Cift Yarik deneyi ile ilgili

morgan 23 Nisan 2020
    Elektron kismini anlamakla birlikte, fotonlarda gozlemleme nasil yapilir ?
    morgan 23 Nisan 2020
    Tıpkı elektronlardaki gibi değil mi
    Türker Türksever 23 Nisan 2020
    Olmaz, emd de foton sonucta, birbirlerini etkilemezler
    morgan 24 Nisan 2020
    (Yapılan cevabi açıklamalara dayanarak) O zaman bu deneyin açıklanmasında bir terslik, tutarsızlık olduğunu da görmüyor musunuz?
    ya gozlem dediğin şey aslında yarıklardan bi tanesini kapatmak.
    destroyer 26 Nisan 2020
    O zaman nasil cift yarik deneyi
    morgan 27 Nisan 2020
    işte olay da o ya. bi yarığı kapadığında fotonlar kapanan yere çarpıyor. yani o yarıktan geçen (ya da geçemeyen mi diyelim) fotonlar üzerinde bi konum ölçümü yapmış oluyosun. çünkü o fotonlar artık yarığı kapattığın o şeye çarptılar. o yüzden de ekranda gördüğün pattern değişiyo. çift yarık deneyine gözlemciyi eklemiş oluyosun
    destroyer 27 Nisan 2020
    Pilot Dalga (Pilot Wave) konusuna bakın. O kadar gizemli değil. Alternatif açıklama ve hakim fizikçilerin pek makbul bulmadığı bir yaklaşım ama... o kadar basit ve kolay olduğu anlaşılırsa kaybedecekleri prestij korkusunun da bunda etkili olduğunu düşünüyorum.

Doğa basit ve sade şeyleri tercih eder. Doğa da mompleks yapılar bile, basit kuralların tekrarından çıkar. (altın oran, finobacci sayıları, fraktal geometri, vs.)
    Tabii ya.Sanirim EM alan oldugu icin ikisinden de rahatca geciyordu, kapaninca durum degisti.
    morgan 27 Nisan 2020
    bu foton iki delikli levhaya çarptimi farkli dalga boylarında yansimiyor mu?ve havadaki ve levhadaki atom ve moleküllerin de ışıma yapıp farklı dalga boyları ortaya çikartmasına neden olmuyor mu?sonucta havadaki veya levhada ki elektronlara enerji gidiyor.
    deltaforce 27 Nisan 2020
    Çift yarık deneyinde ışığın newtonun savunmuş olduğu mekanikçi görüş çerçevesinde paketçikler yani fotonlar halinde yayıldığı görüş ile huygensin ortaya atmış olduğu dalga görüşü sınanmıştır. Çift yarık deneyinden sonra heisenberg belirsizlik ilkesi ile bu tartışmaya noktayı koydu. İlkeye göre bir foton veya elektron, ya dalga olabilirdi ya da parçacık bunu öğrenmek için mekanikçi görüşe göre fotonun konumunu ve hızını belirlemek yeterliydi. Ancak biz bir elektronun konumunu öğrenmek istediğini zaman ona foton göndermek zorundaydık bu da elektronun enerjisini arttıracağı için hızını öğrenemezdik . yani biz bir elektronun ya konumunu ya da hızını öğrenebilirsiniz. Bu teori mekanikçi görüşün sonunu getirmiştir. Elektronun anlık konumunu ise ancak olasılıklar çerçevesinde tahmin edebiliriz
    Maxwell 11 Mayıs 2020
    Huygensin görüşüne göre ışık küçük noktalara çarptığı zaman dalgalar halinde etrafından geçiyordu. Aslında bugün karadeliklerde böyle olur. Karadeliğe yaklaşan cismin görüntüsü dalga halini alır.
    Maxwell 11 Mayıs 2020