karanlık enerji artan kütleyle beraber uzayın gerilmesinden kaynaklanan dengesizlik olabilir mi?

kardelen yılmaz 23 Mayıs 2015
    Bence kütle artmıyor. artıyorsa nasıl artıyor açıklayabilir misiniz ?
    Sefa Selçuk 23 Mayıs 2015
    gazlar yoğunlaşarak gezegenleri oluşturuyor ve bu gezegenler kazandıkları kütle sayesinde uzayı daha fazla geriyor ben onu kastetmiştim
    kardelen yılmaz 23 Mayıs 2015
    hee tamam şimdi anlaşıldı :)
    Sefa Selçuk 23 Mayıs 2015
    O zaman karadelikler daha kolay oluşmaya başlar yani mesela bizim güneşimizin 4 katı büyüklükte bir yıldız kütlesini kaybetmeden bir toplu iğne kadar küçüldüğü zaman karadelik oluşacaksa o zaman bir teniş topuna kadar küçülmesi yetecektir. Daha gergin yüzeyleri daha kolay yırtarız değil mi ?
    Sefa Selçuk 23 Mayıs 2015
    O zaman karadelikler daha kolay oluşmaya başlar yani mesela bizim güneşimizin 4 katı büyüklükte bir yıldız kütlesini kaybetmeden bir toplu iğne kadar küçüldüğü zaman karadelik oluşacaksa o zaman bir tenis topuna kadar küçülmesi yetecektir. Daha gergin yüzeyleri daha kolay yırtarız değil mi ?
    Sefa Selçuk 23 Mayıs 2015
    Açıkçası bu benim fikrim karadeliklerin uzay zaman yırtılmasından kaynaklandığını düşünüyorum bunu en başta söylemeyi unutmuşum
    Sefa Selçuk 23 Mayıs 2015
    aslında evet ben de karadeliklerin uzay yırtılması olabileceklerine dair yazılar okumuştum bencede mantıklı:) hatta biihtimal antimaddelerinde karadeliklerden uzay dışına çıktığını düşünüyorum tabi olabilirliği ne kadar fikrim yok.
    kardelen yılmaz 23 Mayıs 2015
    Şuan evrenin başlangıcını, merkezini, ve kara enerjiyi açıklayan bir teorim var temelini uzay zaman yırtılması ve 5. boyut oluşturuyor ama hala üzerinde çalışıyorum çok az kaldı fakat bitse de matematiksel olarak kanıtlayamayacağım malesef
    Sefa Selçuk 23 Mayıs 2015
    aynen benimde beyaz delikler üzerinde fikrim var ama matematiksel eksiklik çok geriye götürüyor.Bana beşinci boyutu biraz anlatabilir misin? insan dışında herhangi bir canlı görebilir mi? bu manyetiksel alan gibi bir şey mi?
    kardelen yılmaz 23 Mayıs 2015
    Bundan daha önce başka biryerde de bahsetmiştim. Herşeyden önce söylemem gereken kelime "Bence" dir. Bence 5. boyut zamansızlıktır.herhangi bir olay bize göre sıfır sürede gerçekleşir. Hareket yönü ise 4. boyuta ek olarak içeri dışarı doğru harekettir. Tanımlayacak şekil hiperküp tür. 2 aynı boyut arasında geçiş sadece bir üst boyut kullanılarak gerçekleştirilebilir. Ve bizim 4 boyutlu evrenimizde 2 veya 3 boyutlu varlıkların olmamasının sebebi budur. Bunu bir örnek vermeden açıklayamam. 2 kağıt düşünelim bunlar 2 boyutlu 2 evren olsun aralarında boşluk olacak şekilde yan yana koyarsak birinden diğerine geçnin tek yolu o boşluğun üzerinden geçmek yani 3. boyuta çıkmaktır. 2 boyutlu bir varlık yandan bakıldığı zaman gerçek anlamda görünmeyecektir. Çünkü kalınlığı yoktur bu yüzden 2 boyutludur ayrıca yukarı doğru bir hareketi de bırak gerçekleştirmeyi hayal bile edemezler. eğer o 2 boyutlu varlık 3. boyuta geçmek isterse bir kalınlık kazanmak zorundadır. Bu olay olmadığı için planck uzunluğuna kadar parçalanacaktır. Eğer dedikleri gibi evrenimiz 2 paralel evrenin çarpışması sonucu oluştuysa olan şey ancak şöyle açıklanabilir. İki 4 boyutlu evren çarpıştı ve bir araya gelen kütleler sıkışarak daha küçük hacim haline geldiysede kütle aynı kaldığı için ve hayal bile edemeyeceğimiz bir basınç ile uzay-zamana basınç yaptı sonuç: uzay-zaman da yırtılma ve karadelik. Dolanık parçacıkları biliyoruz. Birkere etkileşime girmeleri yetiyor. Aralarında hiçbir bağ kalmadan birbirlerinden etkileniyorlar. Aynı şekilde kara delik oluşurken uzayın bilmediğimiz, salt boşluk dediğimiz evrenimizin genişlediği yerlerde bir yerde bir akdelik oluşuyor karadelik ve akdelik iki 4 boyutlu evreni birbirine bağlayan 5. boyut bir köprü olur. Herhangi birşey karadeliğe girdiğinde 5. boyuttan olmadığı için planck uzunluğuna kadar parçalanır ve dediğim gibi 5. boyutta olan bir olay bize göre sıfır saniyede gerçekleştiği için bir tarafta karadeliğe giren bir yıldız diğer tarafta akdelikten göremediğimiz kadar küçük parçacıklar halinde çıkıyor.
    Sefa Selçuk 23 Mayıs 2015
    hızımı alamadım biraz başka konulara daldım affedin
    Sefa Selçuk 23 Mayıs 2015
    çok teşekkürler cidden çok iyi açıkladın.
    kardelen yılmaz 23 Mayıs 2015
    Sadece kendi görüşlerim bunlar yardımcı olduysam ne mutlu bana :)
    Sefa Selçuk 23 Mayıs 2015
    karanlık enerji bildiğim kadarıyla galaksileri birbirinden uzaklaştıran çarpışmasını önleyen bir güç, çünkü kütle - çekim yasasına göre galaksiler birbirini çekmeli fakat birbirlerinden uzaklaşıyorlar, bunun bir baska nedeni de evrenin sürekli genişliyor olmasıdır
    Tolga Atalay 24 Mayıs 2015
    işte evet evreni genişleten şeyin de bu enerji olduğu düşünülüyorgezegenlerin birbirlerini iten bir güç kullanmadıklarına göre bu enerjinin uzayın bükülmesiyle alakalı olduğunu düşünüyorum.
    kardelen yılmaz 24 Mayıs 2015
    işte evet genişleten şeyin de karanlık enerji olduğu düşünülüyor.Gezegenler de birbirlerine güç uygulamadıklarına göre bunun uzayın bükülmesiyle alakalı olduğunu düşünüyorum .
    kardelen yılmaz 24 Mayıs 2015
    Bence karanlık enerji yani evrenin genişlemesini sağlayan şey aslında bir olay yukarıda bahsettiğim olayın devamı. Akdelikten çıkan planck uzunluğuna kadar bölünmüş maddeler karadeliğin tam tersi olan ve mükemmel bir itiş gücüne sahip olan akdelik tarafından uzayımızın her tarafına doğru bir ivme ile gönderildi. zamanla bunlar bir araya gelerek daha az yoğunluktaki gazlar sonra gezegenler yıldızlar vs. oluştu. uzayda sürtünme olmadığı için sürekli ak delikten uzaklaşıyoruz . Yani evren genişliyor diyoruz.
    Sefa Selçuk 25 Mayıs 2015
    Büyük bir tencere düşünün. bu tencerenin içine orta kıvamda (ne çok yoğun ne çok sulu) reçel dolduralım. Sonra bu reçelin üzerine bir avuç misket bırakalım ne olur? birde boş tencere 1 avuç misket bırakalım o zaman ne olur? işte bu reçel kara maddeyi temsil ediyor. Misketler de gezegenleri yıldızları ve galaksileri. Kara madde evrendeki kütleleri bir arada tutan güçtür. Olmasaydı galaksiler yıldızlar evrende savrularak yok olacaklardı hatta hiç oluşmayacaklardı. Bu reçelin kıvamı yani kara maddenin evrendeki oranı o kadar hassas ki 10 üzeri -124 değerinde bir hasssasiyette. Buna Cosmic Constant yan i kozmik sabit deniliyor ve tesadüflerle açıklanamayacak kadar düşük bir rakam. Bilim adamları bunu henüz açıklayabilmiş olmasa da üzerinde durulan en büyük teori çoklu evrenler teorisi. Yani trilyar x trilyar x trilyar x trilyar x trilyar tane farklı evren ortaya çıktı ve bunlardan birinde, yani bizim evrenimizde bu oran tam olarak denk geldiği için galaksiler,yıldızlar, gezegenler meydana geldi ve dolayısı ile hayat ortaya çıktı.
    Mehmet Ali 03 Haziran 2015