Enerji de entropi yasasına uyar mı? Eğer uyuyorsa madde mi daha düzenlidir yoksa enerji mi?

Begüm Memi 27 Temmuz 2018
  • -1
    Enerji daha düzenlidir.
    Eğer evrenin uzay teleskoplarından sağlanmış (http://www.fakat.org/wp-content/uploads/2018/06/wmap-kozmik-mikrodalga-arka-plan-isimasi-840x480.jpg ) görüntülere göre evrenin enerji yoğunluğu, genel olarak çok küçük bir aralıkta olmak üzere, or 2,7 kelvin civarında... Bu küçük aralık ise şekilde görüleceği üzere, evrenin bazı bölgelerinin bazı bölgelerinden hafif bir ısı farkına sahip olduğun gösteriyor.

Entropi eğilimi, zaten enerjinin bir özelliği olarak termodinamik yasalarına eklenmiştir.
    Madde, bize göre düzenlidir. Bizim açımızdan düzenden düzensizliğe geçiş (entropi eğilimi, maddenin dağılması, yıpranması) enerji açısından düzensizlikten düzenliliğe(=homojenliğe) geçişe benziyor. Bu nokta da Ubeyde Acar'a kısmen katılıyorum.

Bu enerji yoğunlukları farklılığı, evrenimize dinamizm sürekliliği sağlıyor olmalı. Düşünsenize, tüm evren aynı enerji yoğunluğunda homojen bir şeklide olsaydı, hangi makinayı çalıştırabilirdik? Ya da hareket bile mümkün olur muydu?

Kanımca, evrenin daha soğuk bölgelerinde (kütle) madde oranı, göreceli olarak daha fazla olmalıdır.

Bu bakış altında, bize göre düzenli olan madde, evrene göre düzensizlik nedenidir.
    düzensizlik sonucu demek istediniz galiba paragraftan b
    onur cem dağ 31 Temmuz 2018
    i belirsizlik var pardon kopuk geldi
  • -2
    Entropi kavramının doğuşna bakınca (Buhar Makineleri- Verimlilik), bizler "düzenliliği" olasılıklıkların belirli ve hesaplanabilir olmasına bağlıyoruz.
    Bir buz kütlesi, moleküllerinin bağımlı ve hesaplanabilir yapısı olmasıyla düzenli iken, aynı suyun buharı düzensiz.

Oysa sahip olunan enerjinin, artışı dışında moleküller arasında fark yok. Moleküllerin konumlarını belirlemek zorlaştıkça düzensizlik olarak adlandırıyoruz.

Ancak bu düzensizliğin sonucuna bakarsak, su buharı (daha doğrusu kapsanan enerji), içinde bulunulan ortamda homojen bir ortalamaya varana kadar bu hareketliği sürdürecek.
    ortamdaki tüm enerji yoğunluğu eşitlendiği zaman ise hareketlilik
    anlamsızlaşacak, entropi duracak.
    Bu yapıyı tekrar ele alırsanız (su buharı) enerjinin tekrar, homojen ve simetrik bir yapı oluşturduğunu görürsünüz.
    Bence, enerjinin hedefi her zaman bu duruma ulaşmaktır.

Oysa, madde "düzenli dediğimiz" yapısı ile böyle bir sistemi, sadece iç yapısında kurmuştur. Böylece dış sistemlere karşı ise nötr'dür. Ancak bu sahip olduğu düzen, onu oluşturan enerjinin genel eğilimine terstir.
    Hiç Kimseyle Tartışmaz 03 Ağustos 2018
    Entropi zaten temelde sistemlerdeki enerjinin nasıl dağılma eğiliminde olduğunu incelemektedir. Enerjinin ne kadar düzenli olduğunu sormak bir adet tuğlanın nasıl bir ev inşa edebileceğini düşünmek gibi aslında. Entropiden bahsederken popüler kültür tanımı olan "düzen"den neyin kastedildiğine dikkat etmek gerek. Öyle yanlış anlaşılmalar barındırıyor ki bütün kavram bir anda odada dağılan çorapların toplanmasından ibaret olabiliyor.
    Vide supra 08 Ağustos 2018