• +1

Işık hızının 1/4'ü hızında iken momentum sorgulaması...

• +1
    Hız'a veya zaman'a göre görelilik değerlendirmesi cevap tekrarı olacağı için, konuya farklı bir açıdan yaklaşmayı düşünüyorum.

Sadece hareket veya zaman değil göreceli olan... "Momentumlarda göreceli... "

Hız ile kütle momentumu arttığına göre, (a) farklı hızlardaki ve (b) aynı hızdaki (mesela ışık hızının 1/4'ünde) iken nesneler birbirlerini kütle ve enerji değeri olarak nasıl tanımlarlar?

• +2
    Denklem aslında E2=m2c4+p2c2 fakat momentum p=0 olduğu zaman bilindik E=mc2 şeklini alır.
    yani kısaca farklı hızlar için denklemin ilk hali, birbirine görece hızları 0 olan hesaplamalar için basitleştirilmiş hali kullanılır.
    venividi 23 Ağustos 2017
  • +2
    O zaman biz ve çevremizdeki her şey; aynı hızda ve doğrultuda yol alıyorsak (evrenin genişlemesi ile), durgun kütle diye tanımladığımız tüm değerler,
    "sadece ortak hızımızdan kaynaklanan ve birbirimize göre momentum değeri 'Sıfır' olan kütleler" olabilir ???
  • +2
    Burtay bey, olabilir ya da olamaz diyebilmek için; evrenin genişlemesi ile aynı hızda, aynı doğrultuda olup olmadığımızı bize söyleyecek başka bir gözlemcinin olması gerekmez midir ? Ya da bunu öğrenmenin başka yolu var mıdır ? Çünkü birbirine göre aynı hızda olan 2 gözlemci birbirini durağan gözlemler fakat çemberin dışındaki 3. gözlemci için nasıl bir gözlem sonucu ortaya çıkar ?
    Evrenin genişleme hızının, uzay-zaman dokusu arasındaki farklı mesafelerde ve farklı özel durumlarda farklı olabileceğini biliyoruz ya da ben yanlış biliyorum. Demek istediğim sorunuza olabilir ya da olamaz demek için başka ne düşünebiliriz ?
    Kemal ( Bay Hiçkimse ) 23 Ağustos 2017
  • +2
    Bu arada Fizikist bu aralar mental bir çöküş yaşıyor sanırsam. Eskiden ne güzel bir tartışma, öğrenme ortamı vardı. Şimdi sayfanın eskileri soru sormasa site unutulup gidecek.
    Kemal ( Bay Hiçkimse ) 23 Ağustos 2017
    Buna biten yaz tatili, bayram ve yaklaşan sömestir, üçlüsünün yıkıcı psikolojik etkisi deniyor sanırım.
    Burtay Mutlu (shibumi-tr) 23 Ağustos 2017
    Yaklaşımınıza gelince, kesinlikle haklısınız.
    Gözlemci olmadığı için, bu konu "Schrödinger kedisi" kıvamında...
    İçeriden bunu gözlemleyemeyeceğimiz gibi, gözlemlerimizin çoğunu etki ve sonuçlarına göre başka durumlarla da ilişkilendirebiliriz. Çünkü bu tür bir "hareketin" muhakkak sonuçları vardır.

Şu an elimizde, olan tek veri; galaksilerin birbirinden artan hızla ayrılıp uzaklaşması ile vardığmğz "Evren genişliyor" gözlemi...
    Bu genişlemeye rağmen, evren içindeki nesnelerinde bu genişleme ile "evrene göre 3 boyutlu konumlarını" (*) koruduklarını biliyoruz. Bu konumlarını korurlarken, aralarındaki mesafe mütemadiyen artıyor.
    (*) Konum'dan kastım; Hem evrene göre 3 boyutlu koordinatları, hem de şu an izledikleri "hareket rotaları". Böylece, Zaman boyutu da bu konum bilgisine dahil oluyor.

@bay hiçkimse ;
    merak etme bomba konularla döneceğiz gibi geliyor bana...
    soru bankamda 1 konu var ama hali hazırda biraz araştırma gerekiyor....
    kütle-zaman-entropi üçlüsünün birbirleri ile olan ilişkileri hakkında...biraz felsefik bir konu ama yakında fırtınayı kopartırız :)
    iyi çalışmalar iyi bayramlar herkese :)
    Evrenin genişlemesinin sınırı nedir? Olacak mı? Genişlerken enerji yoğunluğu azalması gerekirken, niye azalmıyor?
    Kutsal Bilge 25 Ağustos 2017