Fotoelektrikte, Atom'un durumu ne?

Burtay Mutlu 29 Mayıs 2015
    Güneş panellerinde, fotoelektrik olayında, yüksek enerjili foton ,metal atomlarına çarpıp elektron kopartıyor. Bu elektronlar ile elektrik üretimi oluyor. Bu durumda yapısından elektron kopmuş atomun durumu nedir? (Pozitif yüklü mü oluyor? Yoksa başka bir kaynaktan elektron mu temin ediyor? Kimyasal bileşik yapısı mı değişiyor?)
    Burtay Mutlu 29 Mayıs 2015
    Bence elektron eksildiği için pozitif yüklü olur.Böylece yanına bir atom yaklaştığında o atomdan elektron almakta olabilir.Bu da iyonik bağ gibi bir şeyler olabilir.
    Mr.Physics 29 Mayıs 2015
    oguzhan kanat 29 Mayıs 2015
    O zaman devama geçebilirim. Uydulardaki güneş panellerinin durumu ne olacak. Yavaş radyoaktif bozunan bir madde olmadıkça, (gerçi bazı uydular elektriğini böyle beta ışımasıyla elde ediyor diye okumuştum ama emin değilim) bu sisteme elekton girişi nasıl olacak ? Başka bir metalden elektron alıyor olsa, bu sefer o metalin durumu değişecek? Sonuçta kapalı bir sistem. Bu tür uyduların teknik tasarımlarını bilmiyorum. Ya da bu konuyu nasıl çözdüklerini. Bu konudaki arkadaşların düşüncelerini aldıktan sonra, bir fikir alma sorum daha olacak?
    Burtay Mutlu 02 Haziran 2015
    O zaman devama geçebilirim. Bu durumda foton atoma çarpıyor, ) üzerindeki fazla enerjiyi aktarıyor ve enerjisini kaybetmiş halde yoluna devam ediyor. Fazla enerji yüklenmiş elektron yörüngesinden sıçrıyor ve bu zincirleme ile akım üretiliyor. Daha sonra bu aşırı yüklü elektron, bu yük ile iş yapıp, bu enerjiyi aktarıyor.
    Burtay Mutlu 02 Haziran 2015
    O zaman devama geçebilirim. Bu durumda foton atoma çarpıyor, ) üzerindeki fazla enerjiyi aktarıyor ve enerjisini kaybetmiş halde yoluna devam ediyor. Fazla enerji yüklenmiş elektron yörüngesinden sıçrıyor-kopuyor ve bu zincirleme ile akım üretiliyor. Daha sonra bu aşırı yüklü elektron, bu enerji yükü ile iş yapıp, bu enerjiyi boşaltıyor. Ardından bir bakıma su borusundaki su molekülleri gibi arkadan gelen yüklü elektronların itkisiyle, kendi yolunda devam ediyor ve tekrar ilk bölgeye (metale, alaşıma, bileşiğe) dönüyor. Doğru mu? Eksik ve yanlış noktaları neler?