Makro ve mikro duzeyleri belirleyen bir sinir var mi ?

morgan 26 Eylül 2019
    bence vardır.en küçük parçacık birimi kütlesiz ise bir sınır olur.sadece bu kütlesiz sanal parçacıklar toplamı kadardır olabilecek genişleyen en büyük makro evren.mikro parçacık ise kütlesiz saf haldir.
    optimus 26 Eylül 2019
    yani birşeyi sonsuza kadar ikiye bölemeyiz.
    optimus 26 Eylül 2019
    Optimus haklisin, ancak merak ettigim aslinda , mesela kutlecekiminin dominant hale gelmesi icin bir sinirin olup olmadigi.
    morgan 26 Eylül 2019
    Şimdi hersey bir ölçüye göre şekil aldığından bu sınır makro evren için ; kara enerji ve kara madde miktarına göre olabilir.ölçüzsüz bişey olmadığından sınırı vardır bence.kütle çekimi açısından yani.

Açık bir evrensede gittiği yere kadar gider artık. Gene sınırı olur nihayet.Dıştaki şey'e bağlı olarak.
    optimus 26 Eylül 2019
    ornek olarak bir karadeligin olusmasi icin sartlar belli.
    Bu sinir bulunmus.
    simdi zayif/guclu cekim,kutlecekim ve nihayet tum sistemde de genisleme baskin.Bu ucunun birer siniri veya sinir bolgesi olmali.
    evren bir futbol topu kadar olsaydi, genisleme baskin olabilir miydi ? Hacmin , veya madde-enerji oraninin bir etkisi var mi?
    Peki bir atom nicin kutlecekimden etkilenmiyor ? Onun da sonucta illa ki bir Hill Kuresi mevcut >( klasik cevap her ne kadar "var ama cok dusuk" denilse de, o anlamda milyarlarca yil surecek karadelik buharlasmasini bilim onemserken, parcaciklarin kutlecekimden etkilenmesi onemsiz olmamali)
    Dista birsey oldugunu sanmiyorum, evrenimiz devamli "dista" birsey yaratiyor.
    morgan 27 Eylül 2019
    yani morgan bilmiyorum haklı da olabilirsin.belki evren dısa doğru birsey olusturarak gidiyordur.belki de dısta ki şey evreni olusturarak böylece evren genişleyerek gidiyordur. hayal etmesi zor.

Bu arada evrenin bir hiperküre olduğunu düşünüyorsun sanırım.Ayrıca planck an'ının birinde evrenin futbol topu kadar olduğu bir an olmustur .yani patlama daha doğrusu genişleme veya açılma anında.yani bunları sen zaten biliyorsun gerçi.

aslında kütle çekimi diye birsey yoktur belki de.ya da ismi hatalı.etkileri doğru olsada vs.
    optimus 27 Eylül 2019
    Evrenin genislemesinde farkliliklar oldugu donemler var, ki aslinda ( hatirlatman faydali oldu) , bir "aralik" oldugunu gosterir.
    Planck birimlerini cok fazla ozumseyemedim durust olmak gerekirse.Ne olduklarini bilmeme ragmen, nicin daha azi olamaz, bunu anlamis degilim.
    Kutlecekim konusu bir mualla tabii ki.Kuvvet mi ?
    Kuvvet nedir ? F=m.a yani ivmeleyen bir etki.100 metreden atlayan kisi ivmelenerek duser, kisacasi kuvvet.
    Ote yandan uzayzamanin bukulmesi.
    Baska baslik altinda, sadece tek kutle olsaydi evrende, sadece bukulme ( kuvvet degil)
    Kuvvet oldugunda da graviton olmali ki kuvvet tasiyicisi olsun.
    morgan 27 Eylül 2019