Işık hızına yakın gittiğimizde zamanın bizim için yavaşlamasının sebebi kütlenin artması mı ?

Oğuzhan 14 Haziran 2019
    Hayır.
    İvme için eklenen enerji ile kütleyi oluşturan en küçük düzeydeki (kuantum) paketçiklerinin titreşim genliklerinin artışı.
    Böylece bu alandan geçen Zaman, bir sonraki titreşime aktarılmak için daha çok yol katediyor. (Işık Saati deneyini hatırlayınız)

Kütle artması, bu eklenen enerji ile artan genliğin bir diğer sonucu, uzay-zaman dokusuna olan direnç artıyor.
    cevap hayir ve konunun kuantumla bi alakasi yok. isik hizinin her gozlemciye gore sabit olabilmesi icin zaman, farkli gozlemcilere gore degisir.
    destroyer 20 Haziran 2019
    Bu bir bakıma doğrudur, bir bakıma da yanlıştır. Tabii ki buradaki hassas olan nokta; bu arkadaşın kütle artışından neyi kastettiğidir. Kuantum boyutunda düşündüğümüzde hareketli bir cismi oluşturan parçacıkların fiziksel olarak kütlesi (fiziksel hacmi) değişmez, parçacıkların sapma ile doğrusal ivme katsayısı artar.

Örneğin bir ağırlığın bir mil etrafında sıfır (0) sürtünmede devinen bir sistem olsun. Ve bu sistem hareket etmeye başladığında, sistem ve sistemde devinen ağırlığın Esirdeki (uzay dokusu) sapma ile doğrusal ivme katsayısının ölçüsü olan eylemsizlik kütlesini Lorentz çarpanıyla (γm) orantılı artacağını ve bu artışın sistemde devinen ağırlığı düz bir çizgi çizme yolunda momentumunu (enerjisini) koruyacak bir şekilde hızını yavaşlayacağını bize önermektedir. Genel Görelilik Modeli bize sadece hareketli sistemlerin kütlesinin artacağını önermemektedir! Kütle-çekim alanına giren veya çıkan sistemlerin kütlesinin de aynı şekilde değişeceğini önermektedir.

Önerim; evreni ve evrendeki fiziksel olayları birde benim gözümden bakmanızı tavsiye ederim. "Büyük Oluşum Evren Modeli" başlıklı kitabımda anlatmak istediklerimi çok kısa olarak şöyle ifade edebilirim: "Büyük Oluşum" farklı bir evren modeli olmakla birlikte "Kütle-Çekiminin Genel Modeli" adı altında yeni bir kuantum alan (kütle-çekim) modeli de önermektedir. "Kütle-Çekiminin Genel Modeli" aynı zamanda farklı bir Görelilik Modeli de ortaya koymaktadır.
    Zeki 20 Haziran 2019
    Zeki, esirin olmadigi kanitlanali 130 yil oluyor. Neyden bahsediyorsun?
    destroyer 21 Haziran 2019
    Michelson-Morley deneyinin Esirin yokluğunun kanıtı olmayacağını bilmemeniz çok ilginç doğrusu! Einstein, Michelson-Morley deneyinin sonucuna, mutlak durağanlık ve mutlak hareket kavramlarının yersiz olduğunu ve bundan dolayı Esirin de gereksizliğini vurgular. Ancak burada Einstein Esir yoktur demiyor; Esirin tespit edilebilir sonuçları yoktur diyor. Esirin tespit edilebilir bir sonucunun olmaması da Göreliliğin matematiksel tanımındaki Lorentz çarpanının (γ) eş değişim özelliğinden gelir. Genel göreliliğin Esir üzerinde tanımlandığını da hatırlatırım.

Size ısrarla tavsiyem Büyük Oluşumu kitabımı okumanınızdır. Göreceksiniz Göreliliği formüller ve düşünce deneyleriyle dahi iyi kavrayacaksınız. Sevgilerimle