Big Bang’den once uzay var miydi?

• -1
    Evren degil , uzay var miydi?
  • -1
    Veyahut, eger ki Big Bang heryerde vuku ettiyse, mekan vardi.Soruyu bu anlamda sordum.
    morgan 24 Mart 2019
    Matematiksel uzay adı verilen sanal parçacık uzayı. aslında bu evren bu parçacıkların birleşip gerçek parçacıklara dönüşerek enerji patlaması yaşayıp oluştuğu yönünde bir görüş var bu görüş doğru olabilir çünkü matematiksel evrenin(hiper evren) sınırı varmı yoksa sonsuzmu bilinmez ama eğer sonsuzsa bizim evrenimiz sonsuz olasılıktan biriydi ve oluştu
    Rick Sanchez 24 Mart 2019
    Dediginizi anlayamadim.Matematiksel uzay ile matematiksel evrenin farki nedir?
  • -1
    Orada anlam karmaşası olmuş matematiksel uzay olacaktı matematiksel evren ayrı birşey:))
    Rick Sanchez 24 Mart 2019
  • -1
    Evet, bu nedenle de anlayamadim :)
  • -1
    Patlamadan önce uzay vardı diye düşünüyorum. Mekan vardı evren içerisinde yaratıldı daha mantıklı geliyor. Patlama ile uzayda yaratıldı fikri değişik geliyor. O sıra hangi mekandaydık neyin içerisindeydik oluyor ki o mekana ne oldu oluyor :D
    Erkan YILMAZ 25 Mart 2019
  • -1
    Big bange her haliyle kabul görmüş olarak bakıyoruz. Ama ismini tam andığımızda yanına "teorisi" şeklinde ekleme yapıyoruz. Kesin olmayan sav neticede. Kesin gibi değerlendirilmesine karşıyım. Bir süre sonra "ışık hızı ışığa aittir" gibi yanlış bir perspektife dönüşmeye başlamamalı. Kafada teori olduğunu unutmamalı.
    Faruk Arslan 26 Mart 2019
  • -1
    0Faruk Bey teori bilimde sav degildir.teori hipotez degildir, ve kanun olmaz.
    morgan 26 Mart 2019
    Tamam. Hemfikiriz.

Bilimde teori veya kuram; bir olgunun, sürekli olarak doğrulanmış gözlem ve deneyler baz alınarak yapılan bir açıklamasıdır. (Kaynak: Vikipedi)

Belirsizlik ilkesini benimsemesemde bigbang "teorisi" yukarıdaki tanıma göre "teori" olmayı haketmeyecek kadar uçuk. Doğrulanmış gözlem, izlem ve deneyden ziyade, varsayımlar ile dolu. Varsayım ise sizin de benim de benimsediğim tanım ile bağdaşmıyor. Cern gibi bilim üsleri bu gizemin perdesini aralayacaklar diye umuyor ve bigbang konusunda yanılgıları ortaya koyacaklarını ümit ediyorum.

Saygılar.
    Faruk Arslan 26 Mart 2019
  • -1
    Bilim camiasinin teori demesi icin kistaslar var, ama israrla buna karsi olmaniz kisisel.Big bang’i burada tartismasak iyi, ancak arzu ederseniz yeni baslik acarsiniz, seve seve katilirim.
    morgan 26 Mart 2019
  • -1
    Bilim insanların çoğu Büyük Patlamadan önce ne mekanın ne de evrenin olmadığı kunusunda hem fikir Büyük patlamadan önce hiçbir şey tanım yerindeyse hiçbir şey yoktu ne mekan ne karanlık ne aydınlık hayal etmesi imkansız gibi birşey ama öyle.
    Muhammed TAYLAN 01 Nisan 2019
  • -1
    Klasik anlamda bilinen dediginiz gibi.Ancak Big Bang nasil “heryerde” olabilir? veya Big Bang’i tetikleyen goruslerden birinin quantum dalgalabmasi oldugunu varsayarsak...
    morgan 01 Nisan 2019
    Big Bang uzayın (veya evren artık kim nasıl isterse olaya öyle baksın) sonsuzluktan gelmediğini öne sürüyormuş gibi bir şey oluyor.Sonsuzluk da çok mantıklı bir şey değil.Dolayısıyla,sonsuzluğa karşı geldiği için bu kadar benimsenmiş olabilir.
    Athena 02 Nisan 2019
    Bir de benim merak ettiğim şu,Madem mekan vardı,o mekan neyin içinde veya ne zaman,nasıl oluştu.
    Athena 02 Nisan 2019
  • -1
    Onu Hermes merak ediyor, binlerce bilim adami milyon dolarlik cihazlarla bunlari kesfetmek icin ugrasiyor. Surada eksi vermekle ugrastiginiz cogu bilgi de o insanlarin dusunceleridir.
    morgan 06 Nisan 2019