Pauli Dışarlama İlkesi'ne Göre ...

Hasan Er 13 Eylül 2017
    İlkeye göre bir yörüngede 2 tane elektron bulunabiliyor. Peki neden atomdaki elektronlar 2-8-8 diye devam ediyor?
    Hasan Er 13 Eylül 2017
    pauli ilkesi bir orbitale zıt olmak şartı ile max 2 elektron yerleşebileceğini söyler yörüngeye değil
    onur cem dağ 13 Eylül 2017
    orbitaller bir atomda elektronun bulunma olaslığının en yüksek olduğu yerdir orbital türleri vardır s,p,d,f diye ve bunlar her yörüngede farklı olarak bulunurlar
    onur cem dağ 13 Eylül 2017
    Hiç olmamasına göre güzel bir cevap ama... Hiç bir şey anlamadım...

* Orbital ve yörünge nedir? Farkları nelerdir?
    * "Neye göre zıt", maksimum (max; dondurma ya da köpek adı daha çok) 2 elektron yerleşebiliyor?
    * Orbital de neye göre-niçin elektronun bulunma olasılığı yükseliyor?
    * Niye farklı orbital türleri var?
    Cahille Tartışmaz 14 Eylül 2017
    Çekirdek etrafında elektronlar belirli enerji seviyelerinde bulunur. Elektronların çekirdek etrafında bulunma olasılığının en yüksek olduğu bölgeye ''orbital'' denir.
    Bu enerji seviyeleri neye göre ve nasıl belirleniyor? Elektron üstündeki etkisi, özelliği nedir?
    Cahille Tartışmaz 14 Eylül 2017
    belirsizlik ilkesi gereği elektronun yerinin ve hızının aynı anda kesin bir şekilde bilinmesi mümkün değildir. Bu nedenle elektronun muhtemel konumu dalgayı temsil eden bir fonksiyondan bulunur.
    onur cem dağ 14 Eylül 2017
    dalga fonksiyonlarının her biri 3 kuantum sayısı ile belirlenir. bu üç kuantum sayısı elektronların bulunma olaslığının en yüksek olduğu yerlerin ve bu yerlerdeki elektronların belirlenmesini sağlar
    onur cem dağ 14 Eylül 2017
    belirlenecek ilk sayı BAŞ KUANTUM SAYISI (n) olup sıfırdan büyük tamsayılardır ( elektronun bulunduğu katmanlardır ) n sayısının büyüklüğü elektronun çekirdeğe uzaklığı ve potansiyel enerjisi ile doğru orantılıdır n=1,2,3,4,...
    onur cem dağ 14 Eylül 2017
    ikinci sayı AÇISAL MOMENTUM (İKİNCİL) KUANTUM SAYISI ( l nin el yazısı hali ile belirtilir) 0 dahil pozitif tam sayılardır . Bu sayı elektron bulutlarının şeklini ve enerji seviyelerindeki değişmeleri belirtmek te kullanılır üçüncü ise MANYETİK KUANTUM SAYISI dır -l den +l ye kadar tam sayılar olabilir bu sayı orbitalin uzaysal yönelimini belirtir
    onur cem dağ 14 Eylül 2017
    Elektronlar, çekirdeğin etrafında bulut tabakası şeklinde katmanlar- kabuklar halinde.
    Bu kabukların işgal ettikleri alanlar, elektronun uarım ile bir üst enerji seviyesine çıkabileceği alanları tanımlıyor.

Bu kabukları, matruşka bebekler gibi de düşünebilirsiniz. Her bebeğin işgal ettiği alanın alt ve üst sınırları var.
    Bu sınırlar arası da (yukarıda bahsi geçen "n"ler, Planck Mesafesi oranlarında birbirlerine göre diziliyorlar.

İşin doğrusu bence, atom etrafında katı tanecikli yapıda bir elektron "hiç olmayabilir". Sadece ölçüm esnasında tespit edilen bölgede yoğunlaşan enerjiyi biz elektron olarak tanımlıyoruz gibi geliyor. (Farklı ve olgunlaşmamış bir konu bu benim için...)

Bir atom çekirdeği etrafında küresele yakın içiçe dalgalar düşünün. Her dalganın tepe ve dip noktalarında da elektronlar. Dalgaların arası, planck mesafesi katlarında...
    Böyle hayal edilebilinir sanırım.