• +1

Işık tam olarak nedir? Hem dalga hem parçacık özelliği göstermesi, ışığı tam olarak açıklamamıza engel midir?

Ebru Aslan 25 Temmuz 2019
    Işık, bir enerji çeşididir. Elektromanyetik ışınımın(radyasyonun) 400-700 nm dalgaboyu aralığına ışık denir.
    Ahmet Yılmaz 26 Temmuz 2019
    Gözümüzdeki sinir hücreleri ile algılayabildiğimiz enerji paketçiklerine foton diyoruz. Tüm enerji paketçiklerine ise (bence) kuanta terimi daha uygun.
    Fotonların toplu haline de "ışık" diyoruz.

Bence, dalga ve parçacık özelliği göstermesi bir engel değildir. Fotonların kendilerine ait bir titreşimleri olmasına rağmen, bu titreşimleri sahip oldukları tek dalga kaynağı değildir.
    Ayrıca bir de bu fotonların beraberine hareket eden bir dalga daha vardır. Bu ikinci dalga, fotondan bağımsız olarak "ışığın özelliklerini" belirlememizde önemli gibi bence...
    Fotonun titreşim frekansı ile bu dalganın frekansı uyumlu olduğu zaman ancak, saptanabilir veya saptanamayan ışıuk dalgaları oluşuyor.

Eğer dalgaları saptamak çok zor olsa idi (kütle çekim dalgaları gibi); tespit ettiğiniz taneciklerin hareketlerini nasıl tanımlardınız?
    Burtay Mutlu (shibumi_tr) 07 Ağustos 2019
    Goremediklerimiz ve gorduklerimiz foton, gorduklerimiz isik.Foton bir emd kuantasi.Degil mi Burtay Bey?
    morgan 07 Ağustos 2019
    Aslında haklısınız. Sorgunuz ifademdeki eksikliği ortaya koyuyor.
    Tüm enerji paketçikleri kuanta ... Fotonları ifade ederken, sadece gözümüzle değil, "tespit edebildiğimiz hareketli enerji paketçikleri" terimi daha uygun olurdu.

Elektromanyetikdalga (emd) kısmı ise biraz daha farklı.
    Bu fotonun titreşim yapısıyla alakalı bence, beraberindeki dalga ile ilgili değil...

Bu bir varsayım tabii... Kaynağı ise, "Niye magnetizma var?" sorusundan geliyor.
    Burtay Mutlu (shibumi_tr) 08 Ağustos 2019
    Bildiğiniz gibi, magnetizma sürekliliği olan bir durum. Gerçi ilgili malzemedeki (mıknatısın) elektronların spin duruşlarından kaynaklanıyor ve zamanla elektronların duruşları, pozisyonları değiştikçe gücü azalıyor. Ama bu kuvvetin enerjisi elektronların kendisinden kaynaklanmıyor.
    Sanki elektronlar, bu "ortak duruş şekilleri ile başka bir kuvveti, farklı bir açı ile yansıtıyorlar", diye düşünüyorum.
    Bu şekilde kesintisiz sürekli bir manyetik kuvvet alanı tespit edebiliyoruz.
    Şu demir tozları ile manyetik alan çizgilerinin tespiti deneylerine bakarsak, bence bir dalganın yansıması en uygun yaklaşım olurdu. (Elektrik alanı, manyetik alana dik ve sanırım faz olarak 0 veya 180'e tamamlayıcı...???)
    Burtay Mutlu (shibumi_tr) 08 Ağustos 2019
    Elektrik alani ile manyetik alanin birbierlerine dik olmalari bence ikiser tane olmak suretiyle sifir olmali, birbirletini olusturmak icin bir zaman kuantasina ihtiyaclari olmadigini dusunuyorum.
    morgan 08 Ağustos 2019
    Zaman kuantası diye bir şey yok zaten... :- )
    Bence,
    Kütleçekim dalgasının kuantası var mı?
    (Bilmiyorum var ise ama sanmıyorum. Eğer var ise, o koşulda Zaman içinde bir kuanta varlığını ele almak gerekir. Burada kuanta'yı herhangi bir enerji paketçiği anlamında kullanıyorum. Bazı yazışmalarda kuantize terimi ile kesikli yapı ele alınıyor. )
    Burtay Mutlu (shibumi_tr) 08 Ağustos 2019
    Zaman kuantasindan kastim bir birim olmasi, saniye,planck zamani gibi.Anlik olusum icin "sifir" olmali.Benimki dediginizin ikincisi, kesikli yapi.
    Kutlecekim nedir bir bilsem, kuantasiz olsa da olur :)
    morgan 09 Ağustos 2019
    Kütle çekim konusunda aynı fikirdeyiz... :-) Ah! bir bilsem...

Eğer Zaman'ı, kuantize olarak (kesikli) ele alırsak; Evet, Haklısınız...

Bir Planck zaman birimi içinde gerçekleşen iki boyutlu bir titreşimden söz edebilirsek, "sıfır yapı" mümkün gibi gözüküyor. Ancak bu iki titreşimim girişimlerinin 0 (yıkıcı) olması için, dalga fonksiyonlarının faz farkının 180 veya 0 olması lazım diye düşünüyorum. Böylece tek başına foton nötr durum sergileyebilir...
    Sorunum, "2 boyutlu titreşim yapan tek bir birim enerji alanının (fotonun), bu boyut doğrultularındaki titreşimleri arasındaki faz farkının nasıl olabileceğini" bilemiyor oluşum.

Aslında aynı mantığın daha büyük sistemler içinde geçerli olduğunu düşünüyorum. Mesela atomlarda çekirdeğin titreşimi ile çekirdek etrafındaki elektronların titreşimlerinin girişimleri de "Sıfır" olmalı gibi... Böylece dengedeki bir atom, tek başına iken nötr kalabiliyor...
    (Örneği genişletsek de -karmaşık moleküller gibi-, temelde yatan mantığın bu açıdan aynı olduğu fikrindeyim.)
    Burtay Mutlu (shibumi_tr) 09 Ağustos 2019
    Burtay Mutlu (shibumi) açıkalamsı son derene güzel ((Benzetme olarak, ambalaj köpüklerinin tanelerinin , su'da düzgün titreşimli bir dalga kaynağından uzaklaşırken- köpük tanecikleri sörf yaparken- ki hareketlerini düşünün. )) demiş. Aynen bunun gibi enerji paketlerinden oluşan fotonların kaynaktan salınımı uzay boşluğundaki atom altı parçacıkların ( sicim mesela ) içinde yüzmesi sörf etmesi dalgalanması gibi düşünülebilir.
    hknQQ 10 Ağustos 2019