0

sorun şu ki zamanın sana göresi bana göresi olmaz. Tabi olduğumuz fizik kanunları değişir sadece. Bundan dolayı zamanı göreceli zannederiz. Hem zaman nedir ki? İşe önce zamanı öğrenmekle baslamak gerek.Zaman dediğimiz atom ve moleküllerin hareketi sonucu ortaya çıkar.Big bang'den önce yani atom ve moleküllerin olmadığı bir yerde zamandan bahsedemeyiz zaten. Zamansız, durgun,mat,donuk,beyaz bir saf enerji.Kimi buna tanrının nur 'u/enerjisi der kimi sanal parçacık. İşte, işe önce zamanın ne demek olduğunu kavramayla başlayabilirsin.Zaman dediğin öyle canlı bişey değil.Zaman ; atom ve moleküllerin hareketi sonucu ortaya çıkar. Bu da demek oluyor ki bahsettiğin bigbang'dan önce zaman yoktu.Çünkü; atom yoktu bundan mütevellit harekette olduğunu söyleyemeyiz. Sadece soyut veya sanal bir saf enerji hüzmesi,varlığı,denizi mevcuttu.Bu enerji de bildiğin hareketsiz,titreşimsiz, durgun,donuk bir enerji. İşte nasıl desem bir arp müzik aleti düşün. Üzerinde ki yaylar etkileşimsiz hareketsiz görünür. Tellere dokunup bıraktığında bir titreşim olur ve hareket başlar.İşte öncesinde bunun gibi hareketsiz bir enerji bir sebeple titreşip hareket etmeye basladı.Tabi bu yaydaki atomlar gözle görünmesede hareket halindedir. Sadece benzetme yapıyorum ufkun açılsın diye.orayı yok sayman gerek.işte fizik neyse odur. zamanı göreceli zannederiz.oysa tabi olduğumuz fizik kanunları değişir.

optimus 5 yıl önce 0