Big Bang'i tetikleyen şey nedir?

Athena 31 Mart 2019
    Zaman Büyük Patlamadan hemen sonra oluştuğu için ve tektikleme den kastımız bir süreç olduğu için ve yine büyük patlamadan önce zaman diye birşey olmadığı için büyük patlamayı bir şeyin tetiklediğini söyleyemeyiz ya da asla bilemeyiz.
    Muhammed TAYLAN 01 Nisan 2019
    Kalici Nobel odulu sorusu.Bilinen zaten “ bilinmedigi”.Bir dongu olmasi., quark dalgalanmasi oldugu gibi savlar olsaydi da , bilmiyoruz.
    morgan 01 Nisan 2019
    @Cenker Erdoğan, sonsuz küçük hacimde sonsuz miktarda kütleden/enerjiden bahsedilmiyor mu Big Bang'de? Nükleosentez'den nasıl bahsedebiliriz? Ortada herhangi bi kütle yapısı yok ki sentezi olsun.
    Cihan Şenyüz 01 Nisan 2019
    NS BB in sonucudur Cenker Bey
    morgan 02 Nisan 2019
    O zaman bu içinden çıkılamaz bir soru oluyor.Zaman da,enerji de,madde de,yanı evrendeki her türlü şey Big Bang'den sonra oluştuğuna göre onu patlamanın hangisi olduğunu hiç bilemeyeceğiz.
    Athena 02 Nisan 2019
    Eger kalkar da bir arastirmada , veya uzay gozlenlenorken bir BB olusursa, o zaman biliriz, BB defteri kapanir, baska defterler acilir.Bilim bir mea.
    morgan 02 Nisan 2019
    ilk olarak soru yanlış ifade edilmiş. bigbang bir patlama değildir bir genişlemedir ve bunu tetikleyen şeye ise fizikçiler karanlık enerji diyor belkide genişlemenin sebebi fikrimce evrenin kararsızlığı olabilir bu kararsızlık ise basit olarak örneğin su dolu bir kaba içine damlatılan bir boyanın yayılması gibi yani şunu söylemek istiyorum evrenimiz ya sıfıra ulaşmaya çalışıyorsa ama basit olan uzun yolu seçiyorsa bir sayı doğrusu düşünelim başlangıçta sıfır olsun 1 2 3 4 ...... sonsuza kadar gider(sonsuzsa) bu artış bu farklılaşma tıpkı evrenimize benziyor örneğin hidrojene 1 diyelim helyum 2 olur sonra yıldızlar 3 karadelikler 4 galaksiler 5 ağır elementler ... peki neden böyle diyeceksiniz sonsuzlıuk farklılık değişim genişleme dediğimiz şey sıfıra ulaşma çabası olabilir belkide evren boyanın içinde yayıldığı su olmak istiyordur?
    Rick Sanchez 03 Nisan 2019
    bu konu hakkında net bilgi yok vakumun(boşluğun) kendi düzensizliği entropi sonucu olarak dipol çifti oluşturuyor bunların birikmesi bigbengin başlangıcı olarak öne sürülüyo ama hala net bişey yok şimdilik en iyisi bu sen bulda abi anlayalım.
    Sapmaz 05 Nisan 2019
    Soru 1- Bigbang tetiklendiyse nasıl oldu da içinde onlarca gaz, element, bileşik patlamanın dışına savrulmadı ?

Soru 2- Bigbang tetiklendiyse nasıl oldu da içinde yıldızlar, gezegenler, sistemler, galaksiler oluşabildi?

Soru 3- Bigbang tetiklendiyse nasıl oldu da güneşimiz yanacak kadar sadece "gaz" ile biraraya geldi ve big bang genişleme ise ışığın ve enerjinin o an tek kaynağı olan Güneş nasıl oldu da karanlık uzayda ve sıfır kelvin de -273.15 derecede yanmaya, ısı ve ışık üretmeye başladı?

Ya big bang konusunda kısmen veya tamamen yanılıyorsak?
    Mutlak sıcaklıkta hiç birşey hareket edemiyorken big bang ?
    Faruk Arslan 08 Nisan 2019
    Faruk Bey,
    Yildizlarin olustugu zamanda evrenin sicakligini bir arastirin isterseniz :)
    morgan 09 Nisan 2019
    Morgan üstat saygılar. ))
    Şunu not edelim ki Büyük Patlama uzay içerisinde bir patlama değil, uzayın genişlemesidir teorinin kendisine göre.

Yıldızların oluştuğu zaman derken suan bile gokadalarda yıldız oluşumları gozlenebiliyor. Suan evrende olan sıcaklık ile sizin söyleminizle "yıldızların oluştuğu zaman" daki sıcaklık ve diğer koşullar aynı olmalı ki hala yıldız oluşumları devam edebiliyor.

Çekirdek veya diğer deyişle yıldızın merkezindeki sicakliktan bahsediyorsan ben bunu söz konusu etmedim ))

Faruk Arslan 11 Nisan 2019
    Ilk yildizlarin nasil olusabilecegine dair elimizde elle tutulur tek sey, blue darf galaksisindeki bir yildizdan ibaret, hidrojen ve helyumdan olusan ( aslinda eser miktarda baska elementler de mevcut) ufacik bir yildiz.Ama tam bir ornek degil.
    Sizin su an olustugunu soylediginiz yildizlar icin gereken hammedeler zaten mevcut, ama ilk yildizlar bu kadar sansli degildi.Simdiki yildiz olusumlarina bakarsak, olusmamalari gerekiyordu.
    morgan 14 Nisan 2019
    Büyük patlamayı galaksilere indirgersen bu gayet basit bir hal alacak. Bunun için teoriyi tekrar "sorgulamak" şart. Yoksa gereken hammaddeyi patlamanın iç kısmına yerleştirmek nasıl mümkün olsun? Buna doyurucu bir cevap yok.
    Faruk Arslan 15 Nisan 2019
    Ayrıca yıldız oluşumlarında her koşulda ilk gereken şey sıfır entropiye neden olan 0 Kelvin e çok yakın değerlerden işe başlanması sebebiyle "Sıcaklık" kavramı. Yani ortamın sıcaklığı. 300 Kelvin (ortalama oda sıcaklığı)de yıldız oluşumu imkansız. Sicakligin cok fazla olması sebebi ile sürtünme ve direnç bu oluşuma en büyük engeller.
    Faruk Arslan 15 Nisan 2019
    Big bang guneşler patladığında buyuk atam nımaraları olan elementler sentezleniyormu peki buyuk patlamada ?
    pikacu 19 Nisan 2019