0

Sıcaklık ile gravitasyon ters orantılı mı?

Türker Türksever 3 yıl önce 12
0

O zaman Türker Türksever. Senden özür dilerim. Fazla yüklendim. Haklısın. Basitleştirmeye çalışayım. Basınç ile sıcaklık doğru orantılıdır. Düdüklü tencereyi kapatın ve ısıtın. İçindeki gaz sonunda tencereyi patlatacaktır. Çünkü ısınma sonucu moleküllerin kinetik enerjileri artar ve tencere cidarlarına çarptıklarında daha fazla kinetik enerji aktarırlar. Yani basınç artar. Kütle çekimi ile bir nesnenin ağırlığı artığı içinde, ezdiği yüzey üzerindeki basıncı artar. Kütle çekim sıcaklığı sadece, nesnelerin parçacıklarına birbirine sıkıştırdığı için etkiler. Çünkü parçacıklar, olağan titreşimlerini bile yapamaz ve daralan ortamda bütünlüklerini korumak, yani titreşimlerini, fazla enerjiyi atmaya çalışırlar. Bunu da fotonlar vasıtasıyla ısı ve kısmen ışık olarak yaparlar. Temel ilke de basınç ve ısı arasındaki ilişki aynı olsa da, artan kütle çekimi ısıyı doğrudan etkilemez. Ara şartlara ihtiyacı var. Örneğin güneş: Benzetim anlatımla ( olayın nasıl gerçekleştiğini nükleer fizikten öğreneceksiniz, anlatımım sadece ana mantığını açıklamadır.) O kadar çok ve kütle çekimi vardır ki, hidrojen atomları bir arada kalmaya zorlanır. O kadar sıkışırlarki, olağan titreşimlerini yapamazlar. Daha az bir alanda titreşmeye çalışırlar. Bu sefer ve bu şartlara uyum için titreşim genliklerini düşürerek fazla enerjiyi atmaya çalışırlar. Bu ortamı ısıtır. Bu ortama aktarılan enerji, diğer sıkışık haldeki hidrojen atomlarını daha da zorlar. Bunun üzerine hidrojen atomları yapısal bütünlükleri bozulur ve kararlı daha büyük sistemler kurmaya yönelirler. Helyum atomunu oluştururlar. Bu arada Hidrojen temel parçacıklarını bir arada tutan bağ kuvvetler de kırılır ki, bu ortamda daha fazla enerji, daha fazla titreşim demektir. Bu kısır döngü. yıldızın merkezinde demir atomları üretene kadar sürer. Çok daha büyük yıldızlarda daha büyük atomlar da aynı döngü de üretilir. Emin değilim ama, radyoaktif elementlerde en son nötron yıldızları oluşumunda açığa çıkıyordu sanırım. Sonuç: Kütle çekim artıkça, titreşim alanı azalır. (ortam yoğunlaşır, titreşme arzusu arta: basınç) bundan kurtulmak için ışıyarak (foton ile) enerji atılır.

Hiç Kimseyle Tartışmaz 3 yıl önce 0