Bir kara delik vb. Bütün uzayzamanı bükecek güce sahipse tüm evreni tek boyutlu noktaya hapsedip yok edebilir mi?

Türker Türksever 27 Nisan 2020
    belli bir güce ulaştıktan sonra yutamiyor.maddeyi gezegen yapip fırlatiyor.bunlara gezegen doğuransüper kütleli karadeli deniyormuş
    deltaforce 27 Nisan 2020
    Peki nereye fırlatıyor? Yani yine aynı ortama mı?
    uzay boşluğuna rastgele atiyormuş
    deltaforce 27 Nisan 2020
    Teşekkürler
    Türker Türksever 27 Nisan 2020

2.si şöyle düşünelim evrende milyarlarca galaksi var ve onların merkezinde de yine milyarlarca süper kütleli karadelikler var (orta kütleli karadeliklerden bahsetmiyorum bile geçenlerde gözlemlendi) neden bunlar şu an evrenimizi yok etmedi? (Belki de bunların merkezindeki tekillikte madde uzay-zamana dönüşüyordur karanlık enerjinin kaynağı belkide karadeliklerdir yok etmek yerine tam tersi belki de evrenimizi inşa ediyorlardır)
    Ancak ne olacağı belli olmaz evrenin genişlemesi bir süre sonra durur ve kutlecekimi hakim olur sonunda her şey devasa bir karadelige dönüşüp yok olabilir
    Rick Sanchez 27 Nisan 2020
    Evren ışık hızından hızlı genişliyor ya: O zaman neden evren için zaman ters akmıyor ki?
    Türker Türksever 27 Nisan 2020
    Zaman goreceli.A kisisi B kisisi hateketlerine bagli olarak zamani farkli yasarlar.Evren icin neyi referans alabilirsin? Baska bir evren olsa belki.Sonucta evrende isik hizini asan hareket yok, metrik olarak artis Cnin ustunde.
    morgan 27 Nisan 2020
    Hmm yani Evren’in içindeki bir madde değil direk kendisi ışık hızından hızlı olduğu için mi zaman büyük patlamaya doğru akmıyor?
    Türker Türksever 27 Nisan 2020
    isik hizindan hizli degil, galaksiler arasi uzaklasmayi toplarsan, saniyede toplam gelisme isik mesafesinden fazla cikiyor, yoksa evrenin bir hizi yok, foton gibi duz bir cizgide hareket etmiyor. Hatta, Big Bang'in inflation doneminde evren yine Cnin uzerinde genisledi, zamanda geriye gitseydi aninda cokus olurdu.
    morgan 27 Nisan 2020
    Yani ışık hızından hızlı genişlemesi onu zamanda geriye götürecek bir neden olmuyor çünkü entropi doğrusal bir hareket değil.
    Türker Türksever 27 Nisan 2020
    Entropi ile alakasini anlamadim.Sadece zamanin nicin geriye gitmeyecegini anlatmaya calistim.
    morgan 27 Nisan 2020
    Ters entropi, Evren’in düzeninin tersine doğru bozulması, yani daralma gibi bir şey. Bu da zamanın büyük patlamaya doğru akmasını sağlıyor. Entropi dediğim zaman akışı yani
    Türker Türksever 27 Nisan 2020
    Hayır edemez. Bazı teoriler, evrenin zaten devasa bir karadelik olduğunu iddia ediyorlar. Tutarlı noktalarına rağmen, tıkandıkları noktalarda çok fazla.

Entropi, temelde enerjininin bulunduğu ortamda simetrik olarak homojenleşme eğilimidir. Bunun için tüm yoğunuluk farklılığı içeren yapıların birimlerine çözünüp, en küçük ünite (enerji paketçikleri, foton, kuanta) haline dönüşmeye çalışır.

Madde açısından bu bütünlüğünün tehdit edilmesi, düzeninin bozulmasıdır. O yüzden bilim dünyasında düzensizliğin artışı olarak ele alınır.

Tek yönlüdür. Zaman gibi.

(Ancak bunun bir enerji açısından ele alınışında ise, entropi enerji için düzenliliğin artışıdır. :-) )

Ancak Zaman tamamen farklı bir oluşumdur. İkiside evrenin temel özelliklerinden kaynaklandığı için ortak noktaları da buradan kaynaklanır.