve bulunan yüzlerce fosil kayıtları ile yüzlerce paleontolog,antropolog,biyolog, bilim insanının yüz yıllık emekleri ve bilimsel çalışmaları.Ben kanıtlarla inanırım.Bilim bana bazı eksikleri olsa da tatmin edici yanıtlar veriyor sorularıma.Ama adem ve havva ile ilgili elde en ufak bir kanıt yok.Milyonlarca yıl önce ölmüş dinozorların kemikleri bulunuyor da, ilk insan adem ve havvanın kemikleri nerde,habilin ,kabilin kemikleri nerde.Yüzbinlerce yıldır toprak altında o kadar canlı organizmanın fosilleri çıkarıldı,nerde bu din kitaplarının bahsettiği ilk insanların fosilleri,mezarları.??????
    memento mori 13 Ağustos 2015
    Başta soru hatalı. Keşke evrim teorisini bir inanç sistemi olarak görmektense bilimsel bir teori olarak görebilseniz.(Soruda evrim denilmiş ancak evrim teorisini demek istemiş sanırım)
    Ahmet Neccar 27 Ağustos 2015
    Şahsen ben kendiliğinden bir sürece inanmıyorum. Eğer düşünürsek ilk prokaryot hücre oluştuktan sonra bir bilinç varmışçasına hep uyumu tercih etmiştir demek çok saçma geliyor ayrıca evrim teorisini savunan onca insan fosil yetersizlikleri 'nden yakınırken burada fosil KANIT lardan dem vuranlar biraz kaynak paylaşırlarsa sevinirim. Eğer evrim türler arası olsaydı ara formlarında bulunması gerekir. Ayrıca din sadece göremeyeceğiniz şeylerden bahsetmez . Mesela göğün 7 katmanli oluşundan, güneşin yörüngesinden vs.bahseder ama GÖRENE!
    Özge Yelek 30 Ağustos 2015
    "Hz.Adem'in maymun olması biraz saçma gibi geliyor kulağa" Bilimsel yönteminiz "kulağa nasıl geldiği" ile sınırlıysa tartışacak pek birşey yok
    erkan kahraman 03 Ekim 2015
    Ali Can Cucu 27 Ekim 2015
    Mustafa Demir 05 Kasım 2015
    Hadi evrimleşerek insan olduk diyelim. Allah o kadar canlıyı ve düzeni yaratırken neden evrimleşmiş bir canlıyı sınamak istesin ? Bizi sınamak için bu dünyaya gönderdi, neden maymundan evrimleşerek insana dönüşelim. Yada hiç maymunların insandan evrimleşebileceğini düşündünüz mü ?
    Serkan Uyanık 06 Kasım 2015
    arkadaşlar evrime gelmeden önce şundan bahsetmek istiyorum teori denen şey hurafedir bilimsel teori ise üzerinde deneyler yapılmış gözlemlenmiş ve sonunda kabul edilmiş olan şeydir ama kanun olamaz çünkü ya gelişip dönüşür yada bilgi birikimi arttıkça yeni bilgilere bırakır yerini tıpkı atom modellerinin yıllarca değişmesi gibi şimdi evrime gelecek olursak evrim bir teoridir çünkü gelişmeye ve gün geçtikçe yeni bilgiler elde etmeye devam ediyoruz aynı zamanda evrim devam ediyor durduğunu kimse iddia edemez çünkü evrim çok yavaş işleyen bir şeydir ve ilk insan diye bir şey yoktur evrim ağacının bununla ilgili bi videosu var izlemenizi tavsiye ederim 3 dklık bi video. evrim canlıların yaşayıp ÜREYEBİLMESİ için gerekli adaptasyonlardır. maymundan gelme diye bir olay yok hala buna inananlar var o ayrı bi dram. ayrıca dünyadaki bütün bilim örgütleri evrimi kabul etmiş durumda sadece bizim milli eğitim bakanlığıyla diyanet işleri kabul etmiyor onlarıda artık bilimsel olarak ne kadar kaale alıyosunuz size kalmış.
    mustafa gedik 06 Kasım 2015
    öncelikle evrime inanmamak yani yaratılışçılığa inanmak emel bir fizik kuralına aykırıdır . bu kural şudur : hiçbir şey yoktan var edilemez vardan da yok edilemez . buna şöyle bir soruyla karşılık verebilir bazıları : ' yaratıcının gücü buna yetebilecek güçte değil midir ? ' . bu soruyu sorduktan sonra bu kuralın gerçek olmadığını başka herhangibir şekilde ispat etmelisiniz . bunu bir canlıyı yoktan var ederek yapmanız gerkemez bu durum bir tepkimeyle bile basitçe anlaşılabilirdr ki vardan yok etmek yoktan var etmek kadar imkansızdır . bu kuralı istediğiniz konularda kabul edip istemediğiniz konularda kabul etmeme gibi bir lüksünüz olamaz .
    merakduygunukoru 09 Kasım 2015
    ayrıca evrimsel bir süreç yoksa evren ve dünya yaratıldıktan sonra insanın dünyaya gelmesi için bu kadar süre geçmesinin sebebi nedir ?
    merakduygunukoru 09 Kasım 2015
    Mustafa Demir 26 Kasım 2015
    İnsanlar maymundan geliyorsa şimdiki maymunlar neden insan olmuyor? :)
    Burak Öner 10 Aralık 2015
    Ya ne kadar yanlış. İnsan maymundan geliyor kim diyor. evrim teorisi insan ve maymun aynı atadan geliyor diyor o atanın da atası tek hücrelilere kadar gidiyor deniliyor.
    mustafa pakkan 25 Aralık 2015
    Arkadaşlar Hz. Adem ilk insan tamam da bir şey yaratılmadan önce onun için zemin oluşturulmaz mı? Mesela siz 190 cm lik bebek görmediniz, ya da çocuk halde doğan bir bebek. Demek ki bir olaydan önce zemin gerekiyor. Yani varlığın belirli bir süreçten geçmesi gerekiyor. İnsan da gelmeden önce evrende böyle bir hazırlık yapılmış olabilir bence ve sonra Hz. Adem yaratılmış olamaz mı?
    Teslaya 03 Ocak 2016
    Kuranda evrimin var olmadığını söylemiyor. Yani Kuranda evrime karşı bir şey yok.
    Yağız Ünlüoğlu 29 Ocak 2016
    Hangi ateist benim yorumumu eksiledi:D?
    Mr.Physics 11 Mart 2016
    @Emre Can Çorapçı Mustafa İslamoğlu'nu bir 'düşünür' olarak ele almak doğru olmaz.
    Şevval Ceylan 05 Haziran 2017
    Evrim teorisine hurafe diyorsunuz da, dinsel bir sürü hurafeye laf edemiyorsunuz. Öncelikle kusursuz tasarıma sahip tanrıya inanıyorsunuz ya, sadece bir örnek vermek için söylüyorum, tanrının milyonlarca yıl önce neden 2000 civarı köpekbalığı türü yarattığını bugün bu sayının 1000 civarı olduğunu, birbirinden benzersiz ve orjinal canlı yaratmada sıkıntısı mı var yoksa fantezileri çok mu fazla ?
    Feridun yılmaz 02 Ağustos 2017