-1

Bence, Çünkü elimizdeki evren modeli, hatalı yorumlanmış bir model. Evrenin genişleme hızı ışık hızından daha yüksek değil. Tam tersi ışık hızını aslında sizin kullandığınız şekilde doğru terimle "C" sabitini belirliyor. Bu yüzden ışık hızında olduğunu düşünüyorum. (Hoş...Şu an ki hızından daha da hızlı veya yavaş genişleseydi, C sabiti buna göre olacağından bir şey değişmeyecekti. ) Kanıt mı? En basit şekil olarak bir çember çizin. Yarıçap "zaman"ı temsil edecektir. Çember ise evreni. Çaptaki 1 birim büyümeye oranla, çember üzerindeki iki farklı nokta arasındaki yay uzunluğundaki artış oranına bakın. Bir süre sonra, çaptaki bir birim büyümeden daha da hızlı olacaktır. Bu yüzden bu iki noktanın birbirinden uzaklaşması ivmeli olarak saptanırken, çaptaki artış oranı sabit kalacaktır. Kozmik arka plan ışımanın homojenliğine gelince. Genişleyen evren dokusu değil. Büyük Patlama isminin yanıltıcılığı bir yana bırakılırsa, genişleyen bir etki dalgası olarak düşünmek doğruya daha yakın olur. Büyük patlama, enerji denizindeki bir enerji paketçiğine, tek bir paketçiğin (kuanta) bir şekilde aşırı etki verilmesiyle, simetrinin kırılmasıdır. Bu tek kuantadan başlayan etki, dalgasal olarak yayılmaktadır. Yayılırken de yansımasından oluşan Zaman ile evreni kaynaştırmaktadır. Bu yüzden evren süper akışkan bir dokuya kavuşurken, bu etki akışkan mekaniğine göre nesneleri birbirine itmekte veya ayırmaktadır. (Hani şu Karanlık Enerji) Arka plan ışıması olarak saptanan şey, bu kaynaşmış alandaki enerji yoğunluğu... Örnekleme: Durgun su yüzeyine bir çelik küre bırakın. Su yüzeyinde oluşan dalganın yayılması esnasında, dalga içindeki bölgenin enerji yoğunluğu ile daha dalga ile karşılaşmamış bölgenin enerji yoğunluğu farklı olacaktır. Bunu ölçmek için, bu iki alandaki moleküllerin hareketliliğini ölçmek yeterlidir. Aynı şekilde yeni kazanılan alanlardaki enerji yoğunluğunun, eski bölgelerle neredeyse aynı olup olmadığını da aynı şekilde ölçebilirsiniz. Yeni alanlar da dalganın genişlemesinden kaynaklı güç kaybı olsa bunun saptanması için çok geniş bir alana ulaşması gerekecektir. Bu varsayımları tetkik ederseniz, günümüz fizik formül ve uygulamaları ile çelişmediğini, hatta düz-eğik-kapalı-açık evren modellerinin hepsini birden (farklı bakış açılarına göre) karşıladığını göreceksiniz.