• +1

Big Bang (Büyük Patlama) teorisine göre evren bir atomun patlamasıyla ortaya çıkmıştır.Peki atomun patlamasını sağlayan etkenler nelerdir?

Athena 28 Şubat 2019
    Atomun patlamasiyla ortaya cikmamistir
    destroyer 28 Şubat 2019
  • +1
    Bir atomun patlaması değil de yoğun bir enerjinin genişlemesi sonucu oluştuğu düşünülüyor. Ancak bu yoğun küme(ya da her neyse) nereden çıktı nasıl genişledi tam aydınlatılamadı diye biliyorum.
    numb 28 Şubat 2019
  • +2
    Ters yazmıssın.Atom dediğin bigbangle ortaya çıkmış oluyor bu teoride zaten.

İlk patlamada atomu oluşturan 3'lü olusmamıstı daha.İşte patlamadan sonra bu atom altı parçacıklar veya enerji dalgaları bağ kurarak atomu yani atom içinde ki protonu, elektronu oluşturmuş.sonra proton elektrona bağlanmıs ve hidrojen atomu dediğin aslında element olan bir gaz çeşidi oluşmuş.Ki evrenin başlangıcında 4 temel kuvvet ile ilk oluşup açığa çıkan temel bir enerji kaynağı olmustur.Sonrası malum işte diğer elementler için böylece zemin hazır olmuş.
    optimus 01 Mart 2019
  • +1
    beyza bu konu hakkında ortada fazla bilgi yok ama kendi fikrimi yazacak olursam.

ergime ile patlamıs olabilir.şimdi ilk basta sicim denen o küçük saf enerji dolu, yüksüz, durgun parçaları referans alacak olursam; o sicimler iç içe çöküp bu sonsuz tekil yoğunluğu oluşturmuş olabilir.

Güneşteki füzyon tepkimelerine benzer sekilde yani.Ama burada ki enerji daha farklı bir tür enerji olmalı.Neyse işte konuya dönecek olursam. Bu sicimler iç içe çöktükçe birbiriyle bağ yapıp farklı parçacıkları oluşturmuşlardır.sonra o parçacıklar da içe çöküp baska parçacıkları. Sonra onlarda içe çöküp baska...böyle böyle dıştan içe doğru sicim(saf enerji),parçacık 1,parçacık 2,3,4 5...(isim koyamayacam teori yapıyorum :D) diye diye en sonunda atom parçalarına kadar gelmiş olabilir.neyse devam edersek;

Sonracığıma işte kuark altı parçacıklar(var mı yok mu bilmiyorum ama teorime göre olması gerek :D) neyse bunlarda kütle çekim ile içe çöküp birleşerek elektronları oluşturmuş olabilir mi?teorime göre olması gerek neyse işte sonra çekirdekte biriken bu elektronlar milyonlarca sıcaklığa ulaşıp bunlarda birbirini itmesi gerekirken kütle çekimini yenemeyip birbirleri içine çökmüşlerdir belki. Böylece eksi yüklü elektronlar birleşerek pozitif yüklü protonları oluşturmuştur.proton derken bildiğimiz proton değil onun küçüğü. Böylece içe çökme daha da hız kazanmış ve protonlar milyon derece sıcaklığa ulaşmıştır sonra bunlarda elektron çekip nötr hale gelip nötronları oluşturmuştur. Sonra olacak şeyde nötron yıldızlarında ki gibi bir patlama...Nötronlar notron basıncıyla artık içe çökemeyince patlayıp bigbang olmuş olabilir. Ve böylece bu dıştan içe olan;

sicim,parçacık1,p2,p3,p4,...karanlık enerji,karanlık madde,kuarklar,elektron,proton,nötron diye sıcak yoğun bir tekillik oluşmuş ve notron basıncıyla içten dışa doğru patlayıp uzayı oluşturmuş olabilir.Sonra oluşan evren içine nötronlar yayılıp bozunup proton ve elektronlarına ayrılmış.Sonra elektron proton ile bağ kurup kararlı hale gelmiş ve hidrojen elementini oluşturmuş.Böylece atom ortaya çıkmış.

Biraz sallamasyon oldu ama aklıma baska bişe gelmedi.idare et :D maksat beyin fırtınası olsun. saçmalamısta olabilirim.ama neyse buraya kadar okuyup yorulduysanız tesekkürler.

Tabi birde anti madde var. Onuda toriye sıkıstıracaktım ama okadar bilgim yok. Bu da bu yoğun katmanın bir yerinde oluşmuş olabilir.
    optimus 02 Mart 2019
  • +3
    Yoğun enerji kümesini patlamaya iten nedir?Bu sorunun cevabını çok merak ediyorum.
    Athena 02 Mart 2019
  • +2
    Sanırım, senin dediğin gibi ; atom parçacıkları, bigbangi olusturan tekillik içinde de oluşmuş olabilir. :D
    optimus 02 Mart 2019
    Benim aklıma da şu takıldı: Bu atom altı parçacıkların bir sonu var mı acaba? Yani teknoloji ve zihnimiz geliştikçe daha alt parçacıkları keşfediyoruz. Yukarıda da bir arkadaş kuark altı parçacıklardan bahsetmiş. Bir sonu var mı sizce? Bence olmalı ama olmaması da mantıklı. :S
    numb 02 Mart 2019
  • +3
    Sonu olmalı. Çünkü birşeyi sonsuza kadar ikiye bölemeyiz.Fisyon gerekir bir noktadan sonra. Fisyon 1,Fisyon 2,f3,f4... diye diyede geriye taaa sicimlere(teoride boyutsuz,zamansız,mekansız sanal saf enerjiye) kadar gitmesi gerek.Yani bence görünen o ki evren fraktal geometri yapmayı seviyor :d

Fraktal geometriyi kullanarak evrenin şeklinide çıkarırız gibi geliyor bana.
    optimus 03 Mart 2019
  • +2
    Benim anlatmaya çalıştığım bigbang genelin bildiği dışında oldu biraz. Çünkü ben sıfır hacim, sonsuz kütle gibi bir durumu mantıklı bulmuyorum.eğer orda oluşmaya başlayan birşey varsa ve zaman işliyorsa ardından mekanın olmayacağını söylemenin hiç bir mantığı yok.0 yarı çaplı küre nedir?orda oluşmaya başlamış bişey varken, zaman işlemeye baslamısken bunu kabul edemem."tüm evren 0 büyüklüğündeki tek bir noktaya ( 0 yarıçaplı bir küreye) sıkışmıştı. O zaman, evrenin yoğunluğu sonsuz olmalıydı" demek bildiğin orda bişey yok demek. Ama bişey oluşmuş ki patlamıs 0 olamaz. Sadece sicimler bu mantığa yakın olabilir.negatif sanal kütle olarak.bu sicimlerde bildiğin ışığın baska bir versiyonu(ipliksi filan da değil).durağan halde enerji dolu ama kütleleri yok. Yeni çıkan kütle tarifi ile sanal kütleleri var.işte hersey bu sanal kütleli ışıktan oluşmuş olmalı bence. Zaten bu ışık fizikte heryerden farklı türde çıkıyor. Şüpheleniyorum ondan :D
    optimus 03 Mart 2019

Önemli olan bu zaten :d
    optimus 04 Mart 2019
  • +3
    Allah(C.C) ol demiş olmasın yeterli değil mi?
    Erkan YILMAZ 05 Mart 2019
  • +3
    Şimdi Erkan, yaratıcı herşeyi neden sonuç ilişkisi içinde yaratmış.Sebepler alemi diyoruz buraya.Onun için protonun,elektronun oluşmasının da bir neden sonuç ilişkisi olması gerek.
  • +2
    Senin dediğin ol emri ilk neden.Ve ancak sicimlerin titreşime geçip hareket etmesinin nedeni olur.Bu emir( ses ile) sicimler titreşime geçmiş ve hala daha da titreşiyorlar diyebiliriz.Yalnız sicim derken benim anladığım ışığın türevsiz,yalın,öz hali.İnce,parçacık,ipliksiler değil.

Bana göre herşey saf ışıktan oluşmuştur.Tüm madde,sanki ışık enerjisinin farklı frenkaslarda üst üste örülmüş,katılaşmış hali gibi geliyor.Eğer fizikçiler herşeyin teorisini yazacaklarsa ışıktan başlamalılar bence.Tabi Allah'ın bu ol emri mekanik bir dalga değil.Artık nasıl bilmiyorum ama işte o ol emri ile bu sicimler harekete geçmiş ve iç içe çökmüş. Yani o ışık enerjisi titreşip,yoğunlaşıp,içe çöküp,kızarıp...

çökerkende katmanlar halinde,katman katman

parçacıkları,karaenerjiyi,karamaddeyi,notronu en son içte (veya kuarklar, içte ne oluşur en son bilmiyorum :D) neyse işte sora daha çökemeyip oluşan iç basınçla patlamış ve tüm bu parçalar dıştan içe doğru yine o saf ısık içinde hızla yayılıp uzayı teoride oluşturmuş gibi geliyor bana.
  • +2
    Dıştan içe doğru derken ; dış katmanda ki ilk olusan parcacıktan baslayarak sırasıyla dışa doğru iç taraftakilerin saf ısık içine doğru yayılması.normal patlama yani yanlış şekilde yazmısım.Nötron yıldızlarında ki gibi.

Tabi bu dış kabuktakiler daha ince,latif olduklarından görümür ışıktan hızlı hareket edebiliyorlar.Böylece evren foton hızından hızlı genişliyor.Çünkü ; bu dıştakiler fotondan daha saf bir enerji,ısık.bilmem anlatabildimmi ama ben böyle düşünüyorum.
  • +2
    optimusun görüşüne katılıyorum. bence haklısın
    Büşra Aktaş 07 Mart 2019
    Patlamaya sebep olan şey "Ol" emriydi doğru, nasıl meydana geldiğini incelersek süper quark bir karadeliğin tam tersi prensiple içe doğru çökme şeklinde değilde bütünden dışa doğru (dağılma) şekli örnek verilebilir. Bunu atomların limit kütleye ulaşması artık bütünlüğünü koruyamaması gibi düşünebiliriz.
    Erkan YILMAZ 08 Mart 2019
    "Atomun patlamasiyla ortaya cikmamistir." Adam haklı
    Beyaz delikler bizim evren için patlama dediğimiz olayın kaynağı olabilir. Uzay ve alemler birbirine karadelilklerle bağlı ve karmaşık ama hesaplanmış birbirine bağlı zincir şeklinde ama belli bir sıra ile bir bütünü oluşturacak şekilde bağlanmış evrenlerden oluşmuş olabilir fikri hiçte kötü durmuyor.
    Erkan YILMAZ 13 Mart 2019
    Evrende bir çok olası karadelik yeri saptandı. Teoriye göre akdeliklerin de eşdeğerli sayıda olması lazım. Sadece bir tane olası akdelik yeri var mı?
    Delik nasıl oluştu? Nerde oluştu.))) Yazdıklarınızı zevkle okudum bu arada. Konuyla ilgili varsayımlar özellikle optimusun somutlamaları çok mantıklı. Kendi bakış açımdan bir soru cevaplarsanız sevinirim. Özellikle optimus )) Soru şöyle. Big bang yani büyük patlama dıştan içe veya içten dışa denmiş farketmez. Dünyada bir periyodik cetvelimiz var. Burada elementlerimiz var. Örnek oksijen olsun. Atom numarası 8 aynı zamanda atom çekirdeğindeki proton sayısı da 8. Atom ağırlığı 16 ise çekirdekteki nötron sayısı da 8. Elektron ise bu çekirdeğin dışında ve iyondan değil de atomdan bahsettiğimize göre elektron sayısı da 8. Buraya kadar sıkıntı yoksa atomun patlaması gibi şeyleri eledik. Hem uzay ortamında atomun patlaması izah edilemez. Iş bundan sonra biraz karmaşık. Oksijen dedik. Bu elementin atom dediğimiz çekirdeğine bir proton daha koyabilirmiyiz? Hayır tabiki. Koyduk diyelim. Oksijen gitti flor geldi. Artık oksijen yok flor var. Yine element ama alakasız. Çekirdekteki nötron a bakalım. Nötronla oynanabilirmi. Evet. Ama oynarsan element degil artık izotoptur. Hidrojen elementinde nötron yoktur. 1 adet proton vardır sadece ve etrafında bir tane elektron. Yanına bir nötron koyarsak doteryum izotopu olur. Yine element olmaktan çıkar. Kararlılığı düşük elementlerin elektronları ile oynandığında ise yine karşımızda element yerine yükü değişmiş bir iyon vardır. Periyodik cetvelimizde bu şekilde elementlerimiz var. Dünya dışında belki bir bu kadar veya çok daha fazla element var. Gel gelelim bu elementler büyük patlamanın neresinde? Varlıklarını nasıl açıklayabilir bigbang ciler? Buraya dikkat. Patlama oldu diyelim. Bir mekan içinde bir zamanda. Bu elementler nereden geldi. O patlamanın kalıntısı olma ihtimalleri yok element olmaları sebebi ile. Kalıntı olsalar büyük dediğimiz patlamanın içinde olamazlar
    Faruk Arslan 16 Mart 2019
    Devamı.. Bir başka deyişle, varsayımlar üzerinden gidersek atom veya atom altı veya ışık veya herneyse bir patlama olduğunu varsayarsak gezegenlerleri güneşi yıldızları oluşturan o zamandan çok sonra gaz ve toz bulutu şeklinde açıkladığımız bu elementleri bir bang nasıl es geçti ? Devasa bir patlama ile bunlar bu patlamanın dış kısmında kalması gerekmez miydi? Bu elementler nasıl oluştu ben daha çok big bang denen teorinin işin bu kısmı ile sorgulanıp değerlendirilmesi görüşündeyim.
    Faruk Arslan 16 Mart 2019