Müthiş güçlü bir teleskobumuz olduğunu düşünürsek,evrenin 13.7 milyar yıl önceki halini yani evrenin başlangıcını izlememiz mümkün mü ?

Ahmet Yılmaz 23 Mayıs 2015
    uzayı büküp içinden sonsuzluğu gören bir teleskop olursa olur elbet
    Attila Ragnarok 23 Mayıs 2015
    bazı yıldızların 1 milyar ışık yılı önceki ışığı yani 1 milyar yıl önceki hali dünyadan gözlenebiliyor . şimdi o yıldız patlamış olsa dünyadan 1 milyar ı.y.sonra görülebilcek ,,teorilerime göre evrenden çıkıp bir evren kadar yol aldığımızda ışığın evren kadar yol alması bizi bing banga götürebilir ... saygılar yalnız bu evrenden çıkılmıyo :P vesselam
    merttunahankara1453 23 Mayıs 2015
    Big-bang sonrası 380 bin yıldan sonrası gözlemlenebiliyor. Daha öncesi için yoğun bir sis var. Ancak fizik kuralları ve incelemeler ile neredeyse ilk saniyenin kesirlerine kadar gelişimi modellenebiliyor. Daha öncesi ise ciddi sıkıntılı... :-)
    Burtay Mutlu 25 Mayıs 2015
    mümkün değil çünkü evrenin 13 milyar yıl önceki halini görmemiz için ışıktan daha hızlı hareket ederek 13 milyar yıl önce ortaya çıkan ışığı yakalamamız gerekir.
    Mehmet Ali 03 Haziran 2015
    Mehmet ali bey arkadas soyle birsey yazmis .ışık hızından hızlı momentuma sahip parçacıklar var ama atomun yapısında lepton ve kuark denilen temel yapılardır bunlar spinleri ışık hızından hızlıdır ama orsıda henüz ögrenilme aşamasındadir demis bunlar isik hizini asiyormu bu durumda izafiyet teorisi gecersiz olmazmi ?
    aydan uyanik 25 Mart 2017