Modern atom teorisine göre temel halde bulunan atomdaki elektronlar, çekirdek etrafında ivmeli bir hareket mi yapar?

Hasan Cerit 10 Şubat 2018
    Benim asıl anlayamadığım olay şunlardı, mesela atom temel haldeyken niye ışınım yapmaz? Elektron ivmeli hareket yapmadığı için mi? Ya da bi elektron uyarıldığında, ivmeli harekete başladığı için mi ışınım yapar
    Hasan Cerit 11 Şubat 2018
    İvmeli hareket sadece hız miktarının değişmesi değişmesiyle gerçekleşmez, vektör yönüyle de değişebilir. Klasik mekaniğin çekirdek etrafında yörüngede dönen elektronları tasvir ediş şeklinden yola çıkarsak bu parçacıkların bir merkezkaç kuvvetine maruz kaldığı ve dolayısıyla ivmeli hareket ettikleri söylenebilir fakat bu atomun tüm dengesine aykırı bir duruma neden olmaktadır. Çünkü elektronlar ivmeli hareket yapıyor olsalardı bulundukları sabit yörüngelerde dış etkenlerden bağımsız olarak radyasyon yaymaya başlarlardı ki enerjileri de sürekli azalırdı.

Bildiğim kadarıyla ortada çekirdek etrafında dönen tek bir elektron dahi bulunmamakta. Bunun yerine atom içerisinde her yerde bulunan elektronlara özel dalga fonksiyonu ile olasılık dağılımına bakılıyor. Yani bu olasılıklar dahilinde elektronun iki gözlem arasında ne yaptığını henüz kimse bilmiyor.
    Aynı şekilde ivmeli elektrik yükünün oluşturacağı elektromanyetik dalgalar da yörünge ve hız konusuna daha belirsiz çerçevede yaklaşmak gerektiğini gösteriyor gibi. Bu yüzden elektronun protona yaklaşırken hızlandığı doğru bir önermeye benzemiyor bana göre.
    Vide supra 12 Şubat 2018