Yer çekimi nedir, neyden kaynaklanır?

sehmus 17 Haziran 2015
    Uzayzaman dokusundaki bükülmedir. Kütleli cisimler uzayzamanı kendi kütlesi oranında büker. Işık bile kütlesi oranında uzay zamanı biraz büker aslında. Yanımızdan bir ışık geçtiğinde tabi ki hissetmeyiz ama bizi kendisine biraz çeker :) Aslında kendisine çeker demek doğru da olmaz, çünkü o bizi pekte çekmiyor. O, uzay zamanı büküyor ve bizde bükük uzayda yuvarlanıyoruz.
    Kütlesi olan cisimlerin uzay-zamanı bükmesidir. Yerçekiminin neden kaynaklandığı bilinmemektedir. Bir pöpüler teori gravitonlardır. Gravitonlar yerçekiminin kaynağı olduğu düşünülen teorik partiküllerdir. Bu partiküllerin varlığı kanıtlanmamıştır ve Big Bang' in gerçekleşmesine sebep oldukları düşünülmektedir.
    Ahmet Cebenoyan 17 Haziran 2015
    Teoride graviton parçacıklarından geldiği kabul ediliyor. Hatta Cern' de de bu parçacıklarla ilgili çalışma yapılıyor.
    serkan 18 Haziran 2015
    Newton' un başına düşen elmadır yer çekimi fakat kaynağı bilinmiyor henüz. Teoride graviton parçacıklarından geldiği kabul ediliyor. Hatta Cern' de bu parçacıkla ilgili de çalışma yapılıyor. Ayrıca paralel evrenler kuramı da gravitondan bahseder. Özellikle paralel evren-graviton ilişkisi için daha fazla bilgiyi üç bölümlük paralel evren belgeselinde bulabilirsin.
    serkan 18 Haziran 2015