0

Quark'ın kütlesi niye değişken?

Burtay Mutlu (shibumi-tr) 6 yıl önce 3
0

Temel Parçacıklardan kuarkların kütlesine baktığımız zaman, benzer işlevlerinden dolayı aynı grupta olmalarına rağmen farklı kütlelerle (yaptıkları etkieye dayanarak-direk ölçme mümkün olmamıştır) sahip olduklarını görüyoruz. Parçacık Kütle Durum Higgs Boson >110 GeV Tahmin Top Quark 170 GeV bulundu Z Boson 91 GeV bulundu W Boson 80 GeV bulundu Bottom Quark 4.2 GeV bulundu Charm Quark 1.2 GeV bulundu Strange Quark 120 MeV bulundu Down Quark 4.0 MeV bulundu Up Quark 2.0 MeV bulundu Tauon 1.8 GeV bulundu Muon 105 MeV bulundu Tau Neutrino < 16 MeV bulundu Electron 0.5 MeV bulundu Muon Neutrino < 0.2 MeV bulundu Electron Neutrino < 2 eV bulundu Axion < 1 eV Tahmin Graviton 0 Tahmin Gluon 0 bulundu Photon 0 bulundu Bunu "De Broglie’ye göre hareket eden her parçacığa bir dalga eşlik eder. De Broglie, momentumu P olan taneciğe eşlik eden dalganın dalga boyunun λ = h/P bağıntısı ile bulunacağını ileri sürdü. " λ : Fotonun dalga boyu (m) h : Planck Sabiti h= 6,67 x 10-34J.s P: Momentum cümlesinden yola çıkarak; Kuarklarında (daha alt) temel parçacıkları olduğunu düşündürttü. Nasıl atomlar farklı parçacık kütlelerinden ve yapısından dolayı; farklı kütledelerse, kuarklar için bu niye geçerli olmasın? Amacım: Olabilecek en küçük ve özdeş temel parçacık hakkında varsayım üretmek ve dalga boyunu tahmin etmek. (Bir bakıma; tüm farklı temel parçacıkları oluşturan, farklı oran ve şekillerde birleşen özdeş nitelikli parçacığın (var ise) ana özelliklerine ulaşmak. Yani, Varsayımımdaki KEP&#039;lerin kütle ve titreşim frekansı hakkında fikir yürütebilecek kadar bilgi arıyorum.)

Burtay Mutlu (shibumi-tr) 6 yıl önce 0