• -1

Bir gezegenin insan yaşamına elverişli olup olmadığına nasıl karar veriliyor?

Mert Onat BÖLE 14 Mayıs 2018
  • +1
    Birçok etken var aslında, insan hayatının var olabilmesi için önemli olan temel maddelerin varlığı gibi. Ama şuanda yaşayan herhangi bir şey aranıyor gibi düşünmeyin çünkü gezegenin ölü olması önemli değil. Daha çok gezegenin dönüştürülebilme ihtimali üzerine yoğunlaşıyor araştırmacılar. Bu yüzden su olduğuna dair kalıntılar ya da herhangi bir şekilde ilkel canlı izleri var mı diye araştırma yapıyorlar(bunlar temel bilinen şeyler) ama bunlardan farklı olarak, konumu ve manyetik alanı da çok önemli. Gezegenin çekirdeği güç kaybetmişse manyetik alanı da zayıflayacağı için kendini koruyamaz ve zayıflar bunun da geri dönüşümü yok şu an için. Konum olarak da çevresinin de gezegene uygun olması gerekir, güneşe yakınlığı ve diğer gezegenlerle olan ilişkisi gibi. Örneğin Dünyayı dış etkenlerden koruyan en büyük kalkan manyetik alanı değildir, Çok büyük çarpmaları manyetik alan durduramaz ama Jupiter in varlığı sayesinde dünya bu dış etkenlerden de korunmuş oluyor.
    mzgnccn 14 Mayıs 2018
  • -2
    hayat mücizedir. Trilyon x trilyon x trilyon x trilyon x trilyon sebeb var.
    hakan gündem 14 Mayıs 2018
    Uzay araştırmaları yapılırken önce bizim dünyamıza benzer olması öncelikli sırada geliyor. Şu bir gerçektir ki dünyamızın kaynaklarını tükettikçe onu bir yıldıza benzetirsek bir gün bitecek ve kıtlık kaos fakirlik açlık bırakacak yerini. Bu yüzden yeni bir gezegen arayışı vardır. İlk olarak tabiat şartları su var mı gezegen de , toprak var mı bunlar olduğu sürece oksijen de sağlanır tarım vs ekimde yapılabilir. Yani ilk olarak su aranır bir gezegende.
    Leman 19 Mayıs 2018