uzayda gaz devi gezegenlerin nasıl kütleçekimleri var ki? neden gazlar yüksek yoğunluk oluşturmayı ve bir merkez etrafında dönmeyi tercih ediyor?

aykan yatkın 05 Haziran 2015
    uzayda bütün kütleler bükülme yaratır ve bu nedenle yıldızların yörüngesinde dönen gezegenler, ve gezegenlerin etrafında dönen uyduları vardır. ama atomik yapıya geçtiğimizde birleşme eğilimi duyuyorlar. neden uzayda bir demir atomu uzay zaman bükülmesiyle sadece bir helyum atomunu yörüngesinde döndürmüyor? işte bu çok saçma ve karmaşık.
    aykan yatkın 05 Haziran 2015
    Size bir kaç ip ucu; bu gaz devlerinin çekirdekleri katı... Kristalleşmiş halde bile olabilir. Basınç çok yüksek... Mesela jüpiter biraz daha büyük olsaydı, bir yıldıza dönüşebilirdi... İkincisi, eğer jüpiter kendi ekseni etrafında dönmüyor olsaydı gene bir yıldıza dönüşebilirdi. :-) ........................ Uzaydaki gezegenleri ve yörüngelerindeki uyduları örneklemişsiniz... a) Eğer atom altı düzeye bakarsanız onlar arasında da bir çok boşluk olduğunu görürsünüz. b) Güneş sisteminin içinden değil de, dışından yaklaşırsanız, algıladığınız kütle çekimi güneşin ki olmaz. Tüm güneş sisteminin kütle çekimi olur... Eğer bir kaç bin ışık yılı boyutta olsaydınız, güneş sistemi sizin için bir atom gibi bile olabilirdi (kaba taslak)
    Burtay Mutlu 05 Haziran 2015
    burtay mutlu çok boş yapmışın be hacı. atomaltı düzeyde bakma atom düzeyinde bak. bişey biliyormuş havasına girmeye çalışmak için atomaltı falan filan demeyin daha kayda değer açıklama yapın.bir atomun içinde atomaltı parçacıkların arasındaki boşluk iki atom arasındaki boşluktan daha az. yani güneşe yakından bakacak olursak o halde bir çok geniş boşluktan varolduğunu görürüz farkeden ne var? ikincisi ben size illaki atom boyutunda düşünün demiyorum ki bunu istediğniz boyutta düşünebilirsiniz. güneş sistemini bir bütün olarak algılamak için o kadar büyümenize gerek yok. söylediğim şeyleri kütlesi birbirinden varklı iki asteroid için de düşünebilirsiniz sıkıntı yok hepsi aynı kapıya çıkıyor. demem o ki onca yazdığınız şeyin tek kelimesi cevap niteliği taşımıyor.
    aykan yatkın 05 Haziran 2015
    Haklısınız cevap olmamış. Anladığım kadarı ile siz kimlerin bilgi düzeyi ne onu ölçmek için sormuşsunuz.... Yani bir fikriniz ya da bilginiz var... Onu paylaşırsanız çok daha iyi olur.
    Burtay Mutlu 05 Haziran 2015
    aykan yatkın, haklısın cevap olmamış. Soruyu bir kaç defa okuyunca ne kastettiği anlaşıyor... Anladığım kadarı ile bilgi düzeyi ne, onu ölçmek için sormuşsun.... Yani bir fikrin ya da bilgin var... Onu paylaşırsan daha iyi olur.
    Burtay Mutlu 05 Haziran 2015
    Gazların da kütle çekimi var. Gaz atomları bir araya geldiğinde aralarındaki çekim kuvveti yükseliyor ve gaz yoğunluğu gitgide artarak büyük bir kütlesel çekim yaratıyor. Bu gaz kütlesi daha sonra çekimin etkisiyle o kadar yoğunlaşıyor ki merkezden başlayarak basıncın etkisiyle katılaşmaya kadar gidebiliyor.
    Mehmet Ali 08 Haziran 2015