sizce en uzak nereye gidebiliriz? bugünkü teknolojiyle degil tip 3 uygarlik seviyesine ulastigimizi dusunelim en fazla nereye gidebiliriz?

mimiuzay 13 Ağustos 2017
    hayallerimizin sınırlarını ultra zorlayalım lütfen :)?
    mimiuzay 13 Ağustos 2017
    Gidebileceğimiz en uzak yer kendi gök adamızın sınırlarına kadardır.
    Onun dışına bu nükleer yapımızla gidemeyiz.
    Gideceğimiz her yeni gök adanın kendine ait bir nükleer kriteri olacağı için ,bu gidiş sadece canlıları değil oraya ulaşmak için kullanacağımız vasıtalarımızı da kullanılmaz hale getirebilir.
    muzaffer erdem 13 Ağustos 2017
    Biz gidemeyiz ancak gidebilecek türler yaratabiliriz.
    Onur 13 Ağustos 2017
    İnsan vücudunun ve aklının sınırları aşabileceğimiz sınırları belirliyor. Fakat @Onur'un bahsettiği gibi Yapay Zeka ve Üst-İnsan ( Genetiği mükemmelleştirilmiş insan ırkı ) ile daha ilerisine, galaksiler arası yolculuğa çıkabiliriz belki.
    Kemal ( Bay Hiçkimse ) 13 Ağustos 2017
    bu konu hakkında birçok olsalık var ortama ve araçlara göre deiştirilebilecek olasılıklar 30 yıl sonra nebula bir solucan deliğinin güneş sistemine yakın bir noktada belirdiğini düşünürsek , solucan delikleri hakkındaki varsayımlar ve teorileride doğru olduğu hakkında bilgi alabilirsek o solucan deliğinden evrenin çok uzak noktalarına gidebiliriz yada dünyada şu an olan gibi bir çok çeşitli sorunalr yaşanır nükleer savaşlar ve bilim yavaşlar insanlar kendi kendilerini yokeder (:akıllı türler kendi içinde sürekli rekabet halindedir) yada kendi teknolojimizi geliştirerek buna uygun ortamlar sağlayarak çok yeni yakıt kaynakları keşfedip bunlarla çok uzaklara gidebiliriz ama yakıt bulup araç çalıştırmak çok eski zamanlardan gelen bir teknolojidir önemli olan yakıt ve araç olarak ne kullandığımızdır bunun içinden şimdilik bilim böyle sorular için sadece varsayımlardan oluşuyor.
    onur cem dağ 13 Ağustos 2017
    Varsayımların hepsinin gerçeğe dönüşüp dönüşmeyeceğini görebiliriz aslında. Colomb sadece amerika ya ayak bastı. Sonrasını ise insanlık! Yani biz bir adım atmalıyız. Sonrasını getiren bir şey olacak..
    Onur 13 Ağustos 2017
    Solucan deliği ve olabilirliliği hakkında en ufak bir bilgimizin olmamasına rağmen böylesine engin bilgiye sahipmişcesine mutelealarda nasıl bulunduğunuza hayret ediyorum.
    muzaffer erdem 13 Ağustos 2017
    muzaffer bey birdaha okumanizi tavsiye ederim solucan deligi hakkindaki varsayim vr teoriler dogruysa dedim kesinligi yok onunda zaten varsayım ve teori kanun değil adı ustunde :D
    onur cem dağ 13 Ağustos 2017
    Okudum Sn . onur cem dağ ,zaten bende o maksatla cevapladım, bu türlü anlatımlar gerçek payı taşıyor olsa , an itibarı ile o solucan delikleri , bizim 1.Boğaz köprüsü gibi olur trafik tıkanıklığı galaksiyi sarardı.
    muzaffer erdem 14 Ağustos 2017
    onur cem dağ 14 Ağustos 2017
    Bağırsaklarımızdaki bakterilerin akıl fikir sahibi olup evreni keşfe kalkıştığını düşünün. Önce bizi keşfedecekler, sonra dünyayı, sonra uzayı... Peki bizler herşey'in ne kadarından haberdarız? Belki de sadece keşfe çıkan bakterinin ilk durağı olan insan vücudunu keşfedebildik. Ötesindekileri tasavvur bile edemiyoruz.
    ...
    Kardaşev ölçeğine göre 3. tip uygarlığın sahip olacağı 10^36 Watt'lık enerji bu yoluk için yeterli gelmeye bilir o yüzden dilerseniz Kardaşev ölçeğini bir kenara bırakalım ...
    ....
    Bu bağlamda bence çıkılacak yolculuğun önünde duran en büyük problem; içinde bulunduğumuz evrenin sahip olduğu tüm enerjinin, yada bu evrenden üretilebilecek tüm enerjinin; bizi bu evrenin dışına çıkarmak için yeterli olup olmadığında. Kaba bir örnek verecek olursak: Teknoloji ne kadar gelişirse gelişsin gezegendeki elementlerden, kimyasallardan, madenlerden vs. insanoğlunu uzaya taşıyacak boyutta bir enerji üretilemeyeceği bir dünya düşünün... İnsanlığın uzay macerası daha başlamadan bitmiş olurdu.
    Yani gezegenimizde bulunan enerji kaynakları insanoğlunu uzaya taşımaya yettiği için insanoğlu uzaya ulaştı, Güneş sisteminden yeterli enerjiyi elde ettiğimizde, diğer yıldızlara; galaksimizden yeterli enerjiyi elde ettiğimizde ise diğer galaksilere gideceğiz.
    Tabi iş evrenin ötesine gitmeye geldiğinde durum biraz değişecek çok faklı bir teknoloji ve çok çok yüksek bir enerjiye ihtiyaç duyulacağı bugünkü öngörüyle bile aşikar. Pekiya diğer evrenlerin ötesi... Orada ne var? Oraya nasıl ulaşabiliriz? Her şeyi var eden güç bizler için bir sınır koymuş mudur? Yani nasıl ki hayvanat bahçesi yönetimi kaplanların kafesini, kaplanların pençeleri ne kadar güçlü olursa olsun yardım almadan tek başlarına aşamayacakları bir kafesle çevirmişse bizim içinde dışarı çıkmamızı engelleyecek benzer bir kafes var mıdır?
    Ben açıkçası bu tarz bir sınırın olduğuna inanıyorum. Fizik kurallarıyla çalışan ve yaratılanı, yaratıcıdan ayıran aşılması imkansız bir hat, bir sınır, bir boyut adı artık her neyse mutlaka vardır.

İşte kaçıncı tip uygarlık olursak olalım, kendi başımıza gideceğimiz son nokta, o sınır olacaktır.
    Yelkan Kafkas 14 Ağustos 2017
    Bana göre gidebileceğimiz son nokta şu an bulunduğumuz nokta olacaktır. Düşünün ki tüm evreni keşfetmişiz akıldaki tüm sorular çözülmüş olası teori üzerine insanlık diğer gezegenlere sıçramış. Günümüzde yeni ve inanılmaz bir şey keşfedildiğinde pek çok insan ya umursamaz (hayatın akışına devam eder) ya da başta tepki gösterip oda diğerlerinin yaptıklarını yapmaya devam eder. (ki benim düşünceme göre bunlar bilimi hayatının odağına koymamış kişiler) gelebileceğimiz son noktada insanların kendi oluşturdukları üstün teknoloji daha çok ilgilerini çekecek ve yapay bir evren yaratacak-genişleteceklerdir. Tabi bu benim fikrim sonuçta söz konusu olan hayal gücü.
    Şevval Ceylan 14 Ağustos 2017
    Uzaklık derken mesafe olarak düşünürsek malesef bu evren içinde gidebileceğimiz uzay sınırlı. Evrenin genişleme hızının ivmelenerek artması sonucu istediğimiz kadar hızlı gidelim koşu bandında geriye doğru koşmak gibi bir şey olacaktır.
    Wolf Larsen 18 Ağustos 2017