Sizim teorisinde anlamadığım bir konu var. Evrenimizin oluşumunu 2 paralel evrenin çarpışması olarak açıklayabiliyoruz fakat 3. bir evrenin oluşması için çarpışması gereken 2 evren varsa o 2 evren nasıl oluştu ?

Sefa Selçuk 20 Mayıs 2015
    Sana alakasız gibi görünen benzer bir soruyla cevap vermek istiyorum dostum.
    Sıraceddin EKER 22 Mayıs 2015
    Sana alakasız gibi görünen benzer bir soruyla cevap vermek istiyorum dostum. İlk yoğurt nasıl mayalandı... =)
    Sıraceddin EKER 22 Mayıs 2015
    Aslında benzer gibi görünsede benzer değil çünkü bu işi yapan birisi veya birşey var zamanla kendiğinden olmuyor.
    Sefa Selçuk 22 Mayıs 2015
    Kesinlikle bir sebebi var zaten. Demek istediğim daha basit soruların bile cevabını bulamamışken yoğurt gibi sicim teorisi bizi içinden çıkılmaz yollara sürüklüyor...
    Sıraceddin EKER 22 Mayıs 2015
    Bunun bilinmediğini biliyorum benim istediğim zaten sadece farklı ve gerçekçi fikirler duymak bunlar üzerinde tartışmak bazılarını çürütüp bazılarının kanıtlanabilir doğrular olabileceğini bulmaktı. Yani bilinmiyor veya henüz bulunmadı diye işin içinden çıkmamalıyız :D
    Sefa Selçuk 22 Mayıs 2015
    Sicim teorisi çok evrenler (multiverse) gerektiriyor. Yani evreni, çok evrenler uzayında kapalı bir zar sicim olarak kabul ediyor. sicimler enerjiden oluşruğu için, çarpışmanın etkisi ile açığa çıkan enerjidende yeni bir evren oluşumu düşünülüyor. Ancak bunun bir ilki yok. Her evren daha yaşlı başka evrenlerin devamı, ürünü bu bakış açısında. Evrenin sonsuzluğu gibi bir sonsuzlukla konuyu ele alıyorlar.
    Burtay Mutlu 22 Mayıs 2015
    Sicim teorisi çok evrenler (multiverse) gerektiriyor. Yani evreni, çok evrenler uzayında kapalı bir zar sicim olarak kabul ediyor. Sicimler enerjiden oluştuğu için, çarpışmanın etkisi ile açığa çıkan enerjiden de yeni bir evren oluştuğu düşünülüyor. Ancak bunun bir ilki yok. Her evren, daha yaşlı başka evrenlerin devamı-ürünü bu bakış açısında. Evrenin sonsuzluğu gibi bir sonsuzlukla konuyu ele alıyorlar. (Varsayımımda bende karadelikleri benzer bir işlev için hikayeleştirmiştim.)
    Burtay Mutlu 22 Mayıs 2015
    Burtay Mutlu bey acaba size farklı biryerden ulaşma şansım var mı ? sadece mantık ve hayal gücü kullanarak geliştirdiğim bir teorim var. Matematiksel olarak kanıtlanmayı bekliyor. Bunu size danışmak istiyorum. Etrafımda fizikle ilgilenen benden başka kimse olmadığı için kimseye danışamıyorum bu yüzden sizden yardım istiyorum.