Samanyolu ile Andromeda Galaksilerinin birbirleri ile çarpılacağı düşünüyor. Eğer evren genişlerken bütün gök cisimleri birbirlerinden ayrılacaksa bu durum nasıl gerçekleşiyor?

Albırt Aynştayn 03 Ağustos 2017
    Bana galaksileri bile kendi çekim kuvveti altına alabilen bir cisimin olması gibi bir fikir geldi ama biraz hayal gibi
    kütle cekim ile
    mimiuzay 03 Ağustos 2017
    Ona bakılırsa ayında bizden uzaklaşması gerekiyor.2 cisim arası mesafe kısa ise kütleçekim kuvveti daha etkilidir.
    Mr.Physics 03 Ağustos 2017
    Aynı mantıkla ay ile dünya çarpışmalı fakat sanırsam işin aslı kütleçekim ve genişleme enerjilerinin kapsama alanında yatıyor. Galaksiler arası ve galaksi içindeki cisimler birbirine yeterince yakın olduğu için kütleçekimi genişleme enerjisinden daha fazla etkiye sahip oluyor. Fakat GALAKSİ KÜMELERİ arasındaki mesafe fazla olduğundan ve her saniye bu mesafe genişleme enerjisi ile arttığından genişleme enerjisi kütleçekimini bu noktada ekarte ediyor.
    Benim bildiğim sanırsam buydu. Ama daha doğru bir açıklaması olduğundan eminim.
    Kemal ( Bay Hiçkimse ) 03 Ağustos 2017
    Galaksi kümeleri de bir yıldız sistemi gibi mi,yani galaksilerin de bir yörüngesi olabilir?
    Albırt Aynştayn 03 Ağustos 2017
    ... " galaksilerin de bir yörüngesi olabilir?" mi?...
    Aslında "cevabı bilmiyoruz" diye biliyorum ama basit bir mantık çıkarımında bulunabiliriz.
    Evrenimizde her hengi bir yörüngesi veya orbitali olmayan ne var?
    En küçüklerin bile var. Bildiğimiz en büyüklerinde...
    Güneş samanyolunda yörüngede iken, gezegenlerde, uydularıda, göktaşları da, serbest atomlar veya elektronlarda, güneşin veya başka bir büyüklüğün etrafında yörüngedeler...

Galaktik boyutlarda niye olmasın? Diye düşünüyorum.
    Burtay Mutlu (shibumi-tr) 04 Ağustos 2017
    Evrenin karanlık enerjiyle genişlemesi kütle çekim kanunu ortadan kaldırmaz.Evren sürekli genişleyen bir sınıra sahiptir.Genişleyen galaksiler değildir,bu sınırın kendisidir.Bu çarpışmada kütle çekim etkisinden dolayı olacak.
    Zafer Kaan Karan 04 Ağustos 2017
    Ortadan kaldırmadığını biliyorum ama benim merak ettiğim bu galaksiler birbirini 2 milyon ışık yılı uzaktan mı çekiyor yoksa bir yörüngemiz var ve Andromeda ile yolumuz kesişiyor? Bana bu kadar uzaklıktan birbirlerini çekmesi mantıklı gelmiyor. Soruya farklı seçenekler de gelebilir. Aslında istediğim ile birbirimizi çektiğimizi ispatlayan bir bilgi veya hesaplama var mı?
    Albırt Aynştayn 05 Ağustos 2017
    Sayın @Albırt Aynştayn, belki şöyle düşünmeyi deneyebilirsiniz.

Pluton ile güneş arasındaki mesafeyi, kütlelerine oranlarsak; Samanyolu (bu mesafe samanyolu galaksisinin çapının sadece 20 katı) ile Andromeda (için ise 12 katı civarı ) birbirlerine oransal olarak çok daha yakın olabilir.
    2 milyon ışık yılı, evren için çok küçük bir mesafe...
    Burtay Mutlu (shibumi-tr) 06 Ağustos 2017
    Evet haklısınız, bu durumu kütlelerine göre de denedim ve yine rahatlıkla çekebiliyor. Ben direk uzaklığın büyüklüğüne aldandım.Teşekkürler
    Albırt Aynştayn 06 Ağustos 2017
    evrenin genişleme hızından kaynaklanan çekme gücü,şayet,galaksilerin birbirlerini çekme gücünden yüksek ise bu çarpışma fizik kanunlarına göre gerçekleşmez...ancak,bilimadamlarının henüz bilmediği,keşfedemediği farklı güç alanları,sözgelimi maddenin yapısından kaynaklanan yeniden birleşme,eski haline geliş çekim gücü vardır şeklinde düşünüyorum,bu çekim gücü maddenin sakınımı kanununa göre,bing bang sebebiyle içten kaynaklanan devasa boyutlardaki dışa itme gücünün zamanla,söz gelimi 100 milyar yıl sonra azalmasıyla doğru orantılı olarak,aynı şiddetle katlanarak içe doğru çekilme ve sonunda,bir süreç sonunda içe çökme olarak gerçekleşecektir,bu kıyamet gibi birşey...içe doğru dürülme olarak gerçekleşecek bu sürecin sonunda bing bang ilkgünkü durumuna dönüşecektir,tabi fiziki olarak muazzam kayıplar yaşayarak...
    Bayram Balkaş 09 Ağustos 2017
    sn.Burtay Mutlu'nun galaksilerin de bir yörüngesi olabilir tezine katılıyorum.neticede boyutlarını bilmediğimiz evrenin,kainatın en ufak parçasında bir düzen varsa,en büyük parçasında da bir düzen vardır ve bu düzeni Yaratıcı koymuştur.Evrende,kainatta asla bir kaos sözkonusu değildir ve de olamaz.
    Bayram Balkaş 09 Ağustos 2017
    Galaksilerin birleşip daha büyük galaksiler oluşturması, sıra dışı bir hadise değil. Bu durum evrende oldukça sık yaşanıyor.
    Bence buradaki asıl önemli nüans, karanlık madde ve kütle çekim kuvvetine rağmen evreninin git gide daha hızlı genişlemesini sağlayan karanlık enerjinin iki galaksinin çarpışmasına nasıl engel olamadığıdır.
    İşte tam bu noktada bir bilgi yanlışına vurgu yapmak gerekir.
    Yani Andromeda galaksisi, samanyolu galaksisi ve civardaki irili ufaklı 10-15 galaksi aynı galaksi kümesinde bulundukları için kütle çekim kuvvetiyle bir birlerine bağlıdırlar ve bir birlerinden uzaklaşmazlar.
    Bu bağlamda tıpkı Jüpiterin çekim kuvvetinden etkilenen bir kuyruklu yıldızın Güneşe yada başka bir gezegene çarpması gibi, aynı yerel kümede bulunan iki galaksinin kütleçekim kuvveti temelli bir yörünge tedirginliğinden dolayı birbirlerine yaklaşması hatta bir biriyle çarpışması son derece doğal.
    Yelkan Kafkas 11 Ağustos 2017
    ..."Evren git gide genişler ama bilinenin aksine galaksiler bir birinden uzaklaşmaz. 15-20 galaksiden oluşan ve kütle çekim kuvvetiyle bir birlerine bağlı olan galaksi kümeleri bir birinden uzaklaşır. "... (Yelkan Kafkas)

Burtay Mutlu (shibumi-tr) 11 Ağustos 2017
    @Yelkan Kafkas peki galaksi kümeleri de evrenin genişlemesine benzer bir şekilde genişliyor olabilir mi? Nitekim bugün birbirine kütle çekimi ile bağlı sistemlerin çeşitli etkileşimler ile genişlediğini biliyoruz.(Mesela ay ile dünya yavaş yavaş uzaklaşmaktadır, benzer bir durum dünya-güneş sisteminde ve muhtemelen tüm benzer sistemlerde mevcut.) Galaksi kümemizde Samanyolu-Andromeda şeklinde bir sistem olduğunu varsayarsak bu sistemde kütleçekiminin kesin baskınlığı bu iki galaksiyi kesin bir çarpışma rotasına koymuştur. Diğer galaksiler içinse, kütleçekim kuvveti galaksilerin birbirinden uzaklaşmasını "kısıtlayacak" kadar kuvvetlidir diyebiliriz. Burada ayrıca dikkat etmemiz gereken bir nokta da genişleme kuvvetinin uzaklık arttıkça güçlenmesi, kütleçekim kuvvetinin ise uzaklık arttıkça azalmasıdır. Yani bir nevi denge noktası mevcut ve bir galaksi çifti dengenin kütleçekim tarafında ise birbirine yaklaşıp çarpışıyor, genişleme tarafında ise birbirinden uzaklaşıyor. Galaksi kümeleri içinse denge noktasının her iki yönünde genişleme ve kütleçekiminin birbirini kısıtladığı bir bölgeden bahsedebiliriz. Yani mesela iki galaksi genişleme tarafında fakat denge noktasına yakınsa kütleçekimi devreye girip genişlemeyi kısıtlayarak bu iki galaksiyi bağlı tutuyor. Ve tabiki benzeri bir durum kütleçekim tarafı için de geçerli olmalı. Bence galaksi kümelerinde olan bu veya bunun benzeri bir durum.
    Muhammed Gemci 17 Ağustos 2017