Karadelikler yok olurken emdikleri enerjiyi ne yapıyor ? enerji kaybolmaz ise bu enerji nereye gidiyor ? Evrenin büyük bir kısmı anti madde ise bu maddeler evrende serbest halde mi yoksa bir araya gelip yıldızlar gezegenler oluşturabilirler mi ?

Berkan Bağdatlı 13 Haziran 2015
    Karadelikler sanırsam gama ışınları idi bunu çekemiyor yani tüm momenti olan herşyi çeken karadelikler belirli bir dalga boyuna etki etmiyor bu sebeple enerji bu dalga ile çıkıyor ortaya mantıken. Böyle idi bildiğim yanlışım olabilir.
    Enes Aydın 15 Haziran 2015
    Bu konuda fizikist sitesinde yayınlanan makalelerden birinde güzel bilgiler vardı.
    Burtay Mutlu 15 Haziran 2015
    Karadelikler emdiği her şeyi merkezinde boyutsuz bir noktada(tekillik olarakta bilinen yerde) toplar. Böylece cisim girişi devam ettikçe karadeliğin kütlesi artar. Tüm enerji bu şekilde merkezde birikir.
    Merhaba çok mantıklı bir soru. Ben yine kara deliğin bir uzay zaman yırtılması olduğunu düşünüyorum. Çünkü kütlesi her yuttu madde kadar artsaydı kara delikler git gide büyür ve bildiğimiz bütün evreni yutabilecek hale gelmeleri gerekirdi. Fakat ben kara deliğe giren maddelerin başka bir yerden ak delikten çıktığını düşünüyorum.
    Sefa Selçuk 16 Haziran 2015
    Uzayda gördüğümüz her cisim aslında bir bakış açısıyla kuyudur, alıştığımız kuyulardan farkı 3 boyutlu kuyu olması yani kuyunun içine heryerinden düşersin, dışa doğru bükülmüş küre gibi gözükür bu cisimler genelde, ama çatlak biçiminde insan biçiminde kuyularda vardır. Evrenin dokusundaki bükülmeden oluşan bu kuyulara 3 boyutlu madde deriz. Karadelikte böyle bir kütledir, hatta maddenin en katı hali ya da evrenin en dipsiz kuyusu da diyebiliriz. Dünyaya düşen göktaşı nasıl dünyanın kütlesine ekleniyorsa karadeliğe düşen şeylerde karadeliğin kütlesine ekleniyor ama çekim kuvveti dolayısıyla nükleer kaynaşmayla tekil bir maddeye dönüşüyor.