Erken evrenle ilgili sormak istediğim bir şeyler var.

Cuncan 09 Ağustos 2019
    Kozmik arkaplan ışıması ortaya çıkmadan hemen öncesi fotonlarin rahat hareket edemediği söyleniyor. Hemen sonrası atomlar oluştuğunda evrenin yoğunluğunda öyle pek bir sıçrama olmamasına rağmen rahat hareket edebilmeye başlıyor bunun sebebi nedir? Foton için ne değişmiştir?
    Cuncan 09 Ağustos 2019
    Şuan evren genişlemeyi sürdürürken boşlukların arttığını biliyoruz. Kozmik arkaplan ışıması ortaya çıkmadan önceki dönem nasıl bir genişleme vardı okuduğum yazılar sanki o dönemi hiç boşluk yokmuş her yer parçacıkmış gibi anlatıyor.
    Cuncan 09 Ağustos 2019
    Bunun nedeni cok yogun elektronlarin olmasiydi o donem.
    Elektron fotonlari absorbe eder veya salar.Elektronlar arasinda ping pong topu gibi gidip geldikleri icin ozgurce hareket edemiyorlardi.Ne zamanki notr atomlar olustu, fotonlar serbest kaldi.
    morgan 09 Ağustos 2019
    Aynı sayıda elektron hala evrende var değil mi? Elektronların serbest olması ya da protonlarla birlikte nötr olmaları foton için ne ifade ediyor?
    Cuncan 09 Ağustos 2019
    güneş merkezinden yüzeye fotonlar 1 milyon yılda çıkabiliyor. evrenin ilk dönemi karanlıktı. yüksek yer çekimi nedeni ile fotonlar salınamamıştır.
    hknQQ 10 Ağustos 2019