uzayda hıc madde yoksa yada asırı seyrekse nasıl soguk oluyor yanı orada soguyacak madde yok.

Fatih Akan 22 Nisan 2020
  • +1
    Soğuk dediğiniz kavram aslında sıcaklığın olmaması durumu. Tıpkı karanlık dediğimizin de ışığın olmaması durumu gibi.
    Mustafa Okat 22 Nisan 2020
    Tam da dediğin şeyden dolayı: Derin uzayda madde yok. Dolayısıyla ısı da yok
    Türker Türksever 23 Nisan 2020
    ama az da olsa var, sifir kelvin uzayin herhangibiryerinde yok.
    morgan 23 Nisan 2020
  • +1
    Isı bir elektromagnetik bir dalgadır, sıcaklık ise atomların ortalama hızıdır. Dolayısıyla boş uzayın sıcaklığı olmaz. Fakat boş uzayda foton olabilir. Boş uzayın sıcaklığı nedir sorusu anlamsızdır. Aslında o soruyu şöyle sormalıyıız "boş uzaya bir atom koyarsak ortalama hızı ne olur". Atomun ortalama hızı vakumda başka bir parçacığa aktaramaz ise değişmez, fakat radyasyonla enerji kaybeder (soğur) gittikçe yavaşlar.
    oktay eldem 25 Nisan 2020
  • +1
    @oktay eldem... "Atomun ortalama hızı vakumda başka bir parçacığa aktaramaz ise değişmez, fakat radyasyonla enerji kaybeder (soğur) gittikçe yavaşlar."

uzayda en boş yerde bile elektromanyetik dalga var. microwave background radiationın yarattığı sıcaklık da yaklaşık 3 kelvine eşit
    destroyer 26 Nisan 2020
    @Hiç Kimseyle Tartışmaz "Enerji kaybı olduğunda, kütlede ne değişiyorda, hızı düşüyor? Bunun altında yatan mekanizma nedir?"
    Burada Atomların ortalama hızından bahsediyoruz. Hareket nedeniyle radyasyon oluşuyor, yani foton yayınlanıyor, maddeden foton yayıldığı için enerji / momentum kaybediyor ve soğuyor.
    Tek bir atom varsa uzayda, mutlak sıfıra doğru gider, fakat en sonunda içinde bir miktar enerji kalır.
    oktay eldem 28 Nisan 2020