Aralarında kuantum dolaşıklığı olan iki elektronun birbirlerinden çok uzak mesafelerde etkileşime gitmelerinin sebebj nedir

Maxwell 14 Mayıs 2020
    Aralarında elektrik alanı manyetik alan ve uzay-zaman gibi bir alan olabilir mi
    Maxwell 14 Mayıs 2020
    Bir kuvvet var mı yok mu bilmiyorum ama büyük ihtimalle yoktur çünkü kuantum dolanıklığı Evren’deki her cismin simetriğinin de olduğunu söylüyor. Eşzamanlı olarak.
    Türker Türksever 14 Mayıs 2020
    Cisim yok olursa onun simetriği de yok olur mu
    Maxwell 14 Mayıs 2020
    Böyle olacağını neye dayanarak söylüyoruz ki
    Maxwell 14 Mayıs 2020
    Çünkü o iki cisim toplanınca bir olur gibi bir şey. Yin ve yang gibiler. Karanlığın olmadığı bir yerde ışık olmaz, ışığın olmadığı bir yerde de karanlık olmaz. Eğer bir elektron saat yönünde dönüyorsa diğeri de saat yönünün tersinde döner. Saat yönünde dönen elektron yok olursa onun simetriği de yok olur. Yani şöyle düşün. Aynaya baktığında kendi yansımanı görürsün ve daha sonra aynanın önünden ayrılırsan yansıman da yok olur.
    Türker Türksever 14 Mayıs 2020
    Bu aralarındaki bağı sadece birbirlerine göre var olmaları açısından açıklar. Başka konular açısından açıklamaz. Bu durumda onların arasında da bir ayna gibi birşey olmalıdır.
    Maxwell 14 Mayıs 2020