Bir canlı kendi kendine var olabilirmi ?

İhsan Karataylı 28 Mart 2015
    Eğer bilimsel açıdan olaya bakarsan; Big Bang ile başlayan süreç ile beraber bazı şeyler de bilinmeye başlanıyor lakin akla hemen bir başka soru geliyor ki buda Big Bangden önce ki hayat nasıldı yada var mıydı?
    Özge Yelek 03 Nisan 2015
    Eğer şu misale olabilir olarak bakıyorsanız olabilir;
    Özge Yelek 03 Nisan 2015
    bir hurda yığını düşünün ve bu hurda yığınına bir hortum denk gelsin ve bu hurdalar birbirleriyle bu hortum sayesinde birleşip bir Boeing 777 uçağını oluşturabilir mi? Eğer böyle bir şeye ihtimal veriyorsanız olabilir ama vermezseniz oluşamaz o zamanda oluşturabilecek olasılıkları ele almaya başlayabilrisiniz.
    Özge Yelek 03 Nisan 2015
    Tek bir canlı evrenden bağımsız bir şekilde var olamaz. Fakat o evrenin en uygun şartları altında en ilken haliyle var olur, sonra evrilerek karmaşıklaşır. Bu hurda metalleriyle olamaz belki ama karbonun yani organik moleküllerin reaksiyonlarıyla olabilir.
    Görkem Seven 04 Nisan 2015
    Peki laboratuvar ortamında bile proteinden fazlasını üretilmediğini göz önüne alırsak ne olur? Mesela big bangden sonra o hava ortamında çeşitli yıldırım-şimşek vs. etkisiyle elementler etkileşmesini konu alan bir deney yapıldığını biliyorum ancak sadece üretilebilen basit bir protein zinciri hücre zarı bile bu kadar karmaşık fosfolipit tabakasından oluşuyor.. Ayrıca atın atası olan canlının dört ayağı olduğu söyleniyor atın şuan tek tırnaklı olduğunu biliyoruz ve sadece bir tırnağını genetik olarak atması bile dünya yaşı kadar yıl alır. DNA'daki bir nükleotidin değişmesinin bile nelere yol açtığını biliyoruz bunların hepsinin bir arada olması?..
    Özge Yelek 04 Nisan 2015
    Kaan Aydın 07 Nisan 2015
    Evet var olabilir, atomların belirli ortamlarda bir araya gelmesi sonucu çok basit yapıda ilk bakteri yada mikrop ataları rahatlıkla oluşabilir. Bizlerinde oluştuğu en çok atom Karbondur. Canlı yaşam için Karbon şart ve Evrenin neresine bakarsanız bakın Karbon dolu. Yıldızların bile yapısında Karbon vardır.
    Caner Kaşeler 10 Nisan 2015