Beynimizi oluşturan atomlardaki elektronların hızlarının değişimi düşüncelerimizi, davranışlarımızı, duygularımızı etkiler mi ?

Mehmet Çal 12 Kasım 2018
    Hayır.
    Sinir sisteminde, elektrik kablolarındaki gibi elektron geçişi olmuyor. Bir sinir hücresi içinde, iyonlaşma ile kutuplaşma oluyor. Sinir iletisi, hücre uzantılarının kutuplaşması ile (+,-),(+,-),(+,-),(+,-),(+,-),(+,-),(+,-),(+,-), vs.vs. devam ediyor. Bu iyonlaşma sırasında, hücre içi sıvıların molekül yapısı önemli, belki hormonlarında etkisi olabilir. (Daha hızlı kutuplaşam sağlanınca, daha hızlı düşünmek gibi...)

Düşüncelerimiz ise, sinir hücreleri arasında izlenen yollara göre belirleniyor. Yani iletinin hızından ziyade, hangi hücrelerin hangi sırayla kullanıdlığı önemli.

Bu konudaki bilgim bu kadar, sınırlı. Daha ayrıntılı bilgi verecek birisi lazım.
    Benim de bilgim olmayan bir konu ama ''Elektrokonvülsif Tedavi (EKT)'' araştırmak işe yarayabilir.
    Cuncan 13 Kasım 2018
    Olabilir. Bedenin tölerans aralığı olmasına rağmen vücut ısısının yükselmesi yani yüksek ateşli durumlarda sistem dengesizleşir. Elektronların enerjisi , hareketliliği artabilir ve möleküler bağlanımları etkilenebilir. Bedenin tölerans aralığı ve ısıyı düşürme yöntemleri olmasa zaten hareketle ısımızı çok yükseltir, sıcak havalarda iyice bunalırdık.?
    Yunus Ilik 15 Kasım 2018
    atomlardaki elektronların hızlarıyla oynarsan nöron diye bi yapı kalırmı bilmem. ki atomlardaki elektronların dönüş hızı atom çekirdeğindeki parçacıkların sayısıyla kütlesiyle v.s etkenlerle alakalı.
    Süleyman SAV 26 Kasım 2018