• +1

Kozmik mikrodalga arkaplan ışınımı nasil homojen bir yapida olabiliyor ?

morgan 16 Haziran 2019
  • +1
    Eger ki C uzay zamanin limit hizi ise , ancak evrenimiz ivmeli ve C'den daha hizli genisliyorsa, CMB nasil homojen olabiliyor?
    morgan 16 Haziran 2019
    Bence,
    Çünkü elimizdeki evren modeli, hatalı yorumlanmış bir model.
    Evrenin genişleme hızı ışık hızından daha yüksek değil. Tam tersi ışık hızını aslında sizin kullandığınız şekilde doğru terimle "C" sabitini belirliyor. Bu yüzden ışık hızında olduğunu düşünüyorum.
    (Hoş...Şu an ki hızından daha da hızlı veya yavaş genişleseydi, C sabiti buna göre olacağından bir şey değişmeyecekti. )

Kanıt mı? En basit şekil olarak bir çember çizin. Yarıçap "zaman"ı temsil edecektir. Çember ise evreni. Çaptaki 1 birim büyümeye oranla, çember üzerindeki iki farklı nokta arasındaki yay uzunluğundaki artış oranına bakın. Bir süre sonra, çaptaki bir birim büyümeden daha da hızlı olacaktır.

Bu yüzden bu iki noktanın birbirinden uzaklaşması ivmeli olarak saptanırken, çaptaki artış oranı sabit kalacaktır.

Kozmik arka plan ışımanın homojenliğine gelince.

Genişleyen evren dokusu değil. Büyük Patlama isminin yanıltıcılığı bir yana bırakılırsa, genişleyen bir etki dalgası olarak düşünmek doğruya daha yakın olur.
    Büyük patlama, enerji denizindeki bir enerji paketçiğine, tek bir paketçiğin (kuanta) bir şekilde aşırı etki verilmesiyle, simetrinin kırılmasıdır. Bu tek kuantadan başlayan etki, dalgasal olarak yayılmaktadır. Yayılırken de yansımasından oluşan Zaman ile evreni kaynaştırmaktadır.
    Bu yüzden evren süper akışkan bir dokuya kavuşurken, bu etki akışkan mekaniğine göre nesneleri birbirine itmekte veya ayırmaktadır. (Hani şu Karanlık Enerji)

Arka plan ışıması olarak saptanan şey, bu kaynaşmış alandaki enerji yoğunluğu...

Örnekleme: Durgun su yüzeyine bir çelik küre bırakın. Su yüzeyinde oluşan dalganın yayılması esnasında, dalga içindeki bölgenin enerji yoğunluğu ile daha dalga ile karşılaşmamış bölgenin enerji yoğunluğu farklı olacaktır. Bunu ölçmek için, bu iki alandaki moleküllerin hareketliliğini ölçmek yeterlidir.

Aynı şekilde yeni kazanılan alanlardaki enerji yoğunluğunun, eski bölgelerle neredeyse aynı olup olmadığını da aynı şekilde ölçebilirsiniz.
    Yeni alanlar da dalganın genişlemesinden kaynaklı güç kaybı olsa bunun saptanması için çok geniş bir alana ulaşması gerekecektir.

Bu varsayımları tetkik ederseniz, günümüz fizik formül ve uygulamaları ile çelişmediğini, hatta düz-eğik-kapalı-açık evren modellerinin hepsini birden (farklı bakış açılarına göre) karşıladığını göreceksiniz.
  • +2
    destroyer 20 Haziran 2019
  • +1
    Cok dusuk bir yuzde ile farklilik o kadar onemli degil, kaldi ki “sinira” dogru bir azalma veya sonlanma yok.Sorudaki mantiga aykiri degil.
    morgan 20 Haziran 2019
    Asıl nokta kozmik mikrodalga arkaplan ışımasının evrenin her noktasından geldiği ve bir doğrultusunun olmadığı aslında. Evrenin opak olduğu zamanlarda hapsolmuş ışığın neredeyse mükemmel şekilde homojen olarak evreni doldurmuş olması gerekiyor bunun doğru olması için. Sonra evrenin genişleme hızı muazzam bir şekilde artıyor yanlış hatırlamıyorsam ve bir anda evren transparan oluyor bu fotonlar için. Şu anda bile oldukça homojen olan bu ışınların zamanında ne kadar mükemmel şekilde homojen olmuş olması gerektiğini iyi düşünmek lazım bence. Çünkü bu bir teleskop ile milyonlarca büyütme yapıp hala üç aşağı beş ykarı aynı şeyi görmeye benziyor. Destroyerin de paylaştığı haritanın 3 4 kelvinlik sapma yapmasının sebebi de zamanla kütleçekiminin kmaı üzerindeki nüfuzuydu galiba.

Yani evren ne kadar hızlı genişlerse ya da genişlemiş olursa olsun bir noktanın gözlemlenebilir evreninde mutlaka her noktadan gelen kmaı ışınları gözlemleyebiliyoruz çünkü evrenin genişleme hızının ışık hızını geçmesi için iki nokta arasında mutlaka bir miktar uzay mesafesi olması gerekli. Ve bu iki nokta arasında da her zaman bir miktar kmaı bulmak mümkün.
    Vide supra 22 Haziran 2019
    Soru Şu: Durgun su yüzeyinde, tek bir noktada, tek bir etki sonucu dağılan dalganın genişlemesi esnasında;
    a) Dalganın geçişinden önceki molekül hareketliliği ile dalga sonrası molekül hareketliliği aynı mıdır?
    b) Dalganın taradığı alandaki moleküllerin hareketlilik oranı özdeş midir? Değil midir?
    c) Etkinin genişleyen dalganın genişlemesi esnasında, içeriye yansıyan (ortamların enerji yoğunluk farkı nedeniyle) dalgaların taradığı aynı alandaki moleküllerin enerji düzeyleri homojen midir? Değil midir?

(Aslında bu üç soru tek bir durumun, 3 farklı açıdan sorgulanmasıdır.)

Cevapları verdiğiniz zaman göreceksiniz ki, ilk etki dalgası ne kadar genişlerse genişlesin, bu ortama göre koordinatı sabit kalan noktadaki enerji yoğunluğu hep sabit kalacaktır.