Elektronlar ve cekirdek arasindaki alanin dokusu

morgan 26 Mayıs 2019
    Kisacasi bu alanin yapisi ne olabilir?
    morgan 26 Mayıs 2019
  • -2
    elektronla cekirdek disinda nasilsa oyle. bi fark yok
    destroyer 28 Mayıs 2019
    Demek ki verilen link anlaşılamamış... :-(
    Elektrik alanıdır elektronların foton emilimi ve yayılımı yapabildiği enerji katmanları vardır.
    Cagdas Ege 30 Mayıs 2019
    Burtay bey anladığımı sandığım şeyler ile sizin düşündükleriniz aynı mı diye merak ettim. Daha önce de "madem uzay her noktada gneişliyor, bu elektron bulutu dediğimiz ve boş uzay olarak anlatılan alan da genişliyor mu" diye kafa yorduğum bir sorum vardı. Hala tam olarak anlayabilmiş değilim açıkçası. Konuya uzak olduğum için makale bana da ağır geldi biraz.
    Vide supra 01 Haziran 2019
    ben makalenin orjinalini okudum. quantum dotlarda electron orbitallerini map etmisler. bunun burada sorulan soruyla ne alakasi var?
    destroyer 01 Haziran 2019
    En basidinden hidrojendeki elektron ile proton arasindaki yapi nedir? cekirdekteki gibi bir gluon olayi yok.
    Kuvvet varsa, kuvvet tasiyici nerede?
    morgan 03 Haziran 2019
    kuvvet coulomb kuvveti tasiyicisi da fotonlar
    destroyer 03 Haziran 2019
    Sayın Vide Supra, notunuzu geç gördüm. Kusura bakmayın. Düşüncelerimiz benzer mi bilemiyorum.
    Boş uzayın her nokta da genişlemesini biraz farklı algılıyorum.
    Genişleyenin uzayın boşluğu değil, büyük patlamanın etki alanı olduğunu düşünüyorum. (?) Genişlemenin (1Planck Mesafesi, kesikli) etkisinden doğan Zaman'ın ise genişleme ile uyumlu olarak bu alana (uzay'a) yayılarak, dokuyu Uzay-Zaman yapısına çevirdiğini düşünüyorum. Bu da uzay-zaman'a akışkan niteliği kazandırıyor.

Bu yüzden etki alanı içinde kalan kütlenin, alan ile genişlemesi gerekmiyor. (Deniz de yayılan dalgaların alanı içinde kalan çöp yığınlarının durumu gibi...)

Zaten birbirlerinden fazla uzaklaşırlarsa, bu sefer onları bir arada durmaya zorlayan kuvvetler (Zaman dalgaları) bu sefer onları bozunmaya -ayrılmaya zorlayacaktır. (Akışkan dinamiğine uygun aralarındaki kritik mesafeye bağlı olarak. Bu aynı zamanda galaksileri birbirinden ayıran kuvvetin, birbirine yakın parçacıkları bir araya getirmesi/tutması -kara enerji karşılığı - oluyor. )

Bu çerçevede atom da, elektron bulutu da genişlemiyor.

Genişleseydi, foto elektrikten başlayarak bildiğimiz atom ile ilgili bir çok fizik kuralının zamanla işlemediğini/değiştiğini görürdük. Elektronların yörünge değişiklikleri için daha fazla enerji gerekirdi.
    Daha büyük bir alanı işgal eden atomu bir arada tutmak için, atomaltı temel parçacıkların enerjilerinin de artması gerekirdi. Böyle bir tespit yok. Çünkü enerji, yoktan var olmuyor.

Not: Parçacık olarak nitelediğimiz tüm objelerin, aslında titreşim yapan enerji alanları olduğunu, frekans artıkça onu parçacık-katı gibi algıladığımızı düşünüyorum. Böyle bir alanın büyümesi için, enerji muhteviyatının da artması gerekir.
    yanlis
    destroyer 07 Haziran 2019
    Destroyer, coulomb kuvvetinin tasiyicisinin fotonlar olmasi konusunu acar misiniz ?
    morgan 11 Haziran 2019
    yuklu parcaciklar birbirlerine foton atip tutarak etkilesir. coulomb kuvveti boyle olusur
    destroyer 20 Haziran 2019
    Peki mesela bir elektron nasil pat diye bir foton bulup da atar?
    morgan 22 Haziran 2019