• +2

neden bildiğimiz ve gördüğümüz her gezegen yuvarlağımsı bir şekle sahip neden kare ya da diktörtgen değil

uğur durmuş 30 Mayıs 2019
  • +1
    Kütle çekiminden dolayı
    Oğuzhan 30 Mayıs 2019
  • +2
    Ek: Çünkü kütle çekimi uzamsal boyutlar üzerinde her yöne doğru eşit orandadır.
    Kütle çekimi ile olsa asteroidlerinde yuvarlak olması gerekirdi.asteroidlere küçük gezegen demişler sonuçta ama onlar yuvarlak olmayadabiliyorlar.

Uzayda görünen gezegenlerin yuvarlağımsı olmalarının ana etkeni kendi etraflarında dönmeleridir bence.Tabi gezegen olusmaya baslarken uzaya saçılmıs maddenin dönüşünü diyorum.Sonra sıcak haldeyken iyce yuvarlak hale giriyorlar.Zaten bence kütlece çekimi diye bişede yoktur ama emin deilim.Elektro manyetik alan çekimi filan gibi bişedir o bahsedilenler kütle çekimi teorisi saçma geliyor bana.
    optimus 31 Mayıs 2019
  • +1
    Yuvarlak olmayabiliyorlar çünkü kütleçekiminin gezegendeki kayaların kendi basıncını yenmesi için cismin belirli bir kütleye ulaşması gerekiyor. Kütleçekimi yeterli miktara ulaştığında artık depremler ve diğer faaliyetler ile cisim yavaş yavaş elipsoid ya da geoid denilen şeklini alıyor. Bu kolayca ulaşılan temel bir bilgi bu arada. Fazla açılmadan önce biraz araştırma yapmakta fayda var gibi.
    Vide supra 01 Haziran 2019
    Gezegenlerin oluşumuna bakarsanız pekte kütle çekimi ile ilgili durmuyor yuvarlak olmarı.kütle çekimi ile söyledikleriniz daha çok bu oluşum içinde ortaya çıkan maddenin verdiği tepkiler.kütle çekimi diye birşeyin olduğunu sanmıyorum ben hala. Ilerde yanlıslanır muhtemelen. Adına baska bişey derler veya.
    optimus 01 Haziran 2019
    Gezegenlerin ve diğer bütün gök cisimlerinin oluşması kütleçekimi ile doğrudan ilgilidir. Esnek çarpışmalar ve momentumun korunarak aktarılması ise asla cismin şekli üzerinde mutlak bir karar vermez. Sonuçta rastgele olan çarpışmlardan bahsediyoruz. Satürnün uydusu pan'ı inceleyebilirsiniz. Kütleçekiminin olmadığını düşünmenizin konu ile alakası yok gibi görünüyor. Şayet neyin olduğunu konuşmayacaksak eğer.
    Vide supra 01 Haziran 2019
    Hayır tamda bu ufak çarpısmalar gezegen oluşumunu baslatıyor uzaydaki bu toz ve gaz bulutları içinde.Bu bulutlar basta sıcak ama soğuduklarında mıknatıslanıyorlar.içindeki maddeler çarpısınca birbirini yakalıyor.sonuçta maddeyi oluşturan moleküllerin sahip oldukları sonsuz küçüklükteki manyetik etkiler, moleküllerin aynı hizaya gelmeleriyle maddenin genel manyetik alanını oluşturur.ortam hazır yani gezegen olusması için.madde belli yönde manyetik dönüş açısı elde ederek üst üste birikip gezegenler olusuyor bence tabi bilimsel deil. Beyin fırtınası yapıyoruz.
    optimus 01 Haziran 2019
    Belki bilmediğimiz gexegenler de vardir. Onlarin sekilleri yuvarlagimsi olmayabilir de. Ihtimaller ihtimaller.
    Athena 04 Haziran 2019