• -1

Evrenin genişleme hızının ışık dan hızlı olduğunu düşünüyoruz peki genişlediği bölgeye insan gözüyle bakarsak ne görürüz ? Sonsuzluğu mu görürüz ?

Oğuzhan 16 Eylül 2019
    Bolgede kutle ve isik olmadigi icin birsey goremeyiz
    morgan 17 Eylül 2019
    ışıktan hızlı hiçbir varlık yoktur. öncelikle bilginin doğruluğunu teyit et. ışık hızını geçme seviyesine ulaşıldıpında madde enerji fomuna dönüşğr
    meryonetx 18 Eylül 2019
    Evren ışık hızı ile genişlediği için genişlediği bölgeleri göremeyiz.
    Éowyn 22 Eylül 2019
    Evrenin kendi dokusu ışıktan hızlı genişleyebilir buna bir engel yok. Çünkü ortada bir "Hız" yok, hız dediğiniz birim zamanda alınan yoldur. Evren dokusu yol almaz. Bu yüzden bilgi doğrudur. Bu yüzden zaten evrenin yaşı 13.8 milyar yılken, gözlemlenebilir evrenin yarı çapı 46 milyar ışık yılıdır. Sorunuzun cevabı da burada yatıyor zaten. Evrenin genişleme hızı 1 megaparsekte (3.26 milyon ışık yılı) saniyede 74 kilometredir. Tabii bu hız toplanarak artan bir hız çünkü evren her bir noktadan genişliyor. Yani sizden 3.26 milyon ışık yılı mesafedeki bir galaksi sizden 74 kilometre/saniye hızla uzaklaşıyor ama mesafeyi yarıya indirdiğinizde ayın galaksi sizden 37 kilometre/saniye hızla uzaklaşacak. Bu durumda ışık hızını geçen bir şey yok. Ama mesela size 13 milyar parsek uzaklıkta bir galaksinin ışığı asla size ulaşamayacak çünkü ışığın hızı 299.762 km/saniye iken bahsettiğim galaksi sizden 300.000 kilometre/saniye gibi bir hızla uzaklaşacak. Işık asla size ulaşamayacak. Umarım hesabı doğru yapmışımdır.
    Mustafa Okat 01 Kasım 2019