Uzayda yerçekimi yokken neden uzayın içerisinde oluşan birşeyin (gezegenlerin,yıldızların) bir çekim kuvveti var ?

İhsan Karataylı 24 Mayıs 2015
    Buna kütlesel çekim deniyor. Gesegen ve yıldızlar uzayda bir çöküntü oluşturuyor. Çekim kuvvetine kapılan gezegen ve uydular aslında bu çöküntüye yakalınıyor. Örnek vermek gerekirse elinle bir yatağa bastırdığını düşün. Bir çöküntü oluşacaktır.
    Sefa Selçuk 24 Mayıs 2015
    Buna kütlesel çekim deniyor. Gezegen ve yıldızlar uzayda bir çöküntü oluşturuyor. Çekim kuvvetine kapılan gezegen ve uydular aslında bu çöküntüye yakalanıyor. Örnek vermek gerekirse elinle bir yatağa bastırdığını düşün. Bir çöküntü oluşacaktır.
    Sefa Selçuk 24 Mayıs 2015
    her maddenin kütle çekimi vardır. Uzaydaki bütün maddelerde. Uzayın da kütle çekimi var başka bi uzayı etkileyen. Tabi başka bi uzay varsa
    mehdi bayram 24 Mayıs 2015
    uzayda yerçekimi varken olacak o.
    Adem Oglu 25 Mayıs 2015
    uzayda çekimin olmasının sebebidee gezegenler yıldızlar kütleler kütleler kütleler
    Adem Oglu 25 Mayıs 2015
    Ali Özdemir 26 Mayıs 2015
    İhsan Bey'in sorusunu şöyle anladım: Çöken ne? Yani, Uzay-zaman dokusu nasıl ki çöküyor?
    Burtay Mutlu 26 Mayıs 2015
    Burtay Mutlu 27 Mayıs 2015
    Uzay-zaman dokusunun süer sıvı özelliklerine benzer bir yapısı var. Sadece sıvımız bir enerji alanı... Buna higgs alanı daha doğrusu olur. Higgs alanı olarak vikipediadan daha net ve doyurucu bilgiler bulabilrsiniz. Kabaca bu doku içindeki herhangi bir kütle bu dokuya batıyor (Sıvı benzetmesi çerçevesinde) Tek fark bizim gözlemlediğimiz batma olayı boyut olarak sınırlı, bir yüzeye batan 3 boyutlu bir cisim olarak ele alıyoruz. Uzayda ise 3 boyutlu ortama batan bir 3 boyutlu... Yani suyun ortalarındaki bir cisimin durumu daha çok geçerli... Bu olayı biz kütle olarak tanımlıyoruz. Uzayın kendisine gelince, orada batan bir cisim yok. Kendisine göre kendisine de batamayacağı için kütle çekimi oluşmuyor. Aynı yoğunluktaki suyun kendi içinde, kendisine batması gibi bir şey olur yoksa...
    Burtay Mutlu 27 Mayıs 2015
    Uzayda yerçekiminin olmamasının sebebi uzayda yer olmamasıdır.
    Mehmet Ali 03 Haziran 2015