1

beyza bu konu hakkında ortada fazla bilgi yok ama kendi fikrimi yazacak olursam. ergime ile patlamıs olabilir.şimdi ilk basta sicim denen o küçük saf enerji dolu, yüksüz, durgun parçaları referans alacak olursam; o sicimler iç içe çöküp bu sonsuz tekil yoğunluğu oluşturmuş olabilir. Güneşteki füzyon tepkimelerine benzer sekilde yani.Ama burada ki enerji daha farklı bir tür enerji olmalı.Neyse işte konuya dönecek olursam. Bu sicimler iç içe çöktükçe birbiriyle bağ yapıp farklı parçacıkları oluşturmuşlardır.sonra o parçacıklar da içe çöküp baska parçacıkları. Sonra onlarda içe çöküp baska...böyle böyle dıştan içe doğru sicim(saf enerji),parçacık 1,parçacık 2,3,4 5...(isim koyamayacam teori yapıyorum :D) diye diye en sonunda atom parçalarına kadar gelmiş olabilir.neyse devam edersek; Sonracığıma işte kuark altı parçacıklar(var mı yok mu bilmiyorum ama teorime göre olması gerek :D) neyse bunlarda kütle çekim ile içe çöküp birleşerek elektronları oluşturmuş olabilir mi?teorime göre olması gerek neyse işte sonra çekirdekte biriken bu elektronlar milyonlarca sıcaklığa ulaşıp bunlarda birbirini itmesi gerekirken kütle çekimini yenemeyip birbirleri içine çökmüşlerdir belki. Böylece eksi yüklü elektronlar birleşerek pozitif yüklü protonları oluşturmuştur.proton derken bildiğimiz proton değil onun küçüğü. Böylece içe çökme daha da hız kazanmış ve protonlar milyon derece sıcaklığa ulaşmıştır sonra bunlarda elektron çekip nötr hale gelip nötronları oluşturmuştur. Sonra olacak şeyde nötron yıldızlarında ki gibi bir patlama...Nötronlar notron basıncıyla artık içe çökemeyince patlayıp bigbang olmuş olabilir. Ve böylece bu dıştan içe olan; sicim,parçacık1,p2,p3,p4,...karanlık enerji,karanlık madde,kuarklar,elektron,proton,nötron diye sıcak yoğun bir tekillik oluşmuş ve notron basıncıyla içten dışa doğru patlayıp uzayı oluşturmuş olabilir.Sonra oluşan evren içine nötronlar yayılıp bozunup proton ve elektronlarına ayrılmış.Sonra elektron proton ile bağ kurup kararlı hale gelmiş ve hidrojen elementini oluşturmuş.Böylece atom ortaya çıkmış. Biraz sallamasyon oldu ama aklıma baska bişe gelmedi.idare et :D maksat beyin fırtınası olsun. saçmalamısta olabilirim.ama neyse buraya kadar okuyup yorulduysanız tesekkürler. Tabi birde anti madde var. Onuda toriye sıkıstıracaktım ama okadar bilgim yok. Bu da bu yoğun katmanın bir yerinde oluşmuş olabilir.

optimus 5 yıl önce 0