0
1

Bağırsaklarımızdaki bakterilerin akıl fikir sahibi olup evreni keşfe kalkıştığını düşünün. Önce bizi keşfedecekler, sonra dünyayı, sonra uzayı... Peki bizler herşey'in ne kadarından haberdarız? Belki de sadece keşfe çıkan bakterinin ilk durağı olan insan vücudunu keşfedebildik. Ötesindekileri tasavvur bile edemiyoruz. ... Kardaşev ölçeğine göre 3. tip uygarlığın sahip olacağı 10^36 Watt'lık enerji bu yoluk için yeterli gelmeye bilir o yüzden dilerseniz Kardaşev ölçeğini bir kenara bırakalım ... .... Bu bağlamda bence çıkılacak yolculuğun önünde duran en büyük problem; içinde bulunduğumuz evrenin sahip olduğu tüm enerjinin, yada bu evrenden üretilebilecek tüm enerjinin; bizi bu evrenin dışına çıkarmak için yeterli olup olmadığında. Kaba bir örnek verecek olursak: Teknoloji ne kadar gelişirse gelişsin gezegendeki elementlerden, kimyasallardan, madenlerden vs. insanoğlunu uzaya taşıyacak boyutta bir enerji üretilemeyeceği bir dünya düşünün... İnsanlığın uzay macerası daha başlamadan bitmiş olurdu. Yani gezegenimizde bulunan enerji kaynakları insanoğlunu uzaya taşımaya yettiği için insanoğlu uzaya ulaştı, Güneş sisteminden yeterli enerjiyi elde ettiğimizde, diğer yıldızlara; galaksimizden yeterli enerjiyi elde ettiğimizde ise diğer galaksilere gideceğiz. Tabi iş evrenin ötesine gitmeye geldiğinde durum biraz değişecek çok faklı bir teknoloji ve çok çok yüksek bir enerjiye ihtiyaç duyulacağı bugünkü öngörüyle bile aşikar. Pekiya diğer evrenlerin ötesi... Orada ne var? Oraya nasıl ulaşabiliriz? Her şeyi var eden güç bizler için bir sınır koymuş mudur? Yani nasıl ki hayvanat bahçesi yönetimi kaplanların kafesini, kaplanların pençeleri ne kadar güçlü olursa olsun yardım almadan tek başlarına aşamayacakları bir kafesle çevirmişse bizim içinde dışarı çıkmamızı engelleyecek benzer bir kafes var mıdır? Ben açıkçası bu tarz bir sınırın olduğuna inanıyorum. Fizik kurallarıyla çalışan ve yaratılanı, yaratıcıdan ayıran aşılması imkansız bir hat, bir sınır, bir boyut adı artık her neyse mutlaka vardır. İşte kaçıncı tip uygarlık olursak olalım, kendi başımıza gideceğimiz son nokta, o sınır olacaktır.

Yelkan Kafkas 6 yıl önce 0