Kuantum dolanıklığı nedir

Maxwell 11 Mayıs 2020
    Işığı düşün. Ya tanecik ya da bir dalga... Bu yüzden fizikte aynı zamanda hem tanecik hem dalga diye geçiyor. Bir kedinin hem ölü hem canlı olması gibi. Bu durum da dünyanın beynini oldukça yakıyor. Sonra da Einstein bu durumu az da olsa gelip kuantum dolanıklılık teorisiyle hafifletiyor. Biri Evren’in öbür ucunda olsa bile iki tanecik birbiriyle eşzamanlılığa sahiptir ve aralarındaki etkileşim ışık hızından bile hızlıdır diyor. Ama bunlar aynı cisim değiller. Sonuçta ışık ya da elektron vb. Ya tanecik ya da dalgaydı... Einstein da diyor ki: “Bunlardan biri tanecikse diğeri de aynı zamanda dalgadır.” Yani bu iki tanecik tıpkı yin ve yang gibi oluyor. Bu durum Einstein’in göreliliğine biraz ters düşebilir. Çünkü görelilikte zamanın göreli olarak cisimden cisime değiştiğini söylüyordu ama kuantum dolanıklılıkta öyle değil. Bu parçacıklar nerede olursa olsun aynı zamanı yaşıyor. Bu da insana ışınlanmayı hatırlatıyor. “Biz aynı zamanda Evren’in her yerinde olabiliyorsak neden oraya gitmek için yürüyelim ki?” diyorlar ama daha bunun için deneysel bir gerçeklik yok.
    Türker Türksever 14 Mayıs 2020
    Buradan şu sonucu çıkarabilir miyim: evrenin iki farklı noktasındaki iki parçacık arasındaki etkileşimin altında ikisini de aynı zamanı yaşaması yatıyor
    Maxwell 14 Mayıs 2020
    Ama bu etkileşimin ışık hızından fazla olmasının nedeni nedir
    Maxwell 14 Mayıs 2020
    Evet tam olarak öyle
    Türker Türksever 14 Mayıs 2020
    Aralarındaki etkileşimin ışıktan daha hızlı olmasının sebebi anlık olması. Aynı zamanı yaşıyorlar. Sadece biri diğerinin tersi.
    Türker Türksever 14 Mayıs 2020
    Kuantum dolaniklik, ayni cismin iki yerde olmasi gibi bir fenomen olarak dusun. Sistem ikisini tek bir butun yapar.ne zaman ki dolaniklik ortadan kalkar, herkes kendi yoluna gider.
    morgan 14 Mayıs 2020
    Peki dolanıklık nasıl ortadan kalkar? Ya da ortadan kalkmasının faktörleri neler olabilir?
    Türker Türksever 06 Haziran 2020