Solucan delikleri (varsa) başka bir evrene değil de boşluğa doğru açılabilir mi

Maxwell 11 Mayıs 2020
    1-varlik yokluk boşluk hiçlik bu kavramlar ne anlama geliyor(işin felsefi değil fiziksel boyutundan bahsediyorum)
    2-uzayzamanin quantum mekaniği ile birleştirilmiş bir modeli olusturulabilirmi?
    3-uzayzaman tam olarak nedir maddeden tureyebilirmi veya madde olusturabilirmi çeşitli koşullarda nasıl tepki veriyor kaç boyutu var türleri varmı fizik yasaları ve ışık ile ilişkisi??
    4-maddenin olağanüstü hallerinden kaç tane var? ve bunların uzay-zamanla ilişkisi nedir
    Bu sorular tam olarak cevaplanabilirse solucan deliği sadece teknik bir problem olacaktır ve sorunuzun cevabı tam olarak yanıtlanabilecektir
    Rick Sanchez 12 Mayıs 2020
    Evrenin dışı Yokluk boşluk veya başka tanımlarıyla uzayzamanın yokluğudur. Zaman yoktur, üç boyut dışında boyutlar vardır. Kütleçekimi yoktur(çünkü uzay-zaman eğriliği yoktur.) devamını da ancak evreni yaratan ya da evrenin kendisi bilir.
    Maxwell 12 Mayıs 2020
    makro evrenler(görelilik) ve mikro verenleri(kuantum dünyası) açıklayan bir matematik formülü kim istemez ki
    Maxwell 12 Mayıs 2020
    Uzay-zaman eni boyu genişliği yani üç boyutlu bir mekandır.Boyut kavramını açıklarsak: 1.boyut sadece bir noktadır.
    Maxwell 12 Mayıs 2020
    İkinci boyut bir çizgidir. Üçüncü boyut bir küptür. 4. Boyut bir tetra küptür. Beşinci boyut ve devamında ise Hiperküpler gelir. Boyut sayısı arttıkça durum bizim için karmaşıklaşır.
    Maxwell 12 Mayıs 2020
    Birinci boyuttaki biri ne ileri ne geri ne aşğı ne yukarı gidebilir. İkinci boyuttaki ise sadece ileri geri gidebilir.
    Maxwell 12 Mayıs 2020
    Her boyut kendi altındakı boyutların birleşiminden oluşur. Biz 1. 2. ve 3.Boyuttaki nesneleri görebiliriz ama 4.boyuttaki bir nesne bizim yakalayamadığımız bir bakış açısından bize bakabilir. Boyut arttıkça bu nesnelerin gördüğü bakış açıları artar
    Maxwell 12 Mayıs 2020
    Nokta uc boyutta bir noktadir, yoksa noktanin oldugu ve baska hicbirseyin olmadigi bir evrende nokta "hersey"dir, O nedenle BB heryerde vuku buldu.
    Senin perspektifinden nokta sifir boyut, cizgi 1.boyut, alan ikinci, kup 3.boyut olur.
    Ama 4.boyuttaki bilincli bir siteme gore durum farkli olabilir.
    Nette bulacagin, ve sana 4.boyutu anlatan o videolar hep ayni, flatlandi ornek gosterirler ama is 4.boyuta gelince sacmasapan bir hiperkup ile , kendilerinin bile anlamadigi bir boyut olayini kapatirlar.
    Boyutlar, bana gore, birbirlerine etki eden, ama etkilesimlerini olcemeyecek sistemler.
    morgan 12 Mayıs 2020
    Söylediğiniz konuyu yukarıda söylemiştim boyutların önceki boyutun gelişmiş bir versiyonu olduğunu. Yani bir 4 boyut 1.boyut 2. Boyut 3.boyutla açıklanabilir. Zaten burada bize boyutların birbirleriyle etkileşimli olduğunu gösterir. Sadece açıklanacak boyut ile açıklamada kullanacağım boyut arasındaki fark karmaşıklığı arttırır.
    Maxwell 12 Mayıs 2020
    Evrenin dışı hiçlik değildir, sadece uzay ve zaman yoktur. Ama uzay ve zamana direk 0 diyemeyiz. Belki de sınırsınız bir alana sahiptir ve bu da yoklukla ortak özelliğe sahip olduğundan dolayı yok diyoruzdur.
    Türker Türksever 14 Mayıs 2020